El Sr. Wert, conseller d’Educació, va presentar una proposta de reforma de la llei Educativa. En aquests moments l’esborrany ha passat a proposta definitiva, i heu de saber que la TECNOLOGIA, entre altres matèries, en queda molt mal parada.
Es tracta d’una reforma, que segons el meu parer, ens fa tornar al model educatiu de fa 40 anys enrere.
Amb la crisi que estem patint, s’està parlant des de diferents àmbits de potenciar l’emprenedoria, la creativitat, i la innovació, les quals estan integrades dins de la tecnologia, ja que s’ensenya als alumnes a resoldre reptes tecnològics mitjançant el procés tecnològic, procés que inclou l’habilitat per generar noves idees, ser creatiu, innovador i emprenador per portar-les a terme.
Ara sembla que aquesta matèria que s’imparteix als centres de secundària des de fa més de 15 anys ja no és necessària, i desapareix completament del batxillerat, i es manté només a primer d’ESO a l’Ensenyament Secundari. Això sí s’introdueix a tercer d’ESO una nova matèria, l’emprenedoria, que no l’assignen a tecnologia sinó a Socials (?).
El curs passat vaig participar en un projecte organitzat pel Consell Comarcal de la Selva. Aquest projecte, anomenat CREATIVACIÓ, era un prova pilot per introduir a l’alumnat de quart d’ESO en la millora de productes per potenciar la creativitat i innovació dels alumnes. Semblava una idea totalment nova, i això demostra el gran desconeixement que té la societat, les diferents institucions i governs, i les empreses, de la feina que fem amb la TECNOLOGIA. No es tracta només d’ensenyar als alumnes a treballar amb eines, a conèixer els materials, a conèixer com ens arriba l’energia a casa i els impactes que generen tots aquests factors en el nostre planeta, sinó que tots aquests aprenentatges es fan seguint un procés que potencia la creativitat i l’emprenedoria.
Podeu trobar més informació a:
–> TECNOPROFES
–> APTCV