El Grup de Treball de Biblioteques Escolars dissenya un document per reinvindicar les rondalles a l’escola
El Grup de Treball de Biblioteques Escolars de Cerdanyola del Vallès ha dissenyat un document per fer reviure les rondalles tradicionals a l’escola.
Aquest document pretén posar de manifest la necessitat de recuperar aquests grans tresors de la nostra tradició, atès que s’han anat deixant d’explicar per diversos motius. Per una banda, l’oralitat ha perdut rellevància en la societat actual i per l’altra, arguments superficials i interpretacions errònies han posat en qüestió el valor i el sentit de les rondalles.
El document s’estructura en tres parts:
BLOC 1. A la primera part, hem recollit les paraules de persones que han estudiat i han posat en valor les rondalles. Compartim amb vosaltres els arguments que avalen la seva vigència, evidenciant la importància de continuar explicant aquestes històries als infants d’avui en dia.
BLOC 2. A la segona part us presentem alguns dels compiladors que han permès que les rondalles ens hagin arribat a dia d’avui (Perrault, germans Grimm, etc..), així com algunes de les dones que han continuat amb aquesta tasca de recerca i divulgació.
BLOC 3. A la tercera part hem recollit el tipus de rondalles que creiem més adients per explicar als infants i oferim una selecció de reculls de rondalles que creiem interessants per donar-les a conèixer.
Podeu descarregar-lo aquí.