Aspectes metodològics de la Setmana Cultural

De forma molt breu us compartirem que la metodologia de la nostra escola es basa en el treball per projectes i també en la creació dels racons matemàtics i de llengua catalana.

Totes les activitats presentades en la setmana cultural que us documentem en aquest bloc tenen la seva arrel en diversos projectes d’aula realitzats  al llarg d’aquest curs 2017-18 molts d’aquests projectes han estat tan significatius que els hem volgut recuperar i  els hem enriquit tot compartint-los amb la comunitat educativa; famílies i altres entitats amb les que treballem conjuntament.

No entrarem ara a fer una descripció de les bases teòriques del treball per projectes i tampoc discutirem sobre la tipologia de projectes que portem a terme, tal com diu la nostra directora, l’Anna,  hi ha tants tipus de projectes com escoles i tots són bons.

El que si volem destacar en aquest espai metodològic és que l’entorn  d’aprenentatge  en el que volem situar  la nostra escola és aquell espai en que es fomenti l’aprenentatge constructiu i autoregulat, volem tenir molt en compte el context de la nostra escola i sobretot volem promoure el treball col·laboratiu.

Per nosaltres en la nostra metodologia no oblidem la importància de les emocions ni tampoc de la motivació. Els nostre alumnat necessita sentir-se capacitat per  fer allò que s’espera d’ells, d’aquesta forma experimenten emocions molt positives envers l’aprenentatge.

Per acabar aquest article sobre la metodologia que apliquem volem remarcar que,  aquest any hem descobert en la formació que hem rebut de la Xarxa de competències que hi ha SET PRINCIPIS que han d’orientar la nostra pràctica i la nostra línia metodològica.

Aquests són:

1. L’alumnat és el centre de l’aprenentatge
  2. L’aprenentatge és de naturalesa social
  3. Les emocions són part integral de l’aprenentatge
  4. L’aprenentatge ha de tenir en compte les diferències individuals
  5. L’esforç de l’alumnat és clau
  6. L’avaluació continuada afavoreix l’aprenentatge
  7. Aprendre és construir connexions horitzontals.

Si no perdem de vista aquests principis i els prenem com el far que guia les nostres intervencions i metodologies segur que farem un bon camí.