Planificació

A l’escola cada any, treballem el projecte “Coneixem Lleida”.

El Projecte “Coneixem Lleida” és un projecte que es duu a terme de manera interdisciplinar a tots els cicles de la nostra escola. L’objectiu final del treball és que quan el nostre alumnat finalitzi l’Etapa d’Educació Primària conegui la seva ciutat en tots els nivells: cultura, fauna i flora, arquitectura, història, i estructura de la ciutat.

Partint des de l’entorn més proper a l’escola en els nivells més baixos per acabar amb l’entorn més llunyà en els nivells més elevats pretenem conèixer tots els secrets de la nostra ciutat.

Els alumnes de quart, s’endinsaran en conèixer on està situada la ciutat de Lleida dins de Catalunya. També situarem Lleida dins la Comarca del Segrià i remarcarem els pobles que coneguin els alumnes.

A part d’això, farem una recerca dels carrers i barris més emblemàtics de la ciutat tot relacionant-lo amb les diferents excursions i sortides.

Per tal de fer-se una mica més seu aquest projecte els alumnes escolliran i  investigaran una part. A més a més, tota aquella informació que no trobaran per la web ho preguntaran a l’ajuntament de Lleida. (prèviament, l’escola s’ha posat en contacte i ells ja n’estan al corrent). Ho faran a través del correu electrònic del tutor de 4t.

La metodologia que s’ha fet servir per tal de realitzar el projecte és la següent:

• Grups cooperatius.
  • Treball per parelles.
  • Activitats amb gran grup.
  • Sortides i xerrades
  • Activitats d’investigació per la web (experimentació, manipulació…)
  • Activitats plàstiques.

Les àrees treballades:

• Àmbit de la llengua catalana i castellana.
  • Àmbit matemàtic.
  • Àmbit de coneixement del medi.
  • Àmbit d’educació en valors.
  • Competència digital.
  • Àmbit artístic: plàstica.

Finalment, per tal de fer-ho visible cada alumne s’enduu un dossier amb la feina realitzada. Normalment aquest dossier s’entrega per Sant Jordi. Encara que aquest curs per diferents motius s’entregarà a mitjans de juny.