BONA SETMANA BLANCA!

Aprofito des d’aquí per desitjar un bon carnestoltes a tothom i que passeu una bona setmana blanca. Jo ja he agafat reserves de petons de tots els pintors per poder passar aquests dies!

Una abraçada molt gran per tots/es!

PSICO

Aquest matí en acabar la sessió de psico hem fet el recull d’aquesta d’una manera diferent. Enlloc de fer el dibuix del que hem jugat o una conversa hem donat plastilina per representar a que hem estat jugant durant la sessió i oh! sorpresa! tot i ser plastilina que acostumen a fer produccions amb volum, tots/es han fet la representació en pla, ben curiós no? això si, han estat unes representacions maginfiques mireu!

Per veure totes les imatges: https://picasaweb.google.com/bilsbcn/REPRESENTACIONSPSICO?authkey=Gv1sRgCOC5nr3x9KbiRw&feat=directlink

FOTOS

A l’apartat de fotos s’han afegit algunes fotos noves, especialment en les construccions, amb la novetat que les noves fotos de les construccions les han fet els pròpis nens/es. A partir d’ara, sempre que sigui possible, a  la classe dels pintors intentarem que cada nen/a faci les fotos de la seva producció per tal de submergir-se més de ple en el món de les noves tecnologies i poder oferir-nos la seva visió més personal.

EDATS DELS PARES

Els dilluns després del pati seguim amb el treball que vàrem iniciar amb la Mª José sobre les edats que tenen els pares i mares. Després de recollir tota la informació que necessitàvem hem començat a conèixer una mica millor els números que necessitem. Per aquesta raó ahir vàrem retallar nombres de l’1 fins al 56, però un cop retallats els havíem d’endreçar! vàrem fer grups i cada grup va haver d’endreçar una sèrie de nombres enganxant-los en un full, cada grup va utilitzar diferents estratègies per descobrir quin anava davant i quin darrera, alguns van preguntar, altres van mirar la taula de l’1 al 100 que tenim penjada, altres van mirar el calendari,…

I avui a la rotllana cada grup ha ensenyat el seu resultat i ens ha explicat com van endreçar els nombres, hem vist que van per famílies, la família del vint, la del trenta, etc. Hem observat que molts números van en parelles (23, 54,etc) i d’altres que van solets. I que els números que són “més petits” els conèixem millor perquè ja els haviem vist. A més en posar-ho en comú hem agafat estratègies per saber si estàven ben endreçats o no i hem vist que en alguna tira numèrica hi havia algun problema que entre tots hem arreglat. Ha estat una activitat molt enriquidora que continuarà passada la setmana blanca!

Totes les fotos: https://picasaweb.google.com/bilsbcn/EdatPares?authkey=Gv1sRgCO3C6JaAwcBZ&feat=directlink

CORS, PULMONS, …

Dilluns a la tarda ens vàrem estar escoltant el cor “amb una cosa dels metges” per assegurar-nos que si fa soroll que era una pregunta que teniem pendent de fa molt temps. I aquest matí els núvols ens han convidat a compartir una activitat molt interessant! han vingut el Pere i l’Ester (pares de l’Òscar) i ens han portat diferents òrgans de xai i de vaca! ha estat una experiència super xula! hem pogut veure, tocar, disseccionar cors, pulmons, ronyons, melses, llengües i ulls! Alguns/es han tingut una mica de fàstic, però la majoria ens ho hem passat pipa descobrint que els pulmons són per respirar i que s’inflen, són tovets, i que el cor està dur perquè és un múscul, entre moltes altres coses. Pregunteu als pintors que us ho expliquin!

Mireu les fotos!

ELS OUS SURTEN DE LA GALLINA!

Aquesta tarda hem anat a l’aula d’anglès de primària per aprofitar que hi ha un canó instal·lat per poder veure dos power points sobre les gallines.

Ja hem descobert que els ous surten tots de la gallina, però els que tenen pollets és perquè el gall ha estat amb la gallina i aquesta els cova durant 21 dies!

Només ens queda saber perquè els ous tenen lletres i números!

QUÈ ÉS LA POR?

Aquest matí hem explicat el conte d’en Pere sense por i quan hem acabat hem tingut una conversa molt interessant sobre la por. Aquí us deixo uns fragments molt interessants:

ABIGAÏL: què és la por?

HUGO: quan ens peguem tenim una mica de por.

CARLES: quan estàs somiant tens una mica de por si estàs somiant coses de por.

GUIM: un dia vaig somiar que venien monstres i pensava que era veritat.

GERARD: si estàs dormint i somies una cosa és una pesadilla i ja està.

ROGER: ho haurem de descobrir.

MARIO: jo tinc un conte a casa, una nena fa una bola amb la por i la llença per la finestra.

CARLES: com la traiem si està dins el cos?

VICTOR: cridant el menjapors.

MARTINA: la por no està dins el cos.

MARIO: és invisible.

VICTOR: al cervell.

ABIGAÏL: quan teniu por què us passa?

MARIO: que em poso a plorar

MARTINA: jo crido al papa perquè vingui.

LUA: jo vaig a la porta de l’habitació i crido al papa.

MARIO: la por està a l’habitació.

TOTS: no!!!!

GUIM: està per tot arreu.

ROGER: està dins el cos.

GUIM: el cor fa el somni.

MARTINA: no! perquè no té mans!

ROGER: però pot fer algo sense mans.

GUIM: surt del cor, passa per aquí (assenyala el cap) i quan ens despertem s’acaba el somni.

AITANA: la por surt del cor i després somiem i després ja no.

ABIGAÏL: només tenim por quan dormim?

MARIO: no i dels llops

VICTOR: i de la foscor.

ABIGAÏL: quines coses ens fan por?

MARTINA: el llops

JOEL: las serpientes que tienen la boca pa comer.

ALEX: les cabres.

LUA: els llops.

VICTOR: els ulls d’un monstre de color vermell.

De dibuixos por

MARIO: els lleons perquè es volen menjar els que són de carn i os i nosaltres som de carn i os.

GUIM: els porcs senglars

GERARD: els lleons perquè penso en el llit que se’m mengen.

GUIM: jo tinc por perquè se’m poden menjar.

CARLES: dels lleons perquè un dia vaig somiar que els lleons em volien menjar

IVET: dels taurons perquè tenen les dents molt fortes

De dibuixos por

ROGER: les piranyes perquè només mengen els senyors perquè els agrada la carn.

JUDIT R: els cocodrils perquè són molt verds.

ESTHER: els dracs porque echan foc.

GERARD: això és perillós perquè et pots cremar!

IRINA: als llops

AITANA: als vampirs perquè mengen sang

JUDIT C: als llops perquè tenen unes dents molt grans

ABIGAÏL: a que li tenim por que no siguin animals?

MARTINA: quan no hi ha ningú a casa jo tinc por, molta por i ploro.

LUA: a la foscor perquè és tota negra.

VICTOR: al que porta el sac perquè s’emporta els nens que estan sols dintre el sac.

MARIO: no! si no dormim a la nit ve el senyor, però si tanquem la porta amb clau no pot entrar.

ROGER: que es pot trencar amb un martell!

HUGO: no existeix això!

GUIM: si un lladre se m’emporta quan estic dormint em faria molta por perquè no podria veure al meu pare i la mare i la meva germana.

GERARD: les bruixes em fan por perquè viuen a la foscor i la foscor no m’agrada.

IVET: els fantasmes perquè tenen els ulls vermells

ROGER: les coves perquè estan a la foscor.

LUA: però podem agafar un llanterna.

ROGER: i si se gasten les piles?

GERARD: i si portes una llanterna que es carrega?

ROGER: jo no en tinc

JUDITR: si estic sola dormint a la foscor.

GERARD: si dorms no facis res, estàs en el llit dormint tranquil només són els papes els que fan soroll.

MAX: yo solito ten por

 

De ben segur que en seguirem parlant perquè ha estat un tema que ha creat molta expectació i que tots teníem ganes de compartir.

PINTURA AL TREMP D’OU

La setmana passada vàrem aprendre a fer pintura al trem d’ou, resulta que els egipcis van ser els primers a pintar amb aquesta tècnica! per tant haviem d’aprendre com es feia el tremp d’ou. Primer de tot l’article que vam llegir deia que necessiàvem ous, i vaig treure una capsa d’ous que ens va portar a una conversa molt interessant que teniu recollida a la finestra de la classe. D’aquesta conversa ens van sorgir tres dubtes que encara hem de resoldre:

– Com és que hi ha ous amb pollets i sense?

– El ous que no tenen pollets qui els fa?

– Perquè els ous tenen lletres i números?

Després vam seguir llegint l’article sobre la nova pintura i ens deia que haviem de separar el rovell de la clara ja que només haviem d’utilitzar el rovell. Finalment amb el rovell separat li vam afegir el tint en pols i les gotes d’aigua i ens va sortir una pintura genial i un pél fastigosa segons alguns nens/es. Ens ho vam passar d’allò més bé!

Bagul de les disfresses

Aquest dimarts al matí hem estat jugant al bagul de les disfresses que ens deixa en prèstec la guia didàctica de Castellar. Primer ens hem mirat tot el que hi havia en les dues capces i finalmet ens hem posat a jugar!!! Ens encanta posar-nos en els personatges que anem creant a mida que ens anem vestint.

UN NOU INSTRUMENT: EL TROMBÓ

 

Dilluns a la tarda vam gaudir moltíssim amb una visita molt especial, de fet… seria millor si diguéssim molt musical! Ens va venir a veure la Gemma, la meva germana, acompanyada d’un instrument de vent molt gros: el Trombó! Hem quedat al·lucinats al veure el seu tamany i ens ha agradat molt escoltar com sonava.

Tan els pintors com els núvols hem escoltat atentament com la Gemma ens explicava que és un instrument que es toca “tirant-nos pets amb la boca”, ja que només bufant no sona; com ens comentava les seves parts: la campana, el cos on hi ha les vares i l’embocadura o broquet; com feia sonar els greus i els aguts, hem investigat com es feien les diferents notes i hem gaudit escoltant les dues peces musicals que ens ha tocat. Moltes gràcies Gemma!!

 

trombó