GEGANTONS

La setmana passada van venir a l’escola els gegantons de Castellar convidats pels nens i nenes de P3 que estan treballant el tema dels gegants. Per aquesta raó ens van dir si volíem aprofitar per anar-los a veure i aprendre una mica qui són, com ballen, etc. i és clar no podíem, ni volíem dir que no! per tant allà vam anar a aprendre moltes coses interessants sobre aquests personatges i vam veure que hi havia alguna relació amb el nostre tema de l’eix transversa: els diables.

Visita al mercat

La setmana passada vam anar de visita al mercat! Allà ens esperava la Mercè que ens va estar explicant semblances i diferències entre un mercat i un supermercat, el més important és que al mercat hi ha parades i les coses no les podem agafar nosaltres, les hem de demanar. També vam aprendre el nom de les diferents parades, que tot i semblar fàcil no ho era tant ja que alguns pensàvem que anàvem a la floreria o a la peixeria!

Des d’aquí un agraïment a totes les persones que ens han atès i que ens han estat explicant que és el que venen a la seva parada. Per acabar la visita ens hem endinsat per un passadís on hem trobat les neveres on guarden tot el menjar per vendre. Ha estat molt interessant.

A la tarda un cop a classe hem observat el cap de pollastre que ens han donat a la carnisseria, hem arribat a la conclusió que era d’un gall perquè tenia una cresta força grossa, ens hem fixat que tenen uns forats que poden ser les orelles, li hem mirat la llengua, i finalment hem provat de donar-li aigua amb una xeringa per veure si l’aigua sortia pel forat que tots els pintors han dit.

Per cert moltes gràcies a la Gisela per acompanyar-nos en aquesta sortida!

D’ON SURT L’AIGUA DEL RIU?

La setmana pasada  un bon dia tot xerrant a la rotllana de coses que haviem fet el cap de setmana i/o coses que ens agradaria fer uns quants nens/es van explicar que havien anat al riu i a partir d’aquí es va generar tota una conversa molt interessant i enriquidora. Aquí us deixo un fragment d’aquesta conversa:

D’ON SURT L’AIGUA DEL RIU? (va preguntar algú)

GUIM: de la pluja

AITANA: de la muntanya

VICTOR: surt dels rius també

GERARD: del water

GUIM: l’aigua del Water s’envà al mar!

ABI: per on s’envà al mar?

GUIM: per un “tubo” i arriba fins al mar

ABI: però si l’aigua del lavabo va al mar el mar estaria molt brut, no?

GERARD: l’aigua de l’aixeta hi ha altres rius que estan lluny i cau aigua de l’aixeta pel forat al riu i al mar

LUA: la claveguera és la que porta l’aigua del lavabo, jo ho sé perquè a una baixada hem de vigilar que no passin cotxes

JUDIT R: l’aihua del lavabo quan fem pipi i tirem de la cadena va al riu.

ABI: i llavors el riu està ple de pipis?

GERARD: no! perquè sota del riu hi ha uns tubs que cau el pipi i la caca

MARIO: l’aigua del lavabo s’envà al carrer

VICTOR: si, a les clavegueres

ARIADNA: jo un dia vaig anar a la muntanya i no hi havia riu.

VICTOR: també hi ha cascades que és com un tobogan d’aigua que cau.

MARIO: i al mar

VICTOR: no! al riu només!

AINA: quan tirem de la cadena el pipies barreja amb l’aigua i s’envà a un colador i es cola i s’envà al mar.

VICTOR: l’aigua del riu és verda

GUIM: algunes si algunes no

GERARD: perquè estava bruta

CARLES: jo un dia vaig anar a una que estava bruta i una que no

VICTOR: però si l’aigua és transparent

En dies posteriors hem seguit parlat del tema de l’aigua i han sortit idees com que està sota del terra, no només als rius, que és la neu que es desfà, que el colador ha de ser gegant per colar l’aigua dels lavabos, etc.

I un bon dia el Gerard ens va explicar una mica tota aquesta relació que s’establia entre els riu, els lavabos i el mar. Ho va fer amb l’ajuda d’un dibuix que van fer a casa la qual cosa ens va facilitar el poder entendre les connexions que s’estableixen, mireu que clar queda!

QUIN RELAX!!!

Aquest matí hem rebut una visita molt especial, ens ha visitat la Conchi (mare de la Ariadna) per ensenyar-nos a fer massatges. Per començar ens ha ensenyat la “camilla” que ens ha portat, lloc ens haurem d’estirar per tal de rebre un super massatge. Després ens ha explicat que la norma més important és que no hi hagi inflamació o ferides a la zona on hem de fer el massatge. També ens ha dit que cal escalfar una mica les mans prèviament fregant-les entre si.

El següent pas ha estat crear un ambient relaxat i hem posat encens i una música molt tranquil·la. I ens hem posat mans a la obra! hem col·locat les taules com si fossin “camilles” per poder-nos estirar i que un o dos companys practiquessin els massatges. Prometo que ha estat al·lucinant veure com durant més d’una hora 20 nens/es de 4 i 5 anys estaven hiper tranquils!!!

Per cert no ha donat temps que tots els pintors rebessin el seu massatge, però ja hem concertat una nova visita de l’especialista per tal tots els nens/es i la mestra 😆 puguin tastar el plaer de rebre un senyor massatge.

Per acabar la sessió com és tradició (per cert tradició que ens encanta), la Conchi ens ha dut pa de pessic per esmorzar, estava boníssim!!!

XOCOLATADA!

Ahir divendres vam gaudir d’allò més en comanyia dels nostres tant estimats núvols, vam fer allò que tant ens agrada, embrutar-nos com més millor!!!!

Vam muntar dues grans taules amb paper d’embalar i mentre els núvols i els pintors tancaven els ulls la Marta i l’Abigaïl van anar llençant uns ingredients molt interessants, una taua de seguida va descobrir el que era per la olor: XOCOLATA!, a l’altra taula els va costar una mica més, però ben aviat, en tocar-lo, van descobrir que era FARINA. Així que mans a la obra, amb una mica d’aigua i moltes ganes de passar-ho bé, va ser una altra experiència divertidíssima!!!

Mireu, mireu que bé ho vam passar!

Diables!!!

Hi ha un gran nombre d’activitats que estem realitzant els últims temps que hem permetreu la llicència de no penjar-les al bloc, ja que pertanyen a l’eix transversal.

M’explico: aquest curs com a tema de l’eix (tema a treballar tota l’escola) hem triat les tradicions catalanes i més concretament els alumnes de P4 treballem els diables i tot el que s’hi relaciona, correfocs, dracs, …

Però de moment no penjarem les activitats al bloc ja que més endavant us farem una exposició increïble i per tant no us volem aixafar la sorpresa, ja veureu ja!!!

UNA DE CONTES!

La setmana passada  ens va venir a veure una persona experta en explicar contes: la Rosa Fité!

De Rosa Fité

Vam anar a la biblioteca de l’escola i allà ens esperava la Rosa Fité amb tres contes a la butxaca que ens explicava a través de diversos poemes i endevinalles. El primer tractava d’una granota que ens ha ensenyat la importància de reciclar; el segon, ha estat el de la girafa que es quedava muda i aprenia com d’imprescindible és saber escoltar; i el tercer i últim, ha estat el del Bernat que anava a comprar al mercat vàries coses pel seu pare i ens ha recordat que hem d’ajudar a casa i als altres! Ens ha agradat molt com explica els contes la Rosa i hem sortit molt emocionats pels personatges que hem vist!!!

https://picasaweb.google.com/105757654360910618095/RosaFite?authkey=Gv1sRgCMPxuPipvqntHA&feat=directlink

Juguem amb el cos!

Ja fa dies que teníem un munt de coses pendents per explicar, perdoneu l’espera, però el bo es fa esperar que diuen 😉

Vam anar d’excursió a Terrassa! Concretament al Museu de la ciència i de la tècnica de Catalunya!

Vam fer l’activitat “Juguem amb el cos”, on amb la Marta i el Sam vam repassar les parts de l’esquema corporal (cap, tronc, cames, etc); on vam parlar dels cinc sentits (oïda, vista, tacte, olfacte i gust) i vam realitzar diverses activitats on jugàvem a desenvolupar-los, com per exemple: classificar quins aliments són dolços i salats, escoltar diversos sons i reconeixe’ls, reflectir-nos en un mirall i veure com podem volar a causa d’un “engany visual”, etc.

En acabar vam anar a fer un volt per dins el museu on vam veure cotxes i motos d’època i on per un moment ens vam convertir en cotxes, vianants, ambulàncies, … també vam mirar diferents calidoscopis i vam observar l’oïda per dins i com hi senten les persones que han perdut part de l’audició.


De terrassa

Finalment vam anar a dinar al parc de Sant Jordi on vam poder jugar una bona estona! Per cert com sempre moltes gràcies a les persones que vareu acompanyar!

Enllaç per veure més fotos:   https://picasaweb.google.com/105757654360910618095/Terrassa?authkey=Gv1sRgCLGr44j3iYC3Rg&feat=directlink

QUI ÉS QUI?

Abans de marxar de vacances vam iniciar una activitat que avui hem reprès. Hem estat mirant les fotos dels nostres ulls i ostres que complicat és saber de qui són! Ja el primer dia que ho vam intentar vam tenir certs dubtes, però avui ja hem aguditzat més l’enginy per saber a qui pertanyien cada un dels ulls!

De ulls

Poc a poc hem anat ajustant els nostres coneixements, ens hem hagut de fixar molt en les característiques úniques de cada u, com ha dit algú “tots tenim dos ulls, però no són tots iguals”. Algunes frases que ja van sortir per descobrir de qui eren aquells ulls:

MARTINA: és la Lua perquè té més poquetes pestanyes.

TOTS: és el Mario.

HUGO: perquè el Mario mira així.

NATALIA: de la Judit C. perquè aquí té una piga.

VÍCTOR: El Joel, perquè té una miqueta fosca perquè li dóna el sol.

Amb aquest exercici estem veient que tots som diferents i cal fixar-nos en les coses que ens fan especials, que tots tenim coses molt especials! Això si, encara tenim dubtes sobre alguns ulls que no ens posem d’acord de qui poden ser, haurem de millorar l’observació! 😉

De ulls

MONA ALEMANYA

Aquest matí l’Aina ens ha sorprès amb un esmorzar especial, ens ha portat una mona alemanya! resulta que aquestes vacances ha marxat a Alemanya amb els seus pares i avui ens ha estat explicant com els ha anat i ens ha sorprès tal com diu ella amb “una coca aixafada d’Alemanya” 😛 . Això ens ha servit d’excusa per mirar-nos la bola del món i ubicar on està Alemanya.

De mona
De mona

Moltes gràcies per la coca!