Blocs de l’escola

Aquí hi trobareu els enllaços que us porten als diferents blocs de l’escola:

El dia a dia de l’escola: http://blocs.xtec.cat/diaadiacongresindians/

Cafè pedagògic: http://cafepedagogic.wordpress.com/

Bloc de l’AFA: http://ampacongresindians.blogspot.com/

Bloc antic de l’escola… des de l’inici (gener) fins a la creació del nou bloc actual:

Què pots trobar a cada bloc?

Aquest bloc és la columna vertebral de la resta i es on es van publicant notícies i novetats que afecten a tota la comunitat educativa. Tanmateix, a les diferents pestanyes, es poden contemplar aspectes tant importants com la nostra filosofia, els nostres ambients, la nostra metodologia, les comissions de treball i altres coses rellevants. És fonamental per a fer-se una idea general del centre i com està caracteritzat.

D’una forma amena aquí anem recollint la quotidianitat de l’escola. Els tallers, moments especials i imatges particulars són el objecte d’aquest bloc. Amb aquest bloc volem fer una mostra de l’activitat que es duu a terme als nostres ambients, tallers i espais. Exemplificar amb coses concretes el que es planteja al bloc principal.

També ens serveix com un arxiu de la nostra activitat diària, ens dona una retrospectiva del que anem fent i ens serveix per reflexionar i millorar la nostra pràctica educativa.

Un AFA tant potent com el que tenim  no podia quedar-se al marge de les noves tecnologies. En aquest bloc podreu trobar informacions diverses relacionades amb les famílies, amb les entitats i amb el barri. També podreu accedir a un fòrum on es parlen de diverses qüestions, si sou membres de l’AFA.

A la comunitat educativa ens uneix la preocupació per mantenir una educació de qualitat per als nostres infants. La recerca d’articles, llibres, vídeos, blocs i webs que ens puguin ajudar a reflexionar i millorar és una constant. Compartir els coneixements i les experiències que tots tenim en aquest àmbit és una gran riquesa. Així doncs aquest bloc pretén crear una espècie de “comunitat virtual” on tots junts ens ajudem a fer-nos una miqueta més savis.

Des d’un bon inici vam veure la necessitat de crear un espai virtual. No teníem edifici, ni seu ni cap lloc on les persones es poguessin dirigir. La creació d’aquest bloc va respondre aquesta necessitat. El mantenim viu perquè és un arxiu de la riquesa i vida que va generar el present projecte. Allò estan plasmades les il·lusions de tots i totes que, sense cap mena de dubte, han estat el motor que ha generat la nostra escola.

Per què fem servir els blocs?

Els blocs són una plataforma única per a donar a conèixer la nostra escola, el seu projecte pedagògic i la seva vida quotidiana. No obstant, no només serveixen per això ja que tenen un potencial enorme que tot just comença a emergir.

És una eina que potencia i activa la participació de tota la comunitat educativa ja que la manté informada i l’anima a participar. Reconeix la implicació de tots plegats i la valora tot donant-li un lloc i un espai.

Un altre punt important dels blocs de la nostra escola és que ens mantenen connectats amb d’altres escoles o institucions que poden ser del barri com de projectes amb els que hi estem implicats. Això li dona un valor afegit ja que crea un xarxa educativa, social i cultural molt potent tot generant un teixit participatiu imprescindible. És un instrument de relació molt potent.

També és important que és, per a nosaltres, un registre i arxiu de la nostra activitat diària que procurem mantenir endreçat i actualitzat. D’aquesta manera, ens serveix per a tenir una retrospectiva de la història escolar i com una eina que ens permet reflexionar i millorar la nostra pròpia pràctica.

A l’hora de plantejar-nos aquesta “xarxa de blocs” vam veure clara les necessitats que el bloc original havia creat i vam construir-los tot pensant en cobrir funcions diferenciades.