Des d’un bon començament el nostre equip impulsor tenia clar que l’idea del repte plantejat al nostre alumnat de 1r d’ESO era potent. Com sabeu, les “idees felices” es venen soles i encomanen entusiasme. Però, després de la bromera, van descobrir que el com seria transcendent.
No podem negar que la por i el neguit ens han envaït en moltes ocasions. Són infinitat les angoixes que hem compartit per poder-les fer més portadores.
El com
El primer handicap va estar traslladar el projecte a l’equip docent de 1r. En aquest punt és molt important saber alguns aspectes.
PUNTS FEBLES
- El nostre centre ha iniciat el treball per projectes de forma interdisciplinar aquest curs 2015-16 a 1r d’ESO. Això implica poca o nul·la experiència. Hi ha professorat del centre que treballa per projectes o fa projectes amb aquesta metodologia però sempre acostuma a estar circumscrit en la seva matèria.
- L’organització del treball per projectes d’aquest curs a 1r d’ESO ha estat acotada a 3 matèries amb la participació esporàdica i puntual d’alguna altra. Ciències Socials, Tecnologia i Visual i Plàstica.
- L’equip docent de 1r d’ESO és molt divers i alguns dels membres no estan acostumats a determinades dinàmiques de treball en equip o col·laboratiu.
- L’organització horària del centre no ha facilitat aquest canvi metodològic. Hi ha hagut dificultats per treballar de forma continuada i ha faltat un espai/temps de coordinació.
PUNTS FORTS
- En el centre hi ha professorat que té experiència en el treball per projectes en la seva matèria.
- L’equip impulsor creu fermament en la necessitat d’un canvi metodològic basat en el treball per projectes de forma interdisciplinar.