1a. Sessió:
Introduim el tema de les plantes, i preguntem si coneixen algunes plantes aromàtiques. Al llarg de la primera sessió fem recollida d’informació, d’allò que ja sabem i coneixem sobre el món de les plantes, i què ens agradaría saber.
Triem quatre plantes aromàtiques entre tots que ens agradaría treballar, i seguidament plantegem el “repte” – Quines utilitats, o què podriem fer amb les propiestats de la planta-
Aquest repte se l’emporten a casa, per a poder fer una posada en comú en la següent sessió.
2a. Sessió :
Recollim la información que porten de casa, i formem els grups. Surten 4 grups, i cadascú s’agrupa lliurement. LA MENTA, L’ESPÍGOL, EL ROMANÍ I L’ALFÀBREGA
Cada planta té un repte i és fer un producte que entre tots han pactat. Sabó, repel·lent de mosquits, colònia d’espígol i bosses d’olor.
3a. Sessió:
Sortida al Garden. Hem concertat una sortida a un garden, on ens explicaran i ens faran un petit taller sobre com cuidar les plantes, com i quan trasplantar-les… i finalment els nens/es, les compren. (Aquí treballem continguts matemàtics relacionats, com la moneda)
Els nens s’emporten la seva planta a l’escola.
4a. Sessió:
Treballem els conceptes “Què volem aprendre” mitjançant l’observació directa. Algunes de les coses que van sortir eren: Com Mengen, com s’han de cuidar, què necesita una planta per a fer-se molt gran….
Partim la classe en dos grups, i mentre una mestra es queda amb el grup de la Menta i l’espígol fent un experiment. (plantar una llavor dins d’una capsa amb un forat per on passa la llum), l’altra mestra s’en va amb el romaní i l’alfàbrega, a observar i explicar com s’alimenten les plantes.
Experiment. “Com trobarà la planta la llum??”
En aquest experiment es plantegen diferents ipòtesis i més endavant veurem els resultats.
A la següent sessió canviem els grups.
Mentre tant, anem elaborant un mural on plasmarem tot el procés del projecte per a que tingui una bona visibilitat tant pels nens, com per a la resta de l’escola.
Trasplantem les nostres plantes a l’hort. Com que ara sabem què necessiten les plantes per a créixer i fer-se grans, les trasplantem a l’hort de l’escola, per veure com creixen.