Tallers

En aquesta pàgina us volem parlar dels Tallers. Així com els ambients tenen la particularitat de ser de circulació lliure i l’adult manté una actitud més observadora, els tallers són diferents.

Els tallers acostumen a ser propostes molt concretes que tenen com a objectiu treballar aspectes més puntuals de forma més intensa. Intenten respondre a demandes o necessitats detectades i es plantegen com activitats a través de materials o accions més pautades.

Alguns dies els tallers poden ser escollits pels propis infants i, d’altres, són tancats. Això vol dir que els docents dirigeixen a l’alumnat a un determinat taller en funció de diversos criteris.

Els tallers poden estar enfocats a treballar el volum, la llum, el cos humà o qualsevol altre aspecte que contempla el currículum. No obstant, sempre es treballa des d’un enfocament experimental i manipulatiu: es tracta que l’alumne treballi i manipuli les diferents textures, materials i descobreixi el món a través de la seva pròpia activitat.

Òbviament, el plantejament d’entrada és un però els alumnes marquen un ritme determinat i, tot i que els objectius de  les sessions estan prèviament pensats, els infants amb les seves preguntes i actuacions poden reconduir l’activitat a camins insospitables: aquesta és la gràcia!

Podeu veure exemples de tallers al bloc del Dia a dia de l’escola .