Aquest és un curs que l’estic fent dels cursos que ofereix el departament amb la plataforma Odissea
Està dividit per mòduls, i faré un article per cada mòdul que he fet.
MÒDUL 1
En aquest mòdul treballarem:
- L’interfície d’usuari
- Les plantilles
- Les eines bàsiques de disseny
- Les eines de mesura
Les activitats que heu de fer són:
- Tasca 1 : Lliurar les activitats realitzades durant l’estudi dels continguts del mòdul.
- Exercici 1. Disseny del logo d’SkecthUp.
- Exercici 2. Dibuix de les peces del puzle Soma.
- Exercici 3. Dibuix realitzat a l’apartat eines de mesura.
- Tasca 2:
- Dibuixareu dues figures donades basades en formes cúbiques.
- Realitzareu un disseny creatiu a partir de les tècniques utilitzades en la creació de les dues primeres figures.
- Tasca 3:
- Dibuixareu dues figures donades i les acotareu.
- Dissenyareu un senzill suport per al mòbil.
- Aplicació didàctica:
- Exercici 1. Disseny del joc TIC-TAC-TOE.
- Exercici 2. Dibuixant els Space Invaders a partir d’un bloc patró
MATERIALS ÚTILS PER ENTENDRE EL MÒDUL |
|
⇒ La teoria del mòdul la tenim : Introducció i eines de mesura. (Apunts Odissea) |
|
⇒Eines útils que surten al mòdul (Els meus apunts) |
Tasca 1 |
En la tasca 1 us demanem la tramesa de les activitats realitzades durant l’estudi dels materials de formació d’aquest mòdul. Les activitats que heu de lliurar són:
|
El meu treball: |
Exercici 1:
|
Exercici 2:
|
Exercici 3:
|
TASCA 2 |
En la tasca 2 us proposem tres exercicis senzills per a practicar tot el que heu aprés en el mòdul. Aquests exercicis els realitzareu en el mateix arxiu d’SketchUp per facilitar la tramesa. Les activitats que heu de fer són:
L’arxiu que enviareu tindrà un nom amb el següent format : Cognom_nom_M1T2.skp Exercici 1. Dibuixareu una figura piramidal a partir de la modificació d’un cub. Dibuixeu un cub de 100 x 100 x 100 mm. Utilitzeu l’eina Push/Pull per escalonar-ho, com podeu veure a la figura. Us proporcionem un model de referència : Exercici 2. Dibuixareu una figura piramidal a partir addició de petits cubs. Dibuixeu un cub de 20 x 20 x 20 mm. Podeu copiar i enganxar el cub tantes vegades com sigui necessari. Us proporcionem un model de referència :
Nota: Es recomana que després de dibuixar el cub, es converteixi en un grup per no modificar-lo accidentalment. Per fer-ho, seleccioneu el cub i amb el botó dret del ratolí, seleccioneu make a group. Ara ja podeu copiar-lo i enganxar-lo tantes vegades com vulgueu. Exercici 3. Realitzareu un disseny creatiu a partir de les tècniques utilitzades en la creació de les dues primeres figures. Heu d’utilitzar una combinació de les dues tècniques. La mida de la figura no hauria de superar els 100 x 100 x 100 mmm. Es valorarà la creativitat del disseny. |
El meu treball: Amb el disseny tal com està explicat a la tasca, no he tingut cap problema i m’ha semblat senzill: A l’exercici 3, se’ns demanava que amb les eines de copiar cubs, i del “push up”, féssim una figura. Jo he volgut fer-la similar a una font. L’he feta tota amb la tècnica del “push up” excepte la cúpula, que l’he creat fent un cub, i a partir d’aquí, còpies.
|
TASCA 3 |
En la tasca 3 us proposem dos exercicis senzills per a practicar tot el que heu aprés en el mòdul. Aquests exercicis els realitzareu en el mateix arxiu d’SketchUp per facilitar la tramesa. Les activitats que heu de fer són:
L’arxiu que enviareu tindrà un nom amb el següent format : Cognom_nom_M1T3.skp Exercici 1 – Opció a. Dibuixareu i acotareu una figura amb angles rectes. Dibuixeu una replica del model. Acoteu-la convenientment L’eina Offset ús pot servir d’ajuda per dibuixar el forat quadrat. En la següent figura podeu veure el model de referència :
Exercici 1 – Opció b. Dibuixareu i acotareu una figura amb un angle de 60 graus. Dibuixeu una replica del model. Haureu de mesurar l’angle de 60º amb l’eina Protactor. Acoteu-la convenientment L’eina Offset ús pot servir d’ajuda per dibuixar els forats. En les següents vistes de la figura podeu veure el model de referència :
Exercici 2. Disseny creatiu d’un suport per a telèfon mòbil personalitzat. Dissenyeu un suport per al vostre telèfon mòbil. Indiqueu el model del telèfon utilitzat com a referència (per conèixer les seves mides) Recordeu que el suport no es pot desequilibrar amb el pes del dispositiu. L’objectiu d’aquesta activitat és treballar la creativitat. |
El meu treball: El conjunt de la tasca. Amb el disseny que ens recomanen, en general no he tingut problemes exepte amb el forat del rectangle. Amb el push up, s’eliminava, però quedava una fina capa al final que l’he hagut de seleccionar i suprimir. Això en principi ens va dir el professora que passava perquè al fer el “push” no s’ha fet de manera totalment “recta”: A l’exercici següent ens diuen que fem un suport per a mòbil. I creatiu! Com es veu a continuació, he fet una mà. M’he quedat una mica a mitges perquè no he pogut fer que la mà reposi sobre el braç, i per això hi ha dos peces. El suport és per a un mòbil Miui Pocophone:
|
APLICACIÓ DIDÀCTICA |
En l’aplicació didàctica del mòdul 1, us proposem dos exercicis, que us poden servir d’exemple d’aplicació a l’aula.
Les activitats que heu de fer són:
Exercici 1. Disseny del joc TIC-TAC-TOE En aquesta activitat, els alumnes poden dibuixar el tauler del joc, segons les mides donades i dissenyar les fitxes de cada jugador d’una forma creativa. Si es disposa d’una impressora 3D, és ideal per imprimir per les seves mides reduïdes 1. Disseny del tauler. Dibuixeu el tauler del joc, segons les mides donades. Nota : Podeu optar per dissenyar un altre tauler si ho considereu oportú. 2.Disseny de les fitxes del jocs. Dissenyeu les fitxes del joc d’una forma creativa, tenint en compte que han d’encaixar perfectament en el taulell dissenyat. En la següent figura podeu veure dues fitxes de mostra.
A partir d’un bloc patró, els alumnes poden dissenyar diverses figures divertides i creatives. En aquesta activitat s’ha optat per dibuixar figures dels Space Invaders, però es podria deixar obert per donar sortida a la creativitat de l’alumnat. 1.Dibuixeu el bloc de mostra que podeu veure a la següent figura: 2. A partir d’aquest bloc, dibuixeu com a mínim una de les següents figures proposades o una altra, de disseny lliure: |
El meu treball:
Aquestes dues tasques han estat senzilles. Només he tingut el dubte de si el taulell era de 5 mm i se li havien de restar 2 al fer els espais buits, o si era de 3, i se li restaven dos: Els invaders els he creat diferents als que en suggerien: |
Mòdul 1. Punt de partida del projecte. Anàlisi del context |
Al final del curs, haurem d’haver fet una pràctica per dur-la a terme a classe.
En aquesta activitat se’ns demana que el comencem a pensar i crear. En aquest punt, com a mínim, hem de tenir fet els següents termes: Omplir com a mínim les dades que són obligatòries (*). Es poden modificar posteriorment. Títol de la proposta didàctica. Enllaç al disseny : Posar l’enllaç a la plantilla que heu descarregat prèviament, segons les indicacions donades. Material per l’alumnat : Serà l’enllaç on estarà el contingut, del material que posareu a disposició de l’alumnat i del resultat de l’experiència (fotos, vídeos, etc.). Provisionalment podeu posar el mateix enllaç que en el apartat anterior i posteriorment canviar-lo pel definitiu |
El meu treball:
El compartiré en un article al final del curs. De moment està “loading”. |