TERCER ESO

REPORTERS AL CIRCUIT DE CATALUNYA!

Vocabulari

B2. DICTATS EN LÍNIA. Bona pràctica!

DICTATS EN LÍNIA (SEGON CICLE D’ESO) EN UN CLIC. (C1)

 Nous podis al kahoot!

 

EL NOSTRE PRIMER KAHOOT !

 

MAR I CEL

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

LLEGIM  🙂

FB_IMG_1447369815553

SIRVENTÈS DE GUILLEM DE BERGUEDÀ A PONÇ DE MATAPLANA

I
Cançoneta lleu i plana,
lleugereta, sense pretensions,
jo faré del meu Marquès,
del traïdor de Mataplana,
que és d'engany farcit i ple.
Ai, Marquès, Marquès, Marquès,
d'engany sou farcit i ple.

II
Marquès, bé hagin les pedres,
a Melgur, prop de Someires,
on perdéreu tres de les dents;
no tenen cap dany que les primeres
encara continuen allò i no ho sembla gens.
Ai, Marquès, Marquès, Marquès,
d'engany sou farcit i ple.

III
Pel braç no us dono una figa,
que sembla cabiró de biga
i el porteu mal estès;
es necessitaria ortiga
que el nervi us estengués
Ai, Marquès, Marquès, Marquès,
d'engany sou farcit i ple.

IV
Marquès, qui en vós confia
no té amor ni companyia;
ha de gaurdar-se sempre
en qualsevol ocasió: sigui de dia
i de nit no vagi en vós de cap manera.
Ai, Marquès, Marquès, Marquès,
d'engany sou farcit i ple.

V
Marquès, és ben boig qui es vana
de fer migdiada amb vós
sense calces de cordovà;
i mai fill de cristiana
pitjor costum no ha permès.
Ai, Marquès, Marquès, Marquès,
d'engany sou farcit i ple.

VISITA A LA FUNDACIÓ SIERRA I FABRA

El dilluns 9 de febrer, tot l’alumnat de tercer d’ESO de l’Institut Antoni Cumella va acudir a la Fundació Jordi Sierra i Fabra, a Barcelona. Al primer trimestre, havien llegit Camps de maduixes i en cursos anteriors, altres llibres del mateix autor. De fet, la promoció del 2014 ja havia demanat poder saludar i sentir en directe Jordi Sierra i Fabra. Enguany hem trobat la fórmula i l’experiència ha estat profitosa i plaent per a tothom. L’autor es va saber posar molt a prop dels alumnes, amb la seva etapa de formació, la seva fermesa i el seu amor pels llibres.

sierra i fabra 2

Més fotografies… 

LECTURES SEGON TRIMESTRE

Grups B i C, a triar entre les tres de la primera fila. Grup A, a triar preferentment entre les de la segona fila.

llibres3

Imatge de previsualització de YouTube

CANÇONS PER CANTAR

Imatge de previsualització de YouTube

Em dónes força  (Sergio Dalma)

Quan estic trist i els ànims tinc per terra, 
quan no he previst que el cor em tracti així, 
jo vull sentir la força que tu em dónes 
i que estem junts fins que arribi la nit. 

Em dónes força per superar els obstacles, 
em dónes força per creuar l’oceà. 
Sóc tan fort quan dintre meu et sento. 
Em dónes força per sempre et vull amb mi. 

Em dónes força per superar els obstacles, 
em dónes força per creuar l’oceà. 
Vull sentir la força que tu em dónes 
i que estem junts tota l’eternitat. 

Em dónes força per superar els obstacles, 
em dónes força per creuar l’oceà. 
Sóc tan fort quan dintre meu et sento. 
Em dónes força per sempre et vull amb mi. 

Em dónes força per superar els obstacles, 
em dónes força per creuar l’oceà. 
Sóc tan fort quan dintre meu et sento. 
Em dónes força per sempre et vull amb mi [x2]

Model d’entrevista. Albert Om amb Marc Màrquez a “El convidat” de TV3.

FEINA D’ESTIU

M. ROSA NOGUÉ, AUTORA DE LA NOIA DEL DESCAPOTABLE, COMENTA LA NOVEL·LA AMB ELS ALUMNES DE TERCER, LECTORS DE L’OBRA. TOT UN LUXE!

20140226_123653

Gravació de l’acte.

Imatge de previsualització de YouTube

MARC RULDUÀ, ANDREW LEÓN I DIANA COVACI DE 3r C GUANYEN L’EQUIP DE L’ESCOLA CERVETÓ AL PICA LLETRES. ENHORABONA! Tots n’estem molt orgullosos!

P1100771

Clica i trobaràs un recull de les fotos del nostre pas pel Pica Lletres.

En aquest enllaç, podreu veure el vídeo del programa.

solucions2

Ja s’ha emès el programa en què s’enfrontaven alumnes de tercer de l’Escola Cervetó i de l’Institut Antoni Cumella. L’Andrea Pérez, la Marina Hernández i en Sergi Jaimez van fer vencedors els alumnes del nostre institut. Enhorabona! Mireu el vídeo aquí: Picalletres 2013

FEINA D’ESTIU

EXCURSIÓ AL TAGAMANENT. EL MONTSENY COM A TEMA LITERARI

3r d’ESO. 23 de maig de 2013

Marxem cap a l’estació del Nord (Granollers-Canovelles) i baixem a Aiguafreda, un dels municipis més petits del Vallès Oriental i que es troba tocant la comarca d’Osona. Hi visitem el pou de glaç de l’Avencó. Al Vallès n’hi ha uns quants i tenen unes característiques constructives interessants. Servien per guardar el glaç (en una època en què no hi havia els avenços actuals) que després es distribuïa pels diferents pobles per poder tenir begudes fresques i conservar els aliments.

♦ Pugem al Tagamanent (1.056 m), dins el Parc Natural del Montseny. És un turó amb una estampa singular que es divisa clarament des de Granollers, la Garriga, el Figaró… Adoneu-vos que el mot que li dóna nom és un fals palíndrom (pot ser llegitd’esquerra a dreta i viceversa, però té significats diferents). Llegida al revés, la paraula es converteix en “nen amagat”.

En la ruta, descobrim els diferents elements de la flora i de la fauna. En arribar al cim, fem memòria de la llegenda:

“Un comte que visqué al castell durant l’edat mitjana, després d’heretar-lo, decidí que només li quedava casar-se per tenir un hereu. Trià la més bella de les set filles d’un noble d’Osona, que a més tenia un bon dot per augmentar la seva riquesa. Als nou mesos tingué un fill que nasqué amb els braços més curts del normal. Ell digué a tothom que mare i nen havien mort. La situació es repetí amb una segona esposa: tingué un fill amb les cames més curtes. També els matà.

El diable li prometé descendència si es casava amb la primera dona que veiés. Com que la primera fou una vella serventa, es casà amb la segona: una bella camperola. Tingué un nadó amb una creu invertida gravada al pit. El colpejà davant de tothom fins matar-lo i ell es llançà sobre la seva espasa.

Els servents, que van descobrir tot el que havia anat passant amb les anteriors esposes i fills, abandonaren el lloc. Des de llavors la zona ha estat deshabitada perquè es considerava que el lloc estava maleït (diuen que a les nits s’escolten plors de mares desesperades, de nadons famolencs i el comte embogit). Els servents que abandonaren el castell decidiren anomenar-lo “nen amagat”, és a dir “Tagamanent”.

El Montseny com a tema literari: molts poetes han parlat del Montseny a les seves obres. El més representatiu és Guerau de Liost (Jaume Bofill i Mates), que se’l coneix com el poeta del Montseny, però també podem parlar de Jacint Verdaguer, Joan Maragall, Marià Manent… Un dels llibres més coneguts de Guerau de Liost, que passava llargues temporades a Viladrau, és “La muntanya d’ametistes”, aquest és el color que té el Montseny a l’hora de la posta i a més també s’hi havia trobat aquesta pedra preciosa. Llegim un poema d’aquest autor:

“Déu te guard, vianant! Que t’imposi el Montseny una mica d’amor i una mica de seny. Ací tens un pedrís clapissat de falzia. Ací tens una font que parlar-te podria. La virtut del Montseny és aquest rajolí que d’avets i de faigs la fullaca esbandí. La virtut del Montseny es congria a l’altura. Per ço té aquesta font una ullada tan pura i la seva canal dóna l’eco planyent de la fusta del bosc torturada pel vent.

Joan Maragallva visitar el Montseny dues vegades i s’hostatjà a la masia la Figuera de Tagamanent. (1902-1903). Anys més tard encara parlava als seus amics de la impressió que li havia causat el massís i els pagesos i pastors, ja que hi podia sentir “rajar clara la parla”.

♦ Baixem fins al Figaró, poble que es troba al pas estret del Congost i es reparteix per una i altra banda del riu. D’allí anem amb tren cap a Granollers.

Imatge de previsualització de YouTube

L’alumnat de tercer B i C ha participat (14/5/13) al concurs televisiu PICA LLETRES. La classe de tercer C ha guanyat un grup de l’Escola Cervetó. Felicitats! A continuació teniu el document gràfic de l’experiència:

Andrea Pérez, Marina Hernàndez, Sergi Jaimez (3r C)

Pau Muntada, Mario Vita, Anna Vanrell (3r B)

Imatge de previsualització de YouTube

AUSIÀS MARCH  (el pus extrem amador)

Exercici clic

Imatge de previsualització de YouTube

El vigilant en el camp de sègol: http://www.edu365.cat/eso/muds/catala/lectures/segol/index.htm

Que tinguem sort de Lluís Llach

Imatge de previsualització de YouTube

Si voleu sentir la versió, de la mateixa cançó, de Dani Flaco o Manu Guix, la trobareu penjada a “youtube”.

La lletra:

Si em dius adéu, vull que el dia sigui net i clar, que cap ocell trenqui l’harmonia del seu cant.

Que tinguis sort i que trobis el que t’ha mancat en mi. Si em dius “et vull”, que el sol faci el dia molt més llarg, i així, robant temps al temps d’un rellotge aturat. Que tinguem sort, que trobem tot el que ens va mancar ahir. I així pren, i així pren tot el fruit que et pugui donar el camí que, a poc a poc, escrius per a demà. Que demà, que demà mancarà el fruit de cada pas; per això, malgrat la boira, cal caminar. Si véns amb mi, no demanis un camí planer, ni estels d’argent, ni un demà ple de promeses, sols un poc de sort, i que la vida ens doni un camí ben llarg.

I així pren…

PREMI SAMBORI

A continuació pots llegir el relat de Martí Carreras, guanyador d’un premi Sambori:

Vocabulari

SOLUCIONARI TEMA 2

4 Resposta model: guardaespatlles, portaavions, tallafoc, trencanous, pica-soques, xuclamel, paracaigudes, saltamartí. 5 a) menjapà b) sangglaçar-se c) aiguanaf d) culdellàntia e) viltenir f ) malplà g) peucalcigar 6 Resposta model: portaclaus, llançaflames, correcamins, gratapeus, guardapits, obrecartes, llevaneu, ploramiques, rebentapisos, saltaterrats, tapacoll, tastavins, tocacampanes, trencaaigües, tallaungles. 7 • Objecte: parallamps, tirabuixó, llevataps, enganyamarits, escorreplats. • Manera de ser: milhomes, escanyapobres, primmirat, tastaolletes, trencapins. • Animal: pica-soques, ratapinyada, trencalòs, trencapinyes, ullverd, culblanc. 8 Resposta oberta. REPÀS DORTOGRAFIA Pàg. 52-55 1 • Crear: creï, creïn. • Anunciar: anunciï, anunciïn. • Efectuar: efectuï, efectuïn. • Criar: criï, criïn. • Associar: associï, associïn. • Atenuar: atenuï, atenuïn. • Perpetuar: perpetuï, perpetuïn. • Menysprear: menyspreï, menyspreïn. • Ampliar: ampliï, ampliïn. • Pronunciar: pronunciï, pronunciïn. 2 a) fluïdesa: trenca el diftong ui: flu-ï-de-sa. b) he-ro-ï-ci-tat: heroïcitat: trenca el diftong oi (heroisme no duu dièresi perquè és una excepció). c) països: trenca el diftong ai: pa-ï-sos. d) accentuï: trenca el diftong ui: ac-cen-tu-ï. e) peüc: trenca el diftong eu: pe-üc. f ) traduïble: trenca el diftong ui: tra-du-ï-ble. Les altres paraules són casos d’excepcions. g) aigües: indica que cal pronunciar la u del grup gu: ai-gües. h) geniüt: trenca el diftong iu: ge-ni-üt. i ) agraïment: trenca el diftong ai: a-gra-ï-ment. Les altres paraules són casos d’excepcions. 3 • Laic: laïcitat, laïcitzar. • Helicoide: helicoïdal. • Fluid: fluïdal, fluïditat. • Trapezoide: trapezoïdal. • Homogeni: homogeneïtzar, homogeneïtat. • Judaic: judaïtzar. • Continu: continuïtat. • Espontani: espontaneïtat. • Assidu: assiduïtat. • Ambigu: ambigüitat. 4 • Trenca el diftong decreixent: obeït, beneïm, traïdor, reduïssis, renunciï. • Indica que cal pronunciar la u: freqüència, qüestionari, bilingüe. • Indica que la i és vocal tònica: fruïen. • Són excepcions: restituirà, solàrium, antiimperialista SOLUCIONARI TEMA  1   5. DÍGRAF: eixugat, dibuixos, gruix, faig, puig, soques, sorteig, feixes DIFTONG: gaire, galifardeu, bous, neu, almoiner, coure, esglai, ionqui TRIFTONG: dúieu 6. HIATUS: tènue, grua, tèbia, lluent, violí, indústria, avió, Natàlia, duana 7. quit-xa-lla, sei-xan-ta, cre-uer, des-cen-dir, re-e-di-tar, cot-xe, tot-hom, ros-si-nyol, di-a-ble, in-flu-ï-en, vol-gués-siu, nos-al-tres, es-glai, ho-quei, ad-junt, bot-xí 8. a) Són monosíl·labs. b) Són accents diacrítics, que diferencien unes paraules d’altres. c) Diftongs: ei, pau, niu, sou coit, nous, blau nau, neu, rou, veu fruit, aus, riu meu, seu, nou, buit, greu, lleu, ei. d) Dígrafs: goig, fluix, peix, greix, feix, gruix, lleig, xaix, seny   Activitats realitzades unitat 1 • Llegeix al quadern digital que hi ha a l’escola oberta/llengua catalana de la pàgina xtec, però que trobaràs en l’enllaç que hi ha al final de l’exercici, els exemples de retrat (físic i psicològic). Tot seguit encercla i descriu, ordenadament, algun dels companys de la foto que hi ha a continuació: El text haurà de tenir un mínim de tres paràgrafs. Recorda que una bona manera de fer un retrat és començar per l’aspecte general, després detallar la descripció física seguint un ordre (de dalt a baix, per exemple), i acabar amb les característiques psicològiques. En l’enllaç següent trobaràs el quadern digital per treballar l’expressió escrita. Conte premiat al concurs Josep Pla de Palagrugell Activitats realitzades unitat 2 Activitats realitzades unitat 3 Activitats realitzades unitat 4 Programació unitat 5

28 thoughts on “TERCER ESO

  1. Andrea Pérez

    M’ha agradat molt el vídeo! Va ser una excursió molt entretinguda i m’agradaria tornar-la a repetir amb una ruta diferent. Vam acabar per terra… Va ser bastant cansat, però aquelles vistes des del cim, van compensar tot l’esforç!

  2. Jose Alberto Peñaranda Cruz

    L’excursió va ser una mica esgotadora, però ha valgut la pena fer tot el recorregut. Jo no surto molt a les fotos perquè vaig estar a primera fila amb el Raúl i vam arribar a dalt molt esgotats. Les vistes van ser meravelloses, les fotos del vídeo estan molt bé i es veu com la gent s’ho passava molt bé!!

  3. Ferran Rubert

    El vídeo és molt guapo! L’excursió ens va deixar a tots molt cansats, però va estar bé. Comento pels deures que vas posar ahir 😉

    PD: Rosa, digues-me la cançó que és molt moguda.

  4. Anna

    Moltes gràcies Rosa, per haver aconseguit per fi fer una excursió! Va estar molt bé, i tot i que vam arribar a casa esgotats, no es pot dir que no va valdre la pena veure aquelles vistes. El vídeo, fantàstic! Tot i que algunes fotos…

  5. Pau l'Albaricoque

    Personalment, gràcies per l’excursió! Tots sortim molt fotogènics, per cert.

  6. Raúl Montilla

    Rosa, gràcies per aquesta espectacular sortida! Va ser una molt bona experiència amb els nostres companys i companyes de 3r d’ESO. Jo crec que en global va ser un molt bon dia.

  7. Ali

    Molt bonic el vídeo! L’excursió ha estat fantàstica, encara que una mica cansada. Els 14 km que vam fer van ser recompensats, per veure les impressionants vistes des del cim del Tagamanent. Espero que l’excursió de final de curs, no sigui tan cansada i que tots en puguem gaudir!

  8. Víctor Argemí

    Molt ben fet el vídeo!!!!!!! Si no hagués sigut pels 14 km, seria la millor excursió que he fet mai. Les vistes eren IMPRESSIONANTS!!!! Però no la tornaria a repetir caminant!!!

  9. Eric Batlle

    Ha estat molt bé el vídeo, fa que sigui molt curta l’excursió, peró va ser una mica cansada. El que més em va agradar van ser les vistes des del damunt del Tagamanent. Gràcies per l’excursió.

  10. Sergi Jaimez

    Ha estat molt bé l’excursió! Jo crec que tothom s’ho va passar d’allò més bé perquè què hi ha millor que anar a la muntanya amb els teus amics? A més, m’ha agradat molt estar a 1.056 metres dalt de terra, perquè ho pots veure tot estupendament. Per cert, Rosa, gràcies per fer el vídeo, està molt ben muntat.

  11. Aina Lavado Valera

    La veritat és que ha sigut una excursió, on tots vam poder gaudir amb els nostres amics i amigues. Va ser una pujada costosa per a uns i per a altres no tant, però en el que estem tots d’acord, és que ha valgut la pena pujar al cim del Tagamanent, on hem pogut veure aquelles grans vistes, i fer-nos un munt de fotos. Gràcies Rosa!!

    PD: El vídeo està molt bé, Rosa!:)

  12. Alba López

    Rosa, moltíssimes gràcies pel vídeo, està molt bé.
    L’excursió va estar tot un èxit, les vistes des del castell eren magnífiques i com tu vas dir fins i tot vam poder veure el mar. El dia següent anàvem tots amb agulletes, però va valdre la pena.

  13. Helena Tordera Garrell

    Rosa, el vídeo m’ha agradat molt i està molt ben fet, moltes gràcies. L’excursió va ser molt interessant i a part de passar un bon dia, vam poder contemplar unes vistes meravelloses i els 14 quilòmetres van valdre la pena. M’agradaria que el pròxim any es tornés a fer una excursió com aquesta.

  14. Cristin Rodríguez

    El vídeo m’ha agradat molt, el saps fer molt bé. L’excursió va estar molt divertida!

  15. Marina Vázquez

    Encara que hagin passat dies des que vam fer l’excursió al Tagamanent i encara que passi l’estiu, i anys… conservarem aquesta experiència i aquella petita aventura de 14 quilòmetres on vam tenir en compte la cooperació i la companyonia. També conservem el record gràcies al teu vídeo, amb les fotografies d’un dia complet!! Gràcies per fer tantes coses “extra” per a nosaltres, com aquesta.

    P.D.: Et recomano que pel pròxim vídeo posis animacions entre una imatge i l’altra, i també posar un petit comentari, no a totes les fotos sinó a un parell o així, podria ser més divertit.

  16. Alassane

    Ha sigut magnífic que hàgim pogut tenir l’autora del llibre al davant per poder preguntar dubtes.

  17. Aroha

    El vídeo m’ha agradat molt. Va estar molt bé poder fer preguntes a l’autora i que ens pogués signar el llibre. Va ser una experiència molt interessant.

  18. Vanessa Martínez

    M’ha agradat molt que hagi vingut l’autora del llibre ‘La noia del descapotable’. Ha sigut molt interessant i entretingut 🙂 .

  19. Mireia Tobar Carmona

    Va ser fantàstic, un plaer tindre la M. Rosa Nogué. Em va servir molt la seva explicació de com va escriure el seu llibre. És genial tenir l’autor d’algun llibre, perquè t’expliqui com es va inspirar, què el va motivar, quant de temps va trigar a fer el llibre etc. Saber que davant teu tens una persona professional de l’escriptura no té preu.
    I suposo que a tots ens va agradar gaudir de la seva companyia.

  20. Roy Anderzon

    Hola, Rosa! Només puc dir que em vaig posar molt content quan em vaig assabentar que venia la Maria Rosa Nogué.
    M’he quedat satisfet perquè ens va resoldre els nostres dubtes. Ha sigut molt interessant escoltar com parlava, el seu accent tan marcat del català i que hagi trigat cinc anys a escriure el llibre.
    Sincerament, ha sigut una experiència molt agradable i tant de bo torni o vingui qualsevol altre escriptor d’algun llibre interessant com és el de “La noia del descapotable”.
    Adéu:) 🙂 🙂 :3 lol

  21. David Torres

    El llibre és una bona manera d’expressar com ningú no és perfecte i la vida és una nòria que dóna voltes i mai saps on et portarà. Té moltes pàgines i això allarga la intensitat amb què es viu la bona lectura que ens permet aquest magnífic llibre.

  22. Mireia Granado

    Hola, Rosa! M’ha agradat molt tenir la Maria Rosa Nogué a l’institut, que ens vingués a explicar la seva novel·la, ja que ha sigut un llibre que ens ha agradat a la majoria i hem tingut els nostres dubtes i amb ella els hem aclarit.
    Petons.

  23. Aya Sekraoui

    XERRADA: Penso que la xerrada va deixar molt que desitjar, perquè l’autora només va resoldre els nostres dubtes després de fer una petita introducció. M’hauria estimat més que s’hagués treballat una mica més la xerrada.
    LLIBRE: A diferència de la xerrada, el llibre va ser molt interessant. La millor part era que quan acabaves un capítol volies saber el que passaria en el següent,i així contínuament fins al final del llibre. Es nota que l’autora va tardar bastant a escriure el llibre, ja que està molt ben fet.

  24. Critina Vazquez

    Jo penso que la visita de la autora de la noia del descapotable va ser un luxe, perquè a tothom li va agradar molt que vingués i ens expliqués totes les idees que ella havia tingut per crear el llibre (personatges , escenes , llocs, etc.).
    Li vam fer preguntes i ella agradablement ens va respondre d’una manera educada i amb tranquil·litat. A més de les preguntes també ens va fer una dedicatòria en la portada i això crec que ens va impressionar més de la M. Rosa Nogué.
    Va ser una experiència bonica, en conèixer una autora que havíem llegit a classe, amb el llibre “La noia del descapotable”. Li donem les gràcies per la seva visita.

  25. Ismael Diez

    Hola, Rosa! El llibre de l’autora Maria Rosa Nogué m’ha agradat molt; em va semblar juvenil i interessant. La presentació de la Maria Rosa Nogué em va agradar perquè responia les nostres preguntes amb una resposta clara. També va explicar bé com fer un llibre ben ordenat i entenedor, encara que ella el va retocar a l’últim moment amb un final inesperat. En aquesta presentació vaig aprendre més de l’autora, que era professora, que ella va anar a Venècia, i per això Andrea va allí, etc.

  26. Amina Riyadi

    M’ha agradat molt aquesta xerrada; m’ha semblat molt interessant el fet que hagi vingut l’autora d’un llibre molt emocionant. Espero llegir-ne més com aquest.

  27. Sara Santamaría

    Va ser un luxe poder aclarir els nostres dubtes amb l’autora del llibre “La noia del descapotable”, que ens ha agradat a la majoria dels alumnes. El llibre va ser fàcil de llegir i entretingut. Gràcies, Rosa, per haver portat la Maria Rosa Nogué!

  28. Maria Rosa Nogué i Almirall

    Hola, Rosa Sagalés, salutacions a tots i a totes! Moltíssimes gràcies pel vídeo de l’acte i pels vostres comentaris. Prenc nota també de l’apunt crític de l’Aya: per por d’avorrir el públic, sovint inquiet, procuro reduir al màxim la xerrada introductòria i aconseguir centrar l’atenció a partir de les preguntes de l’alumnat. Però, és clar, no sempre plou del gust de tothom!
    Sens dubte, el millor premi per a una autora és trobar-se davant d’un auditori de lectors i lectores tan plens de preguntes, d’idees i d’il·lusió, que és el motor de tot. Us ho agraeixo de tot cor.
    Avui mateix sortirà al Diari de Vilanova un article on parlo de la meva experiència als instituts, referint-me també al vostre. Podeu consultar-lo digitalment, “Diari de Vilanova i la Geltrú”, sessió d’Opinió, “Les hores i els dies”. Moltes gràcies per tot!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *