Les colònies de sisè

Tot just fa una setmana els nens i nenes de sisè vam marxar al Delta de l’Ebre cinc dies per gaudir i conviure els uns amb els altres.

El trajecte va ser “llarguet”, d’unes dues hores ben bones, però distret per a molts.

Un cop finalitzat el viatge vam instal·lar-nos a les habitacions i per la tarda vam anar a l’Ecomuseu. Un museu on els monitors ens van donar una fitxa per grups i que havíem de completar amb l’ajut d’escrits, fotografies i observant les espècies d’animals i plantes que podíem veure pel museu.

Quan tots els grups vam acabar, ràpidament ho vam posar en comú. Abans de marxar ens van deixar comprar algun record, com per exemple l’arròs, típic del Delta.

El dimarts pel matí vam anar a perxar al riu. Era una manera de desplaçar-se. Es tractava d’una “canoa” de fusta on hi pujàvem set persones i el “perxador/a” amb un pal de fusta, el feia servir de palanca clavant-lo al fons del riu per arrossegar la barca. Ser “perxador/a” era cansat i quan vam acabar vam anar a l’alberg “L’Encanyissada”, on ens allotjàvem , per dinar i agafar forces.

A la tarda vam fer un taller que consistia en fer un ocell de paper, per penjar-lo al costat d’una porta i que a l’obrir-la, amb el pas de l’aire es mogués com si volés.

El dimecres ens esperava un dia molt dur perquè hauríem de caminar 7 km. Pel matí l’autocar ens va deixar a Horta, la vam visitar i més tard ens va traslladar a l’àrea de picnic i a partir d’allà vam començar a caminar . Vam travessar un riu petit( el riu Estrets) i molta gent va caure i es va mullar, va ser una “travessa” fresca i divertida.

El dijous vam fer trenta quilòmetres amb bici i vam navegar pel riu Ebre, amb vaixell fins la desembocadura.

Mentre, podíem veure aus volant, com l’ànec coll verd i flamencs. Vam tornar a agafar les bicicletes i           vam anar a dinar a un altre alberg, a Deltebre, on després de dinar uns quants vam jugar un partit de futbol.

I per últim el divendres vam tenir fins després de dinar per acabar de gaudir d’unes bones colònies. Vam pujar a les bicicletes i van anar cap a la platja dels Eucaliptus on ens vam poder banyar, córrer per la sorra i prendre el sol! L’aigua estava molt freda!

Les colònies de sisè al Delta de l’Ebre han sigut inoblidables , ha valgut la pena esperar tants anys!