Qui som

Tot i que l’escola Congrés-Indians va obrir les portes per primera vegada el setembre del 2010, la seva història es remunta a uns quants mesos abans quan a un grup de mestres se’ns va proposar iniciar un centre nou al barri de Congrés-Indians.

Amb molta il·lusió vam començar a treballar per a fer realitat un projecte que tingués com a eix essencial una educació viva i activa, que respectés el ritme natural de cada infant, que acollís la diversitat, que tingués cura de les emocions i sentiments i, on tota la comunitat educativa, trobés un lloc. De seguida es van afegir tot un seguit de famílies que ens van anar descobrint mica en mica.

Les famílies amb el seu entusiasme, el seu suport i també els seus dubtes van donar força i energia a un projecte que va tenir uns quants obstacles. Tot i això, la il·lusió i l’empenta de tots i totes va ser bàsic i, finalment, vam poder sentir els pels de gallina quan el dia 7 de setembre van entrar els infants al centre.

La nostra intenció és estar en procés de construcció i recerca constant per tal d’oferir un projecte que respongui a les necessitats educatives dels infants  tot creant un clima afectiu i segur. La base és escoltar als infants de forma particular i ajudar-los en el seu desenvolupament únic i genuí.

L’activitat educativa s’organitza en tres eixos, bàsicament són el següents(podeu trobar una explicació més extensa a les pestanyes corresponents d’aquest mateix bloc):

El nostre projecte gira al voltant d’uns conceptes claus que exposem a continuació:

IL·LUSIÓ Un projecte d’escola innovador, que ens fa vibrar, que ens emociona! Una il·lusió compartida per mestres que sentim neguit per tirar endavant amb il·lusió i empenta… amb ganes d’innovar i investigar!

Una escola oberta a tota la comunitat educativa, amb la voluntat de transmetre entusiasme i d’impregnar d’aquesta emoció a tots aquells i aquelles mestres que comparteixin aquesta manera d’entendre l’escola d’avui i que es vagin incorporant al nostre centre.

COMPARTIT I PARTICIPATIU Un horitzó comú ha de reunir totes les mirades possibles i, en aquesta diversitat de pensaments, fer néixer un projecte coherent amb el que tots i totes ens sentim identificats. Per aquesta raó comptem amb diferents formes d’organització com són les comissions de treball (podeu visitar la pestanya corresponent a aquestes comissions).

DIÀLEG Volem que les paraules es transformin en fets i, per aquesta raó, crearem espais que permetin i afavoreixin el diàleg i on la comunicació ens faci evolucionar cap a un projecte que contempli l’ampli ventall de realitats i necessitats que caracteritzen tota comunitat educativa.

CONVIURAN L’educació en valors i l’educació emocional han de ser un dels eixos que promoguin les nostres actuacions. Cal, però, que aquest treball tingui un sentit dins del context real; cal centrar el treball de valors i emocions en la realitat dels nens i de les nenes, ja que només així tindrà sentit.

RITME NATURAL Les exigències socials, fruit de moltes circumstàncies, no poden fer que el respecte per la diversitat i per l’evolució individual de cada alumne/a es vegin afectades. Cadascú té el seu moment i cada nen o nena manifesta les pròpies necessitats en un moment determinat, segons les pròpies vivències i el ritme de desenvolupament. Només el respecte per aquest ritme ens permetrà dur a terme un treball adequat.

INVESTIGARAN, EXPERIMENTARAN I APRENDRAN Els infants,  i només ells, han de ser els protagonistes del seu procés d’aprenentatge. Les metodologies que duguem a terme han d’anar vinculades a aquest principi bàsic i cal anar-les adaptant a les necessitats de cada moment. Les metodologies estan al servei de l’alumnat, i no a la inversa, de la mateixa manera que la institució escolar està al servei de les persones.

TOTS I TOTES APRENEM Els i les alumnes aprenen en un entorn on es potencien tots els aspectes que conformen el seu ésser i l’actitud de recerca que imbuirà el seu esperit serà la mateixa actitud que s’exigirà al professorat. Per tal que els infants assoleixin una formació integral, els entorns han de ser interessants i adequats, i els adults hem de ser el recurs que permeti potenciar, despertar i activar l’estimulació i motivació  de l’alumnat.

6 respostes a Qui som

1. montserrat diu:

Hola,

Teniu Primària i en concret Quart de Primària? m´agradaria molt. ja em direu.

Moltes gracies

Hola Montserrat!

Gràcies per la visita al nostre bloc. I ens alegra que t’agradin les nostres propostes. Em sap greu fer-te saber que no tenim 4t de primària ni cap curs de primària.
    Aquest any hem començat amb P3 i, el curs següent, farem P4. Encara queda una miqueta perquè comencem primària. Però ja tenim moltes ganes i comencem a somiar.

Una abraçada!

3. Montse diu:

Bon dia,

Quins serien els criteris de puntuació per les preinscripcions? Proximitat de districte? O sigui que tenen els mateixos punts un del districte de Sant Andreu que un nen/a de Nou Barris?

Gràcies

4. Montserrat diu:

bon dia, el meu fill farà els 2 anys a l’agost, no m’ha quedat clar si admitiu a nens de 2 anys i en tal cas com s’hauria de fer la inscripció o poder veure el centre, tenir més informació del proper curs. ens interessa aquest tipus d’educació “lliure”, ens han parlat molt bé de vosaltres.moltes gràcies.

5. aruiz256 diu:

Cada any cal consultar la normativa de preiscripció i matrícula que es publica al DOGC abans d’iniciar el procés. En aquest moment no podem saber quins seran els criteris de puntuació de cara als propers anys.
    Sempre ens pots trucar si necessites més informació.
    Fins aviat!

6. aruiz256 diu:

Hola Montserrat! Nosaltres som un centre d’educació infantil i primària (P3 a 6è) per la qual cosa el teu fill encara no pot entrar a la nostra escola. El proper setembre entren els infants nascuts l’any 2008; per tant, haureu d’esperar un curs més.
    Fins aviat!
    ASTRID