TERCER D’ESO
Llibres i material
Llibre digital. Editorial Teide. Un cop fets els pagaments tindreu les llicències.
- Llibreta/dossier. S’hi recolliran totes les activitats escrites en format paper i ha d’estar sempre al dia. En acabar cada tema, els fulls es presentaran en forma de dossier, d’acord amb les normes comunes establertes al centre i seguint les indicacions fetes a classe. El dossier formarà part de l’avaluació de cada tema. Es tindran en compte, especialment, els següents aspectes:
- La primera pàgina ha de contenir el nom del crèdit, el nombre i títol de la unitat i el curs i el nom de l’alumne/a.
- Totes les activitats han de tenir un títol en majúscules.
- S’han de deixar espais entre les activitats per corregir-les o ampliar-les.
- Totes les activitats es faran amb bolígraf (excepte quan la professora n’indiqui el contrari).
- Les correccions es faran amb bolígraf de color ben visible.
- Cal vigilar la cal·ligrafia, l’ortografia i la sintaxi.
- Quan una activitat no estigui feta de forma adequada, caldrà repetir-la.
- El dossier inclourà l’etiqueta d’avaluació que facilitarà la professora.
- Tres llibres de lectura, un per trimestre:
1r trimestre: J. D. SALINGER, El vigilant en el camp de sègol. Editorial Empúries, col·lecció de butxaca.
Els llibres corresponents al segon i al tercer trimestre s’anunciaran més endavant.
PROGRAMACIÓ, CONTINGUTS I TEMPORITZACIÓ
- Els objectius i els continguts del curs es treballen a partir del llibre de text, que s’adequa a la programació oficial i als plantejaments del Departament de català. Les activitats complementàries serviran per reforçar i ampliar aquests continguts.
- El llibre té 9 unitats: 3 unitats aproximadament cada trimestre (unes quatre setmanes per a cada unitat, a més de les activitats complementàries).
- Es prioritzarà al llarg de tot el curs l’ús de la llengua oral, procurant que les i els alumnes l’emprin de manera espontània, però amb la màxima correcció possible, tot potenciant l’adquisició de nou vocabulari (diccionari de classe).
Activitats de classe
- Les activitats de classe són les que figuren en cada una de les unitats del llibre.
- L’activitat complementària més important serà la lectura d’un llibre cada trimestre.
- Altres activitats complementàries seran: elaboració de textos, dictats, petits debats, treball de diccionari, exposicions orals senzilles, jocs de llengua, treball amb còmics…
- Es procurarà de fer alguna altra activitat complementària, aprofitant les ofertes fetes a la ciutat, com per exemple, l’assistència a una obra teatral.
- Es fomentarà, especialment, la participació de l’alumnat en la celebració de jornades festives o reivindicatives i en el concurs literari del centre.
Deures
- De manera regular les i els alumnes tindran, per a cada sessió de classe, mitja hora de feina a casa per acabar els exercicis començats i dirigits a l’aula.
- La professora indicarà si s’han de fer en format digital, en format escrit, si són per corregir a classe o si s’han de lliurar i de quina manera. En qualsevol cas cal fer-los amb cura i amb puntualitat.
Avaluació
- L’avaluació és contínua; tota la matèria feta és sempre avaluable i el nivell assolit al llarg del curs és el que finalment s’avalua.
- L’avaluació es farà tenint en compte:
- L’assoliment de les competències bàsiques (comunicativa lingüística i tractament de la informació): 30% de la nota.
- L’assoliment dels objectius del departament de Llengua catalana (conceptes i procediments): 40% de la nota.
- L’actitud de l’alumne/a (treball personal, col·laboració amb el grup, respecte pels companys, la professora, el material i la pròpia matèria, assistència i puntualitat…): 30% de la nota.
QUART D’ ESO
LLIBRES I MATERIAL
- Llibre de text:. Nou Estímul. Llengua i literatura 4. Editorial Barcanova.
- Llibreta/dossier. Les i els alumnes elaboraran un dossier per unitats . S’hi recolliran totes les activitats escrites corresponents als tres crèdits, els fulls que els doni la professora, així com els controls i exàmens que es facin, amb la seva correcció. Ha d’estar sempre al dia i ben presentat, d’acord amb les normes comunes establertes al centre i seguint les indicacions de la professora. S’avaluarà en acabar cada tema. Es tindran en compte, especialment, els següents aspectes:
- La primera pàgina ha de contenir el nom del crèdit, el curs i el nom de l’alumne/a.
- Totes les activitats han de tenir un títol en majúscules.
- S’han de deixar espais entre les activitats per corregir-les o ampliar-les.
- Totes les activitats es faran amb bolígraf (excepte quan la professora o el professor n’indiquin el contrari).
- Les correccions es faran amb bolígraf de color ben visible.
- Cal vigilar la cal·ligrafia, l’ortografia i la sintaxi.
- Quan una activitat no estigui feta de forma adequada, caldrà repetir-la.
- Tres llibres de lectura, un per trimestre:
1r trimestre: MARIA ROSA NOGUÉ, La noia del descapotable. Columna Edicions, col·lecció Jove.
Els llibres corresponents al segon i al tercer trimestre s’anunciaran més endavant.
Programació, continguts i temporització
- La programació general figura al final del llibre.
- Els continguts del curs es treballen a partir del llibre de text, que s’adequa a la programació oficial i als plantejaments del Departament de català. Les activitats complementàries serviran per reforçar i ampliar aquests continguts.
- El llibre té 9 unitats: 3 unitats aproximadament cada trimestre (unes quatre setmanes per a cada unitat, a més de les activitats complementàries).
- Es prioritzarà al llarg de tot el curs l’ús de la llengua oral, procurant que les i els alumnes l’emprin de manera espontània, però amb la màxima correcció possible, tot potenciant l’adquisició de nou vocabulari.
Activitats de classe
- Les activitats de classe són les que figuren en cada una de les unitats del llibre.
- L’activitat complementària més important serà la lectura d’un llibre cada trimestre.
- Altres activitats complementàries seran: elaboració de textos, dictats, petits debats, treball de diccionari, exposicions orals senzilles, jocs de llengua, treball amb còmics…
- Es procurarà de fer alguna altra activitat complementària, aprofitant les ofertes fetes a la ciutat, com per exemple, l’assistència a una obra teatral.
- Es fomentarà, especialment, la participació de l’alumnat en la celebració de jornades festives o reivindicatives i en el concurs literari del centre.
Deures
- De manera regular, els i les alumnes tindran, per a cada sessió de classe, una estona de treball personal a casa per acabar els exercicis començats i dirigits a l’aula.
- Tots els deures han d’estar a la llibreta amb un enunciat clarificador i amb les anotacions i les correccions que calgui.
Avaluació
- L’avaluació és contínua; és a dir: tota la matèria feta és sempre avaluable i el nivell assolit al llarg del curs és el que finalment s’avalua.
- L’avaluació es farà tenint en compte:
- L’assoliment de les competències bàsiques (comunicativa lingüística i tractament de la informació): 30% de la nota.
- L’assoliment dels objectius del departament de Llengua catalana (conceptes i procediments): 40% de la nota.
- L’actitud de l’alumne/a (treball personal, col·laboració amb el grup, respecte pels companys, la professora, el material i la pròpia matèria, assistència i puntualitat…): 30% de la nota.
