Resum de la Xerrada de Literatura Infantil i Juvenil.

Just abans de Setmana vam fer una xerrada sobre literatura infantil. Va ser un gran plaer compartir aquella estona que es va fer curta. Vam parlar d’art i de la seva relació amb la passió i amb la recerca del sentit de la vida. També vam destacar el paper de l’adult com figura clau en l’accés al món de l’art i de la literatura i com és d’important compartir l’emoció amb els infants. Vam comentar que explicar i narrar contes crea un vincle afectiu on l’infant  i l’adult poden trobar-se d’una forma especial. No vam oblidar parlar de la diferència entre els contes amb suport visual i els contes orals i com aquests últims tenen una riquesa amagada i transcendent.  I, finalment, vam xerrar molta estona sobre la simbologia i significats que es poden trobar als contes tradicionals. Allà van sorgir diverses propostes interessants que anirem treballant. Les enumerem:

1. Un recull de contes del Congrés-Indians.  Les famílies de l’escola i el personal de l’escola, de forma voluntària, poden aportar algun conte de la seva infantesa que anirem recopilant.
  2. Alguna sessió amb famílies per aprendre, donar idees i explicar contes entre tots i totes.
  3. Fer tertúlies literàries al voltant d’algun autor o algun tema relacionat amb la literatura infantil.

Actualment estem treballant la idea i us farem arribar les propostes.

També us adjuntem un document que vam repartir aquell dia on podreu trobar títols, pàgines web, llibreries i biblioteques recomanades. Hem inclòs una web on podreu trobar rondalles en català de la que vam parlar a la xerrada. Per baixar-lo només heu de clicar les següents paraules:

Xerrada Literatura Infantil i Juvenil.

Aquest article ha estat publicat en Comissió d'espai familiar, Comissions, Coses per a consultar. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Resum de la Xerrada de Literatura Infantil i Juvenil.

1. mònica diu:

Hola,
    sóc la mare del Rai, que començarà a l’escola el proper curs però que segueixo el vostre projecte desde fa temps.
    Vaig fer fa un temps un taller sobre els contes tradicionals amb J.Miguel Castro -deixeble d’Arno Stern, educació creadora- i voldria compartir amb vosaltres el resum que vaig fer, per aquell a qui li pugui interessar.
    Fins aviat i gràcies!
    Mònica

Moltes gràcies!!! Me’l miraré amb molta atenció!!!

Una abraçada i fins molt aviat!!!!

3. mònica diu:

M’oblidava de recomanar l’assaig “Como una novela.- Daniel Penac.- Anagrama.-” És un llibre curtet imprescindible pels pares. Ens explica per què “als joves no els agrada llegir”. A nosaltres ens ha encantat!

Moltes gràcies per la teva recomanació, Mònica!