Novetats metodològiques

A partir del material de l’Odissea, d’investigació que ha fet el grup impulsor, de formacions anteriors i de coneixements de les persones que en formen part, ens hem adonat que a l’escola s’havia de canviar algun aspecte del treball per projectes que es duia a terme fins ara.

Vam veure que havíem d’implicar més a l’alumnat, que s’havien de fer activitats més motivadores i competencials, que s’havia d’implicar a les famílies i a la resta de la comunitat… Tot un seguit d’aspectes que ens van portar a consensuar com a grup impulsor quines eren les parts imprescindibles en un treball per projectes i què s’incloïa en aquestes parts.

Bàsicament hem intentat incloure activitats més vivencials i manipulatives, més experiments… Tot fent-ho a partir d’un treball cooperatiu, treball per parelles, individualitzat, gran grup, petit grup… Utilitzant agrupaments que fins al moment s’havien utilitzat puntualment.

A més a més, aquest canvi de metodologia ens ha portat a veure que també havíem de canviar la forma d’avaluar. Per això hem introduït l’autoavaluació i la coavaluació, tot utilitzant, novament, materials adaptats de l’Odissea i materials extrets d’Internet. Com per exemple, les rúbriques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *