Pensem, parlem, votem i decidim

Inicialment, l’única premissa que diem als alumnes a l’hora d’escollir projecte és que no es repeteixi una temàtica que hàgim treballat en cursos anteriors. A partir d’aquí es fa una primera pluja de propostes segons els seus interessos. En parlem i es descarten les temàtiques sobre les quals  hi ha poques inquietuds o pocs alumnes interessats.

En sessions posteriors, es van acotant les opcions fins quedar-ne entre 3 i 5. Quan ja hem decidit el temes finalistes passem a la fase de votacions: preparem les butlletes, la zona del vot secret i una urna. Seguidament, cada xiquet/a marca la seva opció i diposita el vot. Per finalitzar, realitzem l’escrutini i normalment l’expectativa i motivació són màximes.

En el cas d’enguany la classe de P4 realitza un “animal de l’altra banda del món” -Austràlia-  arran d’una conversa espontània a l’aula sobre els animals. Per ajudar-los a saber les opcions entre les qual podien triar, vàrem visualitzar diferents vídeos d’animals australians i en vam fer una primera tria de 6 (emú, ornitorrinc, cangur, coala, dingo i uombat) i votació a la pissarra com una declaració de preferències. Els menys votats, -emú i uombat- quedaren descartats per la butlleta final. Entre les quatre opcions restants es va a dur a terme la votació, resultant com a guanyador ‘Els cangurs salten molt amunt?’.