La cantata de Mr. Scrooge

Els alumnes de 6è ens expliquen com els va anar la cantata de Mr. Scrooge:

 

–      Sabies què? El diumenge passat, dia 20 de Gener, vam anar a l’Auditori de St. Cugat.

–      Ah sí? Què vau fer?

–      Vam anar a cantar la cantata de Mr. Scrooge, va ser una passada!

–      Explica’m més que sembla molt emocionant.

–      D’acord, vam quedar al Conservatori a les quatre i quart. Un cop i eren totes les escoles, és a dir: L’institut Arnau Cadell, el Leonardo, el Torrent dels Alous i nosaltres, vam anar a fer un gran assaig general on ja estaven preparades les nenes del Cor Infantil de Sant Cugat.

–      I com va anar la cantata? amb el públic i tot…?

–      Va anar genial, tot va sortir molt bé. Però això sí, vam passar una mica de nervis.

–      Quantes cançons vau cantar?

–      Hi havia moltes cançons, en total 8, però nosaltres en cantàvem 6. Les cançons tractaven del nadal, i d’un home molt avar, que al final canvia i és un home generós i bona persona.

–      I…. qui les va escriure?

–      Les cançons les va escriure Steve Pogson. I les va adaptar Joan Vives, però la història es de Charles Dickens.

–      I quan vau acabar què…?

–      L’Elisenda, que era la directora, ens va felicitar de tan bé que ho havíem fet. I tots ben satisfets i ens en vam anar cap a casa.

 

REDACTORES: Anna Aumatell i Sandra Sàbat

Cooperadors: Alejandro Bitto i Xavier Laborde

 

 

L’última setmana de novembre la Montse, la professora de música, ens va proposar fer un musical de Mister Scrooge, cosa que ens va sorprendre molt. Vam estar assajant durant dos mesos, fins que el vint de gener vam anar a l’auditori de Sant Cugat a cantar el conte de nadal de Mister Scrooge. Ens vam divertir molt, la història de Mister Scrooge la va escriure Charles Dickens. Vam cantar amb tres instituts més i el cor infantil de Sant Cugat. El cor infantil de Sant Cugat é un grup de noies, que assajaven per cantar molt bé.

En alguns dels instituts hi havia excompanys del Catalunya. L’Elisenda era la directora i ens tractava molt bé. També hi havia l’Oriol que era el pianista i en Genís, que era el personatge principal, és a dir, en Mr. Scrooge.

REDACTORS: SERGI, PEP, ALBERT, GUILLEM, JAN, BIEL

Sortida de 2n al Natupark

Els alumnes de segon de Primària el divendres, dia 9 de novembre, vam anar al Natupark de Cerdanyola del Vallès.

Era una sortida inclosa dins l’àrea d’Educació Física, ja que es tracta de tirolines, ponts penjats en els arbres, etc. A més a més tot això ho van practicar en un entorn natural.

 

Els alumnes s’ho van passar molt bé, grimpant, arrossegant-se, saltant, etc.

Quan vam arribar al parc vam esmorzar per agafar forces per a realitzar els diferents circuits que els monitors/es ens proposarien. Un cop ja preparats vam anar al circuit de pràctiques, on ens van col·locar els arnesos, d’on hi penjaven la politja i els mosquetons, bàsics per a assegurar-nos i lliscar per les tirolines. En el circuit de pràctiques és on els monitors/es ens ensenyaven el que havíem de fer segons el que ens trobàvem al davant (pont, tirolina, liana, etc.). I si hi havia algú que no ho feia bé o li costava tornava a repetir el circuit.

 

Vam veure que és una activitat sense risc perquè sempre estàs lligat amb un mosquetó i, la majoria de vegades, fins i tot amb dos.

 

 

Quan ja vam agafar molta pràctica, alguns intrèpids vam poder fer un circuit una mica més difícil, on algun nen/a va verbalitzar: “és el més difícil que he fet mai, però estic molt content perquè ho he fet i me n’he sortit molt bé!!!”

És una activitat plena de valors, ja que els alumnes s’ajuden entre ells/es, s’han de responsabilitzar de sí mateixos, posar molta atenció al funcionament correcte, etc.

Molts alumnes es van quedar amb ganes de més. Seria una bona activitat per a fer també en familia!!!Animeu-vos, és molt divertit!!!

 

14è Cross de Sant Cugat del Vallès

Un any més i com ja és tradició, el diumenge dia 11 de novembre, es va realitzar el 14è cross de Sant Cugat, on hi ha una gran participació de les escoles del municipi.

 

Any rere any, a la nostra escola hi ha un augment de participació, ja que a més a més és una activitat que acaba sent la culminació i final del treball fet en l’àrea d’Educació Física. Tant pares/mares, com alumnes i mestres tenim l’oportunitat de compartir aquest dia practicant un hàbit saludable, l’esport.

Un hàbit que tots/es hauríem de mantenir al llarg de la vida per tal de fer bandera de la frase

“mens sana in corpore sano”.

Així doncs, felicitats a tots els participants d’aquest 14è cross!!!

I aquells que no hagueu pogut participar, esperem veure-us l’any que ve per tal de compartir una jornada divertida, saludable i

diferent!

L’ACROSPORT A CICLE SUPERIOR

Aquest any des de l’àrea d’Educació Física hem treballat l’acrosport, ja que és un esport acrobàtic-coreogràfic que permet treballar diversos aspectes, entre els quals hi ha la formació de figures o piràmides corporals, elements de força, flexibilitat, equilibris, elements de dansa, salts, etc. A més a més, no només permet treballar tots aquests elements de caire més tècnic, sinó que sobretot, permet treballar aspectes com: la cooperació, l’autoestima (tothom és imprescindible), la sociabilitat i la memorització.


Cada classe explica:


Cinquè A

“La classe de 5è A vam escollir una cançó entre tots/es, vam començar a invertar-nos les figures i els passos; i un cop fet això vam fer una assaig general davant dels companys de la classe i després vam gravar-ho. En la nostra opinió ha estat una experiència nova, ha estat divertida, hem après a col·locar-nos correctament, encara que a la vegada hem tingut problemes per decidir-nos, doncs era difícil coordinar-se amb el grup, però amb una mica d’ajuda de la mestra ens vam posar d’acord i va anar molt bé.Ens agradaria tornar-ho a fer.”

Per a la visualització dels vídeos cliqueu els enllaços següents:

Per als grups 1,2,3: http://www.youtube.com/watch?v=A8GPWJq_z1A

Per als grups 4,5,6: http://www.youtube.com/watch?v=zc-p9beynwc

Cinquè B

” En aquest trimestre hem fet acrosport i ha estat una mica difícil, ja que ens ha costat bastant la coordinació entre el grup, tot i que al final tots/es ho vam saber resoldre. Ens ha encantat aquesta experiència, ha estat molt divertit i ens ha permès conèixer-nos més. L’acrosport és difícil encara que no ho sembli, però tenim ganes de tornar-ho a fer.”

Per a la visualització dels vídeos cliqueu els enllaços següents:

Per als grups 1,2,3: http://www.youtube.com/watch?v=GOWNwZr0UKY

Per als grups 4,5,6: http://www.youtube.com/watch?v=2Ekh2pjlOog

Sisè A

“L’acrosport és una activitat divertida i fa col·laborar a les persones de l’equip. En un principi no sabíem molt bé què era, però quan ens hi vam posar cada setmana esperàvem que arribessin els dies d’Educació Física. En l’acrosport has de posar molt esforç perquè l’espectacle quedi bé i  perquè no hi hagi lesions de les persones de l’equip. Ens hem ajudat tot l’equip a tenir un resultat positiu. Cada grup ha hagut de fer una actuació amb la música Sexy Bitch. Al final, en general, les actuacions han tingut un resultat molt bo, ens hem divertit molt fent les figures, hem après a treballar en grup i creiem que tothom ho hauria de provar.”


Per a la visualització dels vídeos cliqueu els enllaços següents:

Per als grups 1,2,3: http://www.youtube.com/watch?v=oeR27xbHhUE

Per als grups 4,5,6: http://www.youtube.com/watch?v=kHwnPE6tnyU


Sisè B

“Amb els grups cooperatius que vam fer a principis del segon trimestre cada grup va pensar una música i vam votar quina cançó preferíem. El primer que vam fer per començar va ser escollir les figures per a la coreografia, un cop ja seleccionades vam començar a assajar el ball amb la música. I finalment vam gravar el ball de cada grup. L’acrosport ens ha semblat molt divertit perquè era una cosa nova que ningú havia fet mai.”

Per a la visualització dels vídeos cliqueu els enllaços següents:

Per als grups 1,2,3: http://www.youtube.com/watch?v=pVmXRtI-VAs

Per als grups 4, 5: http://www.youtube.com/watch?v=eI99pJj_VFQ

Les colònies de sisè

Tot just fa una setmana els nens i nenes de sisè vam marxar al Delta de l’Ebre cinc dies per gaudir i conviure els uns amb els altres.


 

 

 

 

 

 

 

El trajecte va ser “llarguet”, d’unes dues hores ben bones, però distret per a molts.

Un cop finalitzat el viatge vam instal·lar-nos a les habitacions i per la tarda vam anar a l’Ecomuseu. Un museu on els monitors ens van donar una fitxa per grups i que havíem de completar amb l’ajut d’escrits, fotografies i observant les espècies d’animals i plantes que podíem veure pel museu.

Quan tots els grups vam acabar, ràpidament ho vam posar en comú. Abans de marxar ens van deixar comprar algun record, com per exemple l’arròs, típic del Delta.

El dimarts pel matí vam anar a perxar al riu. Era una manera de desplaçar-se. Es tractava d’una “canoa” de fusta on hi pujàvem set persones i el “perxador/a” amb un pal de fusta, el feia servir de palanca clavant-lo al fons del riu per arrossegar la barca. Ser “perxador/a” era cansat i quan vam acabar vam anar a l’alberg “L’Encanyissada”, on ens allotjàvem , per dinar i agafar forces.

A la tarda vam fer un taller que consistia en fer un ocell de paper, per penjar-lo al costat d’una porta i que a l’obrir-la, amb el pas de l’aire es mogués com si volés.

El dimecres ens esperava un dia molt dur perquè hauríem de caminar 7 km. Pel matí l’autocar ens va deixar a Horta, la vam visitar i més tard ens va traslladar a l’àrea de picnic i a partir d’allà vam començar a caminar . Vam travessar un riu petit( el riu Estrets) i molta gent va caure i es va mullar, va ser una “travessa” fresca i divertida.

El dijous vam fer trenta quilòmetres amb bici i vam navegar pel riu Ebre, amb vaixell fins la desembocadura.

Mentre, podíem veure aus volant, com l’ànec coll verd i flamencs. Vam tornar a agafar les bicicletes i           vam anar a dinar a un altre alberg, a Deltebre, on després de dinar uns quants vam jugar un partit de futbol.

I per últim el divendres vam tenir fins després de dinar per acabar de gaudir d’unes bones colònies. Vam pujar a les bicicletes i van anar cap a la platja dels Eucaliptus on ens vam poder banyar, córrer per la sorra i prendre el sol! L’aigua estava molt freda!

Les colònies de sisè al Delta de l’Ebre han sigut inoblidables , ha valgut la pena esperar tants anys!

 

Aleix Sánchez 6èA

EL TSUNAMI DE JAPÓ

 

 

El tsunami de Japó és una de les catàstrofes naturals més grans del món.

 

La causa del tsunami va ser que dues plaques tectòniques van col.lidir entre elles, i com que va ser a l’ oceà Pacífic, el moviment que va originar va formar onades de més de deu metres.

 

El mal que ha causat aquest tsunami ha estat brutal, sobretot perquè ha causat molts danys a les famílies que vivien a la zona, al costat del mar.

De moment el resultat del desastre ha estat de 20.000 morts i molts desapareguts. Encara no han trobat tots els cossos i els segueixen buscant.

 

Però aquest desastre no acaba aquí, perquè a més de les víctimes del tsunami, s’han trobat més de 10 milions de persones que poden estar afectades per la radioactivitat, ja que la central nuclear de Fukushima va resultar afectada per les onades del tsunami i va explotar.

També els cultius, els animals i els peixos, poden resultar afectats per la radioactivitat, el que pot ser un problema a nivell mundial.

 

 

Jo crec que tots els països estan alarmats per les consqüències del tsunami, però el Japó se’n sortirà com sempre ho ha fet.

 

                                                      

Guillem García 6è B

 

VISITA AL COSMOCAIXA

ESTUDIEM LES CÈL·LULES

El dimecres 16 de febrer vam anar al Cosmocaixa a estudiar les cèl·lules. Primer vam anar a una aula amb dos monitores que ens van ensenyar cèl·lules d’una gota d’aigua. Després ens van ensenyar com es feia servir un microscopi i ens van deixar veure bacteris, teles, plantes i parts d’animals. Quan vam acabar de veure-ho ens van explicar què era una cèl·lula i com eren les cèl·lules dels animals, de les plantes i dels bacteris. Després ens van ensenyar diversos tipus de cèl·lules de la sang.

Ens ha semblat una bona i bonica experiència poder veure diferents tipus de cèl·lules que mai havíem vist. El que ens ha agradat més ha estat veure parts d’animals pel microscopi. El que no ens ha agradat tant ha estat veure les peces de teles i  roba  perquè hi havien teles que no es podien veure molt bé.

Nosaltres recomenariem aquesta visita als nens i nenes que els agradi la ciència perquè és interessant i divertida.

Sergi R. , Silvia V. i Yolanda M.

La mar d’endevinalles………

La mar d’endevinalles…

Els nens i nenes de primer estem entusiasmats amb el projecte dels peixos.

Qui troba els peixos que hi ha al darrere???

1r A

 

Visc al mar.

Sóc el més ràpid.

Tinc una aleta dorsal molt gran

i m’assemblo al peix espasa.

 

Ariadna i Arès

 

 

 

Viu en aigües fangoses.

És pla i allargat,

però no és un verat.

Té la boca per sota

i un morro tot de punxes.

 Sergi i Biel

 

Viu al mar.

És allargat i té 7 aletes.

Fa por, és dolent

i té 3 fileres de dents.

Ja el tens?

Unai i Àlvaro

 

 

Té plomes però no és ocell

Li agrada el fons del mar

És verinós i sap camuflar-se.

 Diana i Michelle

 

 

És un animal que viu al mar

És gran i tot marró

És el rei del camuflatge

Sempre està quiet

i és molt verinós.

 Lucia i Ainhoa

 

 

 

una aleta que punxa

Va a poc a poc

Té ratlles blaves

És arrodonit

i sempre dorm a la nit.

 Ian i Oscar

 

 

 

 

Té una mica verd al darrere,

Aletes llargues i cua ràpida

Pot sortir una mica de l’aigua

Li agrada més la part de dalt,

que el fons del mar.

 Guillem i Joan

 

 

 

És aplanat i no es malcarat

Viu en aigües tranquil·les

És amic del peix papallona

És molt presumit i petit.

 Esther i Pau

 

 

 

 

Té punxes i és rodó

Té una boca molt petita

I un ull molt gran

Quan té por s’infla

i quan està tranquil es desinfla.

 Ana i Carlota

  

M’amago entre unes plantes

Sóc personatge d’una pel·lícula

Menjo algues i plàncton.

 Izan i Cristina

 

 

 

Sembla un vaixell però no ho és.

Porta una tauladeta a la cueta.

Què és?

 Yasmina i Michelle

 

Viu als esculls de corall

Té un nom d’ocell

I molts colors

 Lluc i Raül

 

 

Tinc 5 braços

Tinc ventoses i m’enganxo a les pedres

Si em talles torno a créixer

Sóc de molts colors i tinc la boca a sota.

 Rut i Júlia

 

 

 

 

 

Noms:

Peix eriçó, Tauró, Peix lloro, Peix serra, Peix pallasso, Peix volador, Peix escorpí, Peix àngel, Peix roca, Estrella de mar, Peix ballesta, Peix vela

 1r B   

 

  

M´inflo quan m´enfado,

també puc treure moltes punxes.

Sóc bonic i gras.

Qui sóc?

 Laia i Jazmin

 

Tinc tinta negra i tinc ventoses

que s’enganxen a les roques.

Visc al mar mediterrani,

I tinc vuit potes.

Qui sóc?.

 Marta, Andrea i Ona

 

 

Tinc el cos ple de forats.
Els meus dibuixos agraden als nens, i………….

no serveixo per la dutxa.
Qui sóc?

 Aina i Jaume

 

 

Visc fins a 15 anys.

Tothom em coneix i no visc dins una llauna.

El meu nom comença per Ton.

Qui sóc?

 Jan i Marcos

 

 

Puc tenir molts colors.
Tots els peixos m´estimen molt

perquè els hi trec la brutícia.

Qui sóc?

 Duna i Carla

 

Tinc el nas com una espasa.

Vaig molt ràpid i et puc punxar.

El meu nom ja te l´he dit.

Qui sóc?

 Christian, Martí i Gerard

 

 

Em camuflo sota la sorra dins al mar.

Tinc la cua molt llarga.

Sóc pla,i tinc una punxa a la cua.

Qui sóc?

 George i Eric

 

Visc al mar prop de la platja,

m´ agrada ballar

dins del mar.

Si us toco us faré mal.

Qui sóc?

 Judith i Eva

 

Visc al mar.

El meu nas sembla una trompeta.

Tinc el nom de cavall

Però no puc trotar.

Qui sóc?

 Max i Arnau S.

 

Visc al mar i sóc molt bonic.

M’amago entre els coralls.

Surto a una pel·lícula i no

treballo al circ.

Qui sóc?

 Hugo i Arnau C.

 

 

Noms:

 Cavallet de mar, medusa, netejador, peix espasa, peix esponja, peix pallasso, peix globus, pop, rajada, tonyina

OLLA BARREJADA, DOLÇA QUÍMICA

El dia 28 de febrer vam començar la setmana amb el nom “d’Olla Barrejada”. Aquesta setmana tractava de tallers, nosaltres vam participar a “Química Ensucrada”.

Aquest taller consistia en fer llaminadures, el vam fer al laboratori.

Cada taller tenia un convidat, el taller on participàvem nosaltres el convidat era Antoni Escribà, que era un pastisser molt conegut, té una pastisseria a Barcelona.

Després de veure la pàgina d’Antoni Escribà, ens varen explicar com fer les llaminadures casolanes.

Vàrem fer servir: un bol, una cullera, fogons elèctrics, una olleta, una proveta, gelatina sòlida, suc de diferents sabors, sucre i aigua.

Les llaminadures es feien de la següent manera: s’agafava la proveta i s’omplia a tres-cents mil·lilitres i s’abocava en un bol amb la gelatina sòlida. Quan la gelatina havia canviat de tacte, vàrem abocar dos-cents mil·lilitres de suc a la proveta i després a l’olleta per escalfar-lo, amb tres cullerades de sucre. Vàrem barrejar el suc i el sucre, i un cop el sucre dissolt, vàrem dissoldre la gelatina amb el suc i el sucre. Quan vàrem dissoldre-ho tot, ho vam posar en una safata d’alumini i a la nevera.

Al dia següent vàrem conèixer una mica més a l’Antoni Escribà i vam fer les formes de les llaminadures. Per últim vam fer la part més química, ens van parlar dels estats de l’aigua i de qualsevol material, i també ens varen explicar què eren les barreges i les dissolucions.

Marc G. i Guillem N.,5èB

 

Taller de màscares

Les primeres setmanes de febrer, els nens de 5èA i 5èB, durant el pati del migdia, hem fet un taller de màscares de Carnaval.

Aquest consistia en escollir una parella i, amb aquesta persona, fer una màscara de guix. Al cap d’uns dies, quan ja estava seca i dura, la vam pintar.

Ho hem trobat molt divertit i interessant perquè les màscares le modelàvem nosaltres. L’inconvenient era que si la màscara no era llisa costava més de pintar.

Recomanem aquesta activitat a la gent que li agrada fer manualitats de modelar i pintar.

En general va ser molt “xulo”.

Joana F., Clara C., Marta M., Maria H.