LLEGIR, ESCRIURE, PENSAR (PER APRENDRE A VIURE)

Moltes vegades ens preguntem com educadors, siguin progenitors, mestres… Què és important que aprenguin els infants en perspectiva de futur? Quins continguts tenen garantia en un món tan canviant?

Sobre aquest tema, m’ha semblat prou interessant, per a compartir-lo aquí, un article de Jaume Martínez Bonafé publicat a el diari de l’educació.

Us deixo la introducció amb l’enllaç per si us animeu a continuar llegint…Paga la pena!!!

Llegir, escriure, pensar (per a aprendre a viure)

Aprendre a llegir, aprendre a escriure i aprendre a pensar són les tres eines que ens poden ajudar a entendre aquest món i poder-hi intervenir per construir una comunitat d’iguals en la qual es respecte la diversitat, es combata la desigualtat i s’exerceixi el poder de manera solidària, igualitària, amiga, cooperativa, atenta, sensible i democràtica.

“L’aprenentatge no és important, sobretot ara que tenim tants mitjans de coneixement i informació; l’important és crear llibertat intel·lectual i capacitat de pensar” Emilio Lledó

Fa pocs dies, el Capítol Espanyol del Club de Roma i la Institución Libre de Enseñanza (ILE) van organitzar un Cicle de Debats sota el títol: Què aprendre en un món complex i en canvi? Jo vaig tenir el privilegi de participar en una sessió en la qual se’ns interpel·lava amb la pregunta: Amb quin bagatge ha de sortir el ciutadà dels nostres dies del sistema educatiu? La meua resposta, en un esforçat intent de síntesi, va estar: aprendre a llegir, aprendre a escriure, i aprendre a pensar per a poder aprendre a viure. Apunte a continuació alguns dels arguments que vaig poder proposar.

Per seguir llegint https://diarieducacio.cat/llegir-escriure-pensar-per-a-aprendre-a-viure/

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *