LA BARCELONA ROMANA

El passat 12 de desembre els alumnes de cinquè de l’escola Ramon Muntaner vam fer una visita al museu d’història de Barcelona. Vam aprendre moltes coses de la Barcelona Romana, Barcino amb el Sergi que era el nostre monitor.

Una de les primeres coses que vam fer va ser baixar en un ascensor, que era una mena de màquina del temps i vam retrocedir fins l’any 12 aC. A continuació, vam veure un tros de muralla; de fet, hi havia dues muralles. Una més baixa i una altra més alta i més resistent per defensar-se dels possibles atacs.

Totes les ciutats romanes tenien forma de creu. També vam aprendre que tenien dos carrers principals: El Cardos i el Decumanus.

Vam veure una maqueta d’un patrici, que era una persona molt rica en aquell temps. La casa era molt gran amb moltes habitacions. Els esclaus hi vivien amb ells, però dormien en unes estàncies més pobres i apartades de les demés. Al centre de la vivenda hi havia un pati amb una font al mig que recollia l’aigua de la pluja. Per cert, un romà bevia més vi (barrejat amb mel) que aigua perquè estava molt bruta.

Dins del museu vam veure joies, una mena de jocs de taula, agulles de cosir, un ou d’estruç, un celler, etc.

La Via Augusta la van fer els romans per comunicar Roma amb Cadis. Per això la frase “Tots els camins van a Roma!”

Finalment, vam acabar la visita a la via sepulcral. Era un lloc on enterraven els morts. Volien que tothom que visités la ciutat, veiés les persones que havien viscut allà.

Si voleu visitar Barcino sense moure’t de casa, instal·la’t Barcino 3D. T’agradarà!

Classe de cinquè