La proposta que es presenta a l’Equip Educatiu és la següent: es tracta que per àmbits afins es pugui mostrar els productes realitzats al llarg del curs.
Per tant, els objectius que es proposen inicialment són:
– Crear un espai d’exposició amb els productes realitzats per l’alumnat de 1r d’ESO al llarg del curs.
– Organitzar equips de treball per àmbits que seleccionin els objectes o treballs a mostrar i preparin la mostra.
– Aprendre a catalogar peces per a exposicions.
– Construir textos que aportin informació senzilla i entenedora sobre els objectes mostrats.
– Escriure aquestes textos informatius en diverses llengües: Català, Castellà, Anglès, Francès i Braille.
– Preparar un acte d’inauguració per a les famílies de l’Espai Guindàvols.
– Utilitzar eines TAC per al desenvolupament del projecte, tant per cercar, seleccionar i crear informació com per mostrar el treball realitzat i difondre’l.
– Assolir estratègies de treball d’equip de caire col·laboratiu que contribueixin a l’assoliment del repte inicial.
Així, s’acaba concretant que:
- L’equip de projectes mostrarà el que s’ha fet al llarg del segon trimestre del curs.
- L’equip de Ciències mostrarà unes maquetes molt maques de cèl·lules construïdes per entendre millor la composició de la cèl·lula animal, la vegetal, els bacteris, etc. i els productes realitzats en el treball amb volums.
- L’equip de Llengües, els treballs realitzats relacionats amb caligrames, pictogrames i el procés de creació d’un text literari.
Es valora la necessitat de crear un equip que dissenyi la pàgina web destinada al museu virtual, edició de tríptics i cartell per fer la difusió de l’espai. Serà l’equip web.
I per acabar es fa necessari un equip que dissenyi i prepari tota la infraestructura, és a dir, un equip de creació i preparació dels expositors i panells on mostrar objectes i informació. Aquest equip serà el d’expositors.
Altres qüestions que es presenten és que hi haurà un acte inaugural adreçat a les famílies dirigit pel propi alumnat, en que hauran d’actuar els equips de treball presentant les seves tasques i un equip de guies que acompanyaran els pares i mares en la visita de l’espai.
A partir d’aquesta primera proposta, més o menys lligada, sorgeixen qüestions que estan sobre la taula: com es presentarà la informació?, com es distribuirà l’espai? i, el més important, com s’organitzarà l’alumnat durant els dies dedicats al TdS?, quines tasques es dissenyaran per a l’alumnat? en quin format?…tot això queda pendent de concreció. L’Equip Impulsor continuarà treballant en aquestes qüestions.
El Guillem i la Raquel minuts abans de l’acte inaugural.