Projectes

• Projecte Universitat-Escola:

El Projecte Universitat Escola consisteix en la participació d’estudiants de primer curs de magisteri d’educació infantil un cop a la setmana a l’escola i en sessions mensuals de reflexió amb mestres, estudiants i professorat a la universitat, amb l’objectiu de contribuir a la formació inicial i permanent dels mestres a través de la reflexió sobre la pràctica docent, per aconseguir la implementació de metodologies que responguin a les necessitats dels infants i de l’educació actual.

Els participants en el Projecte són: Departament de Didàctica i Organització Educativa , Facultat de Formació del Professorat, Facultat de Pedagogia, Institut de Ciències de l’Educació, Consorci d’Educació de Barcelona, Escola La Maquinista, Escola Eulàlia Bota, Escola Can Fabra, Escola Baró de Viver, Escola dels Encants, Escola Fluvià, Escola l’Univers, Escola Llacuna, Escola Congrès-Indians,Escola Josep Carner, Escola Bressol Municipal Caminet del Besós.

Podeu visitar les webs i els blocs de les escoles participants, si cliqueu a la secció d’enllaços de la columna de la dreta d’aquest mateix bloc.

• “Petit Cinema en Curs”:

A l’escola encetarem al 2n Trimestre el projecte “Petit Cinema en Curs”. El projecte es posa en marxa aquest curs 10-11 a tres escoles més de Catalunya: Escola Comtes de Torragrossa (Alcarràs), Escola Bordils (Bordils), Escola Riera de Ribes (Sant Pere de Ribes).

Aquest projecte neix arran del projecte “Cinema en curs” que té com a objectiu aproximar el món audiovisual a l’escola. Aquest projecte s’impulsa a través de l’associació “a bao a qu” amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat, l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona i d’altres entitats (com diversos ajuntaments i municipis). Es caracteritza per una estreta col·laboració entre els docents amb el professional del cinema que ve a fer classes periòdicament i per una coordinació molt cuidada entre els centres que el duen a terme.

Aquesta serà la sisena edició del projecte “Cinema en curs” i hi participen 14 centres entre escoles de primària i instituts. Es realitzen tot un seguit de pràctiques que culminen en la realització d’un curtmetratge i suposen  una immersió en el món cinematogràfic que va més enllà d’ensenyar a futurs directors o guionistes: es tracta d’educar espectadors que tinguin una cultura audiovisual fonamentada en criteris potents.

Tanmateix, treballa aspectes transversals com el treball cooperatiu, la planificació, l’organització, la cura del material, la valoració de la feina feta, entre d’altres.

No ens podem oblidar que “Cinema en curs” es basa en una idea francesa que s’ha fet extensa a d’altres llocs del món i guarda un vincle molt estret amb la resta de països que realitzen el projecte, per tant, estem parlant d’un projecte de gran repercussió.

Òbviament, “Petit Cinema en Curs” s’ha d’adaptar i partir d’una aproximació al món audiovisual molt més global i sensorial. La nostra idea, com a centre, és treballar la llum, la foscor i el moviment. El bloc propi del projecte estarà en actiu al segon trimestre, però podeu fer una ullada als següents links:

petit_cinema

Una resposta a Projectes

1. Anna diu:

Ostres!! Quines ganes de que arrivi el 2n trimestre.
    Això te molt bona pinta, i he mirat els treballs d’ altres nens i m’han agradat molt!

Anna, mare del Pol