PEER GYNT

Dijous 10 de febrer vam fer una nova audició a l’aula, en aquest cas vam escoltar un fragment de l’obra “Peer Gynt” d’ Edvard Grieg.

Després d’escoltar la música molt atentament vam intentar interpretar-la:
ARIADNA: cada vegada anava més ràpid.
AITANA: no cantaven.
HUGO: primer sonava fluixet i després molt ràpid.
ABIGAÏL: quina història pot estar explicant?
MARIO: de matar. Que estaven matant a un tigre, un senyor.
HUGO: que estaven venint robots. A vigilar perquè no passi res al carrer.
GUIM: que estan corrents per arribar abans que se’ls acabi el temps.
DAVID: he oido un fantasma.
JUDIT R: que estaven ballant a un castell.
JUDIT C: que venien, sentia un soroll.
CARLES: que començava una carrera de cotxes, perquè era un soroll que estaven cantant una música perquè comencés ja.
VICTOR: que venen vampirs.
GERARD: que hi ha senyors tocant tambors perquè a la gent li agradava la música dels tambors.
LUA: que ballaven.
AINA: que venien monstres, que volien estar ells mirant la música.
ROGER: que estaven ballant en un escenari, uns senyors i unes senyores.
IVET: que venien bombers.
XAVI: primer un senyor que anava poquet a poquet i quan la música anava ràpida els senyors anaven ràpids.

LA VERITABLE HISTÒRIA D’AQUEST FRAGMENT:
En Peer Gynt és un príncep que està pujant sigil•losament per la muntanya cap al castell del rei gegant de la muntanya, primer va a poc a poc perquè el rei no el senti, quan de sobte el rei el veu i comença perseguir-lo muntanya avall juntament amb els trolls i les bruixes amb escombres. Cada cop que s’acosta a en Peer Gynt intenta fer-li un cop de garrot.
Si escolteu la música i veureu que els pintors anaven força encaminats en les seves explicacions, a veure si endevineu on fa els cops de garrot el rei de la muntanya?

COETS

El dimecres de la setmana passada vam estar parlant sobre els planetes i l’espai, que en sabien, que recordaven. Com s’ho imaginaven, i que volien aprendre. El que volien aprendre ho van tenir molt clar a fer un coet per poder anar a la lluna perquè “li hem de posar un motor de cotxe que sinó no va!”. Aprofitant les ganes que tots mostraven per anar a la lluna vam veure un video de la nau Apollo 11 de quan va aterrar a lluna.

Després tots vam voler fer el nostre coet amb diversos materials que vam deixar a l’abast de tots. I cada nen/a va haver solucionar els problemes que se li anaven plantejant, com enganxar les diferents peces?, com aconseguir que s’aguantés dret?, etc. van sortir produccions realment interessants! Mireu.
https://picasaweb.google.com/bilsbcn/Coet?feat=directlink

VISITA EGIPCIA

El passat dilluns 7 de febrer ens va venir a veure el Jose Luis (pare del Víctor) i ens va estar explicant un munt de coses sobre Egipte. Primer ens va passar un muntatge de fotos molt interessant on hi havia imatges de les piràmides, de geroglífics, etc. El que més ens va impactar va ser la foto on el Jose Luis estava entrant en una de les piràmides. Després ens va portar uns papirus per poder-los mirar, un parell d’estatuetes molt interessants i una carmanyola amb sorra del desert!

UN INGREDIENT MÀGIC

Aquesta tarda aprofitant que teniem mig grup hem fet una activitat conjunta amb els núvols. Hem decidit pintar amb pintura i un ingredient màgic que hem hagut de descobrir. Primer cada nen/a ha decidit quins colors volia posar en el seu full i després amb els ulls ben tancats la Marta i l’Abigaïl han anat posant aquest ingredient. Pel soroll que feia han començat a imaginar que podia ser: sal, sucre, sorra… i quan han obert els ulls ho han vist clar era sucre! alguns/es han tingut la temptació de tastar-lo sense pensar que hi havia pintura!

Després ha començat el més divertit: empastifar-nos i hem vist que el sucre rascava, que amb l’estona es desfeia si hi havia molta pintura, però que si posàvem molt sucre quedava una pasteta.

En resum ens ho hem passat d’alló més bé amb els nostres amics/gues els núvols!

L’ART EGIPCI

Avui ha tornat en Pere amb un munt d’imatges interessants. Resulta que hem avançat molts anys i hem arribat fins a l’època dels egipcis, hem estat veient el tipus de pintura que feien, com escrivien, el tipus d’escultures, etc. Entre tots hem decidit ubicar Egipte en el globus terraqui que tenim a l’aula i veure la distància que hi ha des de casa nostra. També hem buscat Colombia ja que el David ens ha explicat que abans vivía allà i que per venir va agafar un avió. Després ens hem centrat en les piràmides, hem observat una piràmide de fusta i hem vist que per construir-ne una ens cal un quadrat de base i quatre triangles units per les punxes. La nostra tasca d’avui ha estat intentar fer una piràmide de plastilina, uff quina feinada, però el resultat ha estat genial mireu!

egipte

LA LUDOTECA

Aquest matí hem anat a jugar a la ludoteca, tot i que hi havia algú que no ho tenia molt clar i creia que anava a la discoteca. Aquest cop ens han acompanyat l’Estel, la Conchi i el Mikel. Si veieu que us ha tornat l’esmorzar és perquè la Conchi ens ha convidat a esmorzar un pa de pessic boníssim! MOLTES GRÀCIES!

Un cop a la ludoteca ens ha rebut la Mercè, que la coneixeu? que ens ha explicat les normes per jugar. Així que ja ens hem posat a jugar i ens ho hem passat en gran imaginant històries i investigant les joguines que hi havia allà.

En acabar hem tornat a seure a la rotllana i li hem volgut explicar tots a la Mercè a que hem estat jugant. Com sempre ha estat una sortida que ens ha encantat i que tan de bo puguem repetir!

DIGIPLANETÀRIUM

Ahir dijous vam baixar a l’aula de 5è on ens esperava el Jordi amb una gran bombolla de color blau, era el Digiplanetàrium, primer ben asseguts el Jordi ens ha explicat el funcionament de la sessió i després hem anat entrant d’un en un dins la bombolla on ben asseguts i a les fosques ha començat l’espectacle. Ben agafts de les mans hem visitat constel·lacions, la lluna i els planetes del sistema solar. Ha estat una experiència visual molt interessant!

Quan ja sortiem hem passat per davant de l’aula de música on estàven els nens/es de la classe dels dofins i ens han convidat a veure com segueixen el ritme de les corxeres, les negres i les blanques. Nosaltres els hem ensenyat com fem l’audició del lleó. Finalment el Denis ens ha posat musica marxosa i hem ballat tots junts.

En definitiva va ser un matí ple d’emocions.

MAMUTS I UNA GRAN CONVERSA

Aquest matí llegint el diari he trobat una noticia interessant que he volgut compartir amb els pintors, resulta que a Barcelona han obert un nou museu on s’exposen mamuts reals i explica coses sobre aquests animals. Hem quedat que hi havia moltes lletres i que demà els portaré un resum del que explica. Aquí teniu part de la noticia:

imgp7661

 

Després de mirar la noticia hem iniciat una llarga conversa que val molt la pena, aquí teniu un fragment:

ABIGAIL: dieu que això és un esquelet, però que és un esquelet?

GUIM: el que tenim dins el cos.

HUGO: lo que tenen los pirates quan es moren.

MARTINA: lo que tenim tots perquè si no tenim esquelet ens morim.

HUGO: els pirates estan a les illes.

MARIO: l’esquelet és el que tenim al mig de la sang. Mira si fem així (s’estira) també ho fa.

ABIGAIL: i perquè pot servir?

MARIO: per moure’ns.

HUGO: si mengem l’esquelet desfà el menjar.

ABI: i com arriba el menjar a l’esquelet?

HUGO: lo dolent es fa caca i lo altre se desfà

…/…

HUGO: l’esquelet el tenim a l’esquena

MARIO: per tot arreu

GERARD: per tot arreu també tenim ossos.

ABI: de que pot estar fet l’esquelet?

GERARD: d’ossos.

HUGO: no l’esquena d’esquelet i la resta ossos.

GUIM: només tenim ossos als peus, les cames i els genolls.

JUDIT C.: també aquí baix (assenyala el colze).

MARTINA: Els ossos no es mengen , només els gossos.

HUGO: perquè està dur, no els mengen, els mosseguen.

…/…

NATALIA: a la orella no tenim ossos.

ABI: perquè creus que no?

NATALIA: perquè està fluixeta, només on hi ha dur.

MARIO: el cor està dur.

ABI: el cor està dur? És un os?

MARTINA: els ossos són blancs i el cor és vermell.

HUGO: quan el cor es para ens morim.

MARIO: fa tic-tac mentre nosaltres dormim.

GUIM: el cor no fa tic-tac, no fa soroll.

HUGO: fa un soroll molt petit.

GUIM: clar perquè està dins.

MARTINA: i només sentim lo que està fora.

AITANA: si que fa soroll.

 

 

 

TRENTA QUÈ?

Avui ens hem començat a mirar els fulls on ens heu apuntat l’edat que teniu els pares i mares i oh! sorpresa tots els nombres tenien dues xifres! amb la Mª José hem començat ha confegir els nombres amb cartolines i cosa curiosa fos quin fos el nombre el papa sempre era més gran! fins que ens hem començat a fixar i hem vist que en alguns casos els nombres es deien el contrari. Poc a poc seguirem investigant sobre aquests nombres tan diferents als que estem acostumats!