SketchUp -mòdul 4; Capes, seccions, escenes i ombres

MÒDUL 4

En aquest mòdul treballarem:

  • Les capes i les seccions
  • Realitzar seccions
  • Les escenes
  • Les ombres

Les activitats que heu de fer són:

  • Tasca 1: Lliurar les activitats realitzades durant l’estudi dels continguts del mòdul.
  • Tasca 2: Dissenyar la vostra aula ideal, per a l’aprenentatge.
  • Aplicació didàctica:
    • Exercici 1. Disseny d’una Tassa.
    • Exercici 2. Disseny d’un joc de dames.

MATERIALS ÚTILS PER ENTENDRE EL MÒDUL

⇒La teoria del mòdul  la tenim : Etiquetes, seccions, escenes i ombres

⇒Eines útils que surten al mòdul (Els meus apunts)

Tasca 1

En  la tasca 1 us demanem la tramesa de les activitats realitzades durant l’estudi dels materials de formació d’aquest mòdul.

El meu treball

Exercici 1: Etiquetes i seccions

Només començar, ja vaig tenir alguns problemes.

 1r dubte:

Veieu les tres fotografies següents?

La de sobre, és l’estructura general per una banda, i el sostre que he fet. La base del sostre es pot veure tota llisa, no li falten trossos. Quan l’he moguda per posar a lloc, veiem a la fotografia del centre i la de sota, que  apareix aquest buit (blau) que es veu a la imatge. Per què pot haver passat?

2on dubte:

Obviant que la base del sostre, s’ha modificat (1r dubte), quan faig visible les capes wall furniture i roof, aparentment, no hi ha cap problema, com veiem a la fotografia de dalt. En canvi, en la de sota, l’únic que ha canviat és que he posat visible l’etiqueta wall empty. Veieu com les parets queden deformades i s’enganxen malament al sostre? Pot ser que em passi això, perquè la capa wall empty, no l’he feta bé quan he creat el grup? (cal dir que és una capa que la vaig fer grup a la tum tum, ja que per fer-ho, no vaig invisibilitzar les altres capes, i al fer-se grup, potser vaig agafar línies i cares que no eren o havien de ser d’aquesta capa).

El professor em va respondre el següent:

el 1r dubte :

podria ser perquè no s’ha col·locat de manera homogènia i dona la sensació que hi ha una part inserida i un altre no. Per aquest motiu apareix el clor blavós¡¡¡¡

el 2n dubte :

diria, no puc assegurar-lo, que la capa no ha estat creada de manera correcte. A veure si puc crear un escenari similar per veure si es reprodueix aquest efecte.

En les dues respostes, estava del cert. De fet, vaig tornar a començar el treball.

IMPORTANT AL CREAR EL GRUP, QUE NO ES VEGIN LES ALTRES ETIQUETES!

Després em va sorgir un dubte procedimental:

La wall empty, al fer-la grup, no vaig seleccionar bé les cares i líniies (al fer-ho és important desvisualitzar les altres cares perquè no apareguin).

De fet, ho he volgut tornar a començar, i ja m’ha quedat bé, però ara m’ha sorgit un altre dubte més procedimental:

Al fer el floor, aquest cop li he fet l’offset de 0.1 metres per marcar els envàs, i després ho he fet grup.

Després, al fer l’etiqueta wall furniture, per mi lo lògic era aprofitar l’offset del floor per fer un push amunt de 2.5 metres i no m’ha deixat; imagino, perquè el floor era un grup. Per fer-ho, amb l’eina línia, he marcat tota la vora, i després sí, he fet el push amunt. El procediment és correcte?

El primer cop que ho vaig fer, ho vaig fer diferent; primer vaig fer un rectangle amunt en l’eix z, i després vaig fer el push cap a dins de la sala de 0.1 metres.

M’he fet entendre? Procedimentalment, què seria més correcte, per fer aquestes coses?

El professor em va contestar que les dues maneres, eren correctes.

A partir d’aquí, ja he pogut anar fent, amb millor o pitjor encert.

Primer vaig fer la teulada:

El que primer vaig fer va ser la taula i les cadires. Amb el push molt facilet. El bo de les taroges, em va costar més, i crec, que no ho vaig fer com havia de ser:

Després vaig fer el moble de la televisió i la televisió.

Els dos gerros estan fets com l’activitat del monument, amb l’eina follow me.

Les llums, no vaig estar molt fina. Volia fer com dos semicercles, i que agafessin volum. No em va quedar com volia, tot i que tampoc no em van desagradar:

El quadre, amb l’eina dels arcs, he de reconèixer que el vaig fer molt ràpid, però era la idea:

Per últim quedava provar com es veuen les seccions amb l’eina de pla de secció. En el meu cas ho vaig veure així:

Més tard vaig voler modificar el quadre:

 

Activitat 2: Escenes

Aquesta activitat ha estat molt senzilla. Hem vist que podem crear escenes del mateix dibuix, i jugar amb les ombres segons l’hora del dia i la data de l’any. Com que el programa s’acaba d’actualitzar, hi ha un error amb les ombres i les hores, però segurament s’acabarà solucionant. Les tres escenes creades són aquestes:

Ha estat molt interessant, que a l’acabar de fer això, he volgut fer portes i finestres a la casa a la “wall empty”, i he vist que amb les ombres passava això! És clar!:

Però després, quan hi poses el sostre, no em veu l’ombra de les finestres:

Amb aquest programa es poden fer coses molt interessants!

 

TASCA 2

Exercici 1.

En la tasca 2 us proposem dissenyar la vostra aula ideal. L’objectiu d’aquesta tasca és aplicar els coneixement adquirits fins ara, per repensar l’aula de manera creativa, segons la vostra visió sobre la pràctica docent.

Ha de disposar, com a mínim, dels següents elements:

Capes :

Una capa amb el terra de l’aula

Una o més capes per a les parets.

Una capa com a mínim amb el mobiliari per seure i treballar.

Una capa com a mínim amb la resta de mobiliari

Mobiliari complert de l’aula

Etiquetar els diferents espais i mobiliari, indicant el seu ús.

 Aquesta tasca, m’ha costat moltes hores.
La vaig anar fent, a poc a poc. I seguint les tècniques treballades en pràctiques anteriors.
A continuació, adjunto algunes fotografies, i al final, també enllaço un vídeo amb les diferents escenes de l’aula.
No ha quedat com m’agradaria, però al final, estic prou contenta.
Per fer les cadires i les taules, vaig fer un tub amb l’eina follow me:
 Per fer una tauleta del fons de la classe, vaig fer una figura en 2D, en un rectangle, i després el follow me, com amb l’activitat dels monuments:
A partir d’aquí, deixo una serie de detalls de l’aula:
Detalls dels interruptors i els endolls:
El mapamundi, és una imatge; l’sketchup ho deixa fer. També ho és el quadre de Van Gogh
I a continuació, una visualització de les escenes:
El vídeo loom

Aplicació didàctica. Mòdul 4

En  l’aplicació didàctica del mòdul 4, us proposem dos exercicis, que us poden servir d’exemple d’aplicació a l’aula.

Els exercicis que heu de fer són:

    • Exercici 1. Disseny d’una Tassa.
    • Exercici 2. Disseny d’un joc de dames.

Exercici 1. Disseny d’una tassa

L’objectiu d’aquesta activitat és que l’alumnat trobi una solució a una necessitat donada. En aquest cas, el disseny d’una tassa.

Dibuixeu una tassa de manera creativa.

En la següent figura, podeu veure un exemple de disseny:

Nota : Podeu variar el radi de les circumferències del cilindre a Entity Info.

 

Enllaç al vídeo que he agafat de model per fer la segona tassa, amb el rectangle perpendicular i l’eina follow me, com en les fonts del mòdul 2

Adjunto detalls de les meves dues tasses. La groga està feta primer fent un cilindre i escalant, i en canvi, la fosca, és fet un requadre, fent la figura que vols, i després fer el follow me (com en la pràctica dels monuments):

Una cosa nova que he après en aquesta pràctica, és que, veieu com a la foto següent, hi ha un buit entre la paret externa i interna? Si fem una línia que uneixi les dues parts, i després una altre en un altre punt del cos, et fa la superfície:

 

 

 

 

 

La lletra i la nansa, està posant la forma sobre la superfície, i amb el botó dret, incrustant aquesta forma. Si es fa així, després et deixa esborrar per la part interior:

Exercici 2. Disseny d’un joc de dames
L’objectiu d’aquesta activitat és que l’alumnat entengui la utilitat de les capes i realitzi una activitat de disseny.

Dissenyeu un joc de dames, a partir dels següents requeriments:

S’utilitzarà com a mínim 3 capes per separar el taulell, les fitxes blanques i les fitxes negres.

El taulell tindrà unes mides de 45 x 45 cm.

El disseny de les fitxes serà lliure i es valorarà la creativitat del disseny. Es recorda que en el joc de les dames s’ha de poder col·locar una fitxa sobre l’altre i que es mantingui estable.

 

El conjunt del joc de dames de mostra quedaria així:

 

Aquesta pràctica ha estat molt senzilla, aquí està el meu treball:

Mòdul 4. Mesures Universals i model d’avaluació de la proposta d’aula

Recordeu que el projecte d’unitat didàctica s’anirà realitzant durant tot el curs i serà avaluat en el mòdul 5.

Al finalitzar el mòdul 4, les tasques que haurien d’estar fetes són :

Des del drive, ompliu les  diapositives 8 i 9 de la proposta didàctica. Corresponen a metodologia i tecnologia.

El meu treball:El compartiré en un article al final del curs. De moment està “loading”

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *