Aquest curs té els següents objectius:
- Entendre millor el procés d’aprenentatge
- Dissenyar tècniques efectives de transmissió del coneixement
- Gestionar les múltiples diferències entre els alumnes a l’aula
- Impartir docència amb metodologies amb enfocament globalitzat
- Aprendre estratègies per treballar amb els plans d’atenció a la diversitat
- Impulsar l’aprenentatge competencial en tots els nivells
Continguts
Mòdul 1. L’aprenentatge
- El procés d’aprenentatge
- El desenvolupament cognitiu
- Entendre l’estudiant
En aquest mòdul, ens han fet reflexionar sobre les següents qüestions:
- L’estat de l’educació. Les reflexions d’en Ken Rovison sobre com fer sortir l’educació del Vall de la Mort. Aquest vídeo està a la pàgina d’inici d’aquesta pàgina.
- Com educar amb humor segons Carles Capdevila.
- Les etapes cognitives i els nivells escolars. Si creiem que els nivells escolars actuals corresponen a les etapes reals cognitives de l’alumnat.
- Com s’aprèn i com s’ensenya. I per últim, i el que més m’ha copsat, són les reflexions d’en José Antonio Fernández Bravo, que ens explica que cal saber com s’aprèn per saber com s’ensenya.
En aquest vídeo, es diuen frases tan sorprenents com la següent:
[…] Pero es que es imposible contar sin dedos! Porque contar, es establecer una correspondencia entre el sonido de los números naturales y los elementos… Decir cuenta sin dedos es como decir salta sin levantar los pies del suelo! Otra cosa, es que yo genere mecanismos intelectuales para que se permita entender el concepto de número y de las operaciones sin necesidad de contar, pero eso es otra cosa totalmente distinta..” […]