PROGRAMES DE MÀ

TERCER D’ESO

Llibres i material

Llibre digital. Editorial Teide. Un cop fets els pagaments tindreu les llicències.

  • Llibreta/dossier. S’hi recolliran totes les activitats escrites en format paper i ha d’estar sempre al dia. En acabar cada tema, els fulls es  presentaran en forma de dossier, d’acord amb les normes comunes establertes al centre i seguint les indicacions fetes a classe. El dossier formarà part de l’avaluació de cada tema. Es tindran en compte, especialment, els següents aspectes:
    1. La primera pàgina ha de contenir el nom del crèdit, el nombre i títol de la unitat i el curs i el nom de l’alumne/a.
    2. Totes les activitats han de tenir un títol en majúscules.
    3. S’han de deixar espais entre les activitats per corregir-les o ampliar-les.
    4. Totes les activitats es faran amb bolígraf (excepte quan la professora n’indiqui el contrari).
    5. Les correccions es faran amb bolígraf de color ben visible.
    6. Cal vigilar la cal·ligrafia, l’ortografia i la sintaxi.
    7. Quan una activitat no estigui feta de forma adequada, caldrà repetir-la.
    8. El dossier inclourà l’etiqueta d’avaluació que facilitarà la professora.

 

  • Tres llibres de lectura, un per trimestre:

1r trimestre: J. D. SALINGER, El vigilant en el camp de sègol. Editorial Empúries, col·lecció de butxaca.

Els llibres corresponents al segon i al tercer trimestre s’anunciaran més endavant.

PROGRAMACIÓ, CONTINGUTS I TEMPORITZACIÓ

  • Els objectius i els continguts del curs es treballen a partir del llibre de text, que s’adequa a la programació oficial i als plantejaments del Departament de català. Les activitats complementàries serviran per reforçar i ampliar aquests continguts.
  • El llibre té 9 unitats: 3 unitats aproximadament cada trimestre (unes quatre setmanes per a cada unitat, a més de les activitats complementàries).
  • Es prioritzarà al llarg de tot el curs l’ús de la llengua oral, procurant que les i els alumnes l’emprin de manera espontània, però amb la màxima correcció possible,  tot potenciant l’adquisició de nou vocabulari (diccionari de classe).

Activitats de classe

  • Les activitats de classe són les que figuren en cada una de les unitats del llibre.
  • L’activitat complementària més important serà la lectura d’un llibre cada trimestre.
  • Altres activitats complementàries seran: elaboració de textos, dictats, petits debats, treball de diccionari, exposicions orals senzilles, jocs de llengua, treball amb còmics…
  • Es procurarà de fer alguna altra activitat complementària, aprofitant les ofertes fetes a la ciutat, com per exemple, l’assistència a una obra teatral.
  • Es fomentarà, especialment, la participació de l’alumnat en la celebració de jornades festives o reivindicatives i en el concurs literari del centre.

Deures

  • De manera regular les i els alumnes tindran, per a cada sessió de classe, mitja hora de feina a casa per acabar els exercicis començats i dirigits a l’aula.
  • La professora indicarà si s’han de fer en format digital, en format escrit, si són per corregir a classe o si s’han de lliurar i de quina manera. En qualsevol cas cal fer-los amb cura i amb puntualitat.

Avaluació

  • L’avaluació és contínua; tota la matèria feta és sempre avaluable i el nivell assolit al llarg del curs és el que finalment s’avalua.
  • L’avaluació es farà tenint en compte:
    1. L’assoliment de les competències bàsiques (comunicativa lingüística i tractament de la informació): 30% de la nota.
    2. L’assoliment dels objectius del departament de Llengua catalana (conceptes i procediments): 40% de la nota.
    3. L’actitud de l’alumne/a (treball personal, col·laboració amb el grup, respecte pels companys, la professora, el material i la pròpia matèria, assistència i puntualitat…): 30% de la nota.

 

QUART D’ ESO

LLIBRES I MATERIAL

  • Llibre de text:. Nou Estímul. Llengua i literatura 4. Editorial Barcanova.
  • Llibreta/dossier. Les i els alumnes elaboraran un dossier per unitats . S’hi recolliran totes les activitats escrites corresponents als tres crèdits, els fulls que els doni la professora, així com els controls i exàmens que es facin, amb la seva correcció. Ha d’estar sempre al dia i ben presentat, d’acord amb les normes comunes establertes al centre i seguint les indicacions de la professora. S’avaluarà en acabar cada tema. Es tindran en compte, especialment, els següents aspectes:
    1. La primera pàgina ha de contenir el nom del crèdit, el curs i el nom de l’alumne/a.
    2. Totes les activitats han de tenir un títol en majúscules.
    3. S’han de deixar espais entre les activitats per corregir-les o ampliar-les.
    4. Totes les activitats es faran amb bolígraf (excepte quan la professora o el professor n’indiquin el contrari).
    5. Les correccions es faran amb bolígraf de color ben visible.
    6. Cal vigilar la cal·ligrafia, l’ortografia i la sintaxi.
    7. Quan una activitat no estigui feta de forma adequada, caldrà repetir-la.

 

  • Tres llibres de lectura, un per trimestre:

1r trimestre: MARIA ROSA NOGUÉ, La noia del descapotable. Columna Edicions, col·lecció Jove.

Els llibres corresponents al segon i al tercer trimestre s’anunciaran més endavant.

Programació, continguts i temporització

  • La programació general figura al final del llibre.
  • Els continguts del curs es treballen a partir del llibre de text, que s’adequa a la programació oficial i als plantejaments del Departament de català. Les activitats complementàries serviran per reforçar i ampliar aquests continguts.
  • El llibre té 9 unitats: 3 unitats aproximadament cada trimestre (unes quatre setmanes per a cada unitat, a més de les activitats complementàries).
  • Es prioritzarà al llarg de tot el curs l’ús de la llengua oral, procurant que les i els alumnes l’emprin de manera espontània, però amb la màxima correcció possible,  tot potenciant l’adquisició de nou vocabulari.

Activitats de classe

  • Les activitats de classe són les que figuren en cada una de les unitats del llibre.
  • L’activitat complementària més important serà la lectura d’un llibre cada trimestre.
  • Altres activitats complementàries seran: elaboració de textos, dictats, petits debats, treball de diccionari, exposicions orals senzilles, jocs de llengua, treball amb còmics…
  • Es procurarà de fer alguna altra activitat complementària, aprofitant les ofertes fetes a la ciutat, com per exemple, l’assistència a una obra teatral.
  • Es fomentarà, especialment, la participació de l’alumnat en la celebració de jornades festives o reivindicatives i en el concurs literari del centre.

Deures

  • De manera regular, els i les alumnes tindran, per a cada sessió de classe, una estona de treball personal a casa per acabar els exercicis començats i dirigits a l’aula.
  • Tots els deures han d’estar a la llibreta  amb un enunciat clarificador i amb les anotacions i les correccions que calgui.

Avaluació

  • L’avaluació és contínua; és a dir: tota la matèria feta és sempre avaluable i el nivell assolit al llarg del curs és el que finalment s’avalua.

 

  • L’avaluació es farà tenint en compte:
    1. L’assoliment de les competències bàsiques (comunicativa lingüística i tractament de la informació): 30% de la nota.
    2. L’assoliment dels objectius del departament de Llengua catalana (conceptes i procediments): 40% de la nota.
    3. L’actitud de l’alumne/a (treball personal, col·laboració amb el grup, respecte pels companys, la professora, el material i la pròpia matèria, assistència i puntualitat…): 30% de la nota.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *