BATXILLERAT AL TNC!

La bona persona de Sezuanun clàssic imprescindible del teatre universal.

Bertolt Brecht, l’autor, el representat més important del teatre èpic, que considerava que la interpretació teatral havia de ser crítica i mostrar les contradiccions de les conductes personals i humanes, va néixer el 10 de febrer de 1898. Deia coses com:

• L’art no és un mirall per reflectir la realitat, sinó un martell per donar-li forma.
  • El que desconeix la veritat és un ignorant, però el que la sap i la desmenteix és un criminal.
  • Quan un delicte es multiplica, ningú no el vol veure.
  • Que desgraciat, un país que necessita herois.
  • El regal més gran que pots fer als altres és l’exemple de la teva pròpia vida.És molt valorada la traducció de Feliu Formosa, en què es basa la representació al TNC.  Del director Oriol Broggi, cal saber que es troba entre els professionals més innovadors. La Perla 29 és la plataforma teatral des de la qual dirigeix obres d’autors clàssics de la dramatúrgia universal.

SEGURAMENT HI HA POCS DE TEMES TAN ACTUALS EN LA SOCIETAT CONTEMPORÀNIA COM EL DE LA BONDAT…

TOCATS DE LITERATURA!

Tres alumnes de primer de batxillerat i tres de segon han participat, amb molt aprofitament, a la jornada Tocats de literatura, organitzada per la Universitat Autònoma de Barcelona. A banda del contacte amb el món universitari, han compartit l’experiència amb alumnes d’altres instituts. El nivell acadèmic ha estat alt, així com la satisfacció per part de les estudiants del nostre institut.

LA VEU LECTORA DE TERCER D’ESO

DEIXA EN AQUESTA PUBLICACIÓ, A L’APARTAT DELS COMENTARIS, LA TEVA RESSENYA SOBRE LES LECTURES EN CATALÀ DEL TRIMESTRE (NARRATIVA, POESIA O TEATRE).  TINGUES CURA DE LA CORRECCIÓ DE L’ESCRIT.  SERÀ UNA MANERA DE COMPARTIR OPINIONS I GUSTOS.

LA BIOGRAFIA DE L’AVI O DE L’ÀVIA

Els alumnes de 4t han redactat la biografia d’una persona gran (prioritàriament un dels seus avis) a partir d’un pla de treball molt pautat: objectius, mètode (enregistraven entrevistes), contingut (3 capítols corresponents a les diferents edats) i format del treball.

Hi ha hagut qui  ha fet l’esforç de contactar amb algú del Casal d’avis o de l’Asil, donat que els seus familiars són a molts quilòmetres i sense possibilitats de disposar de ginys tecnològics. La majoria han trobat que els seus avis els explicaven coses que potser ni els pares sabien i han gaudit molt -segons manifesten- fent aquest treball.

Algunes pàgines han estat per a mi molt emocionants. En transcric literalment alguns fragments d’autors diversos (és la fórmula que ells han preferit) a l’enllaç següent. A tots els autors d’aquests treballs, la meva enhorabona!

Fragments transcrits d’algunes de les biografies

HOMENATGE A POMPEU FABRA

En el context de la Setmana de les Lletres, hem volgut homenatjar la figura imprescindible de Pompeu Fabra, amb la confecció d’una petita exposició d’elements del seu llegat, així com de semblances del gramàtic i l’home escrites per d’altres autors. Commemorem 150 anys dels seu naixement i 100 anys de la publicació de la gramàtica (any Fabra!). Alumnes de segon de batxillerat hi han col·laborat de manera activa.

L’OFICI D’ESCRIPTOR

Albert Forns, premi Anagrama 2016, ha reflexionat amb els alumnes de primer de batxillerat sobre l’ofici d’escriptor, encara tan difícil en el nostre país. Des del Modernisme, sobretot, s’ha reclamat poder viure d’escriure, però tret de casos excepcionals, com per exemple el de Jaume Cabré, resulta molt difícil sortir-se’n. Molts creadors d’obres literàries han hagut de fer també de professors d’institut, de passants de notari o de periodistes… Actualment  J. M. Espinàs o Quim Monzó col·laboren a la premsa, com el mateix autor que hem convidat en aquesta ocasió a l’Institut Vil·la Romana. Els alumnes han trobat la xerrada del tot interessant.