Menjador ecològic

Una de les nostres preocupacions és que la vida a l’escola faciliti un desenvolupament realment integral i globalitzat dels infants. Un pilar bàsic per assolir aquest objectiu és l’alimentació dels individus.

Considerem que l’alimentació va més enllà del acte d’ingerir aliments. L’hora de dinar és un moment on interactuen aspectes socials i culturals que es conjuguen amb el coneixement d’un mateix i el propi plaer.

Per aquesta raó, a l’hora de plantejar-nos com seria aquest moment tan especial, vam tenir en compte els següents criteris:

• Oferir un menjar saludable i de bona qualitat:

Per aquesta raó i, després d’investigar molt, vam decidir-nos per una empresa de menjar ecològic (Natural Cuina). Les famílies van col·laborar molt en fer possible aquesta decisió i van ajudar molt en tot el procés.

Natural Cuina ens ofereix aliments ecològics. Com també fugíem de l’opció de menjar de càtering, ens van plantejar la possibilitat de cuinar a una altra escola i portar-nos el menjar (acabat de cuinar) que només s’ha de servir sense necessitat  de manipular-lo o tornar-lo a escalfar. Tot segueix un rigorós control que assegura l’assoliment de tots els criteris de qualitat.

• Crear un clima familiar i acollidor:

Com hem dit anteriorment, l’hora de dinar està carregada de factors emocionals, afectius i socials que no podíem obviar. Per aquesta raó, li donem molta importància al paper que hi juguen als educadors i educadores, com presenten el menjar, com acullen la diversitat i quin clima es genera en aquest espai.

També li donem molta rellevància a la cura de la relació entre els infants en aquell moment, com s’ajuden i com es crea comunicació tot gaudint del plaer de dur-se a la boca un bon àpat.

Vèiem que era un factor molt important incloure a les famílies en aquest moment, per aquesta raó, el menjador està obert a la possibilitat de dinar amb els fills i filles. L’objectiu és crear un moment amable, afectiu i on els infants desenvolupin un vincle positiu amb el menjar.

• Mantenir la coherència amb el projecte d’escola:

Tot el projecte d’escola busca de forma molt activa que els infants siguin autònoms i formin part activa de tot el seu procés d’aprenentatge. L’hora de dinar és una oportunitat per aprendre moltes coses i no la perdem perquè els infants se serveixen, amaneixen, escuren el plat i recullen la taula ells mateixos d’una forma molt natural.

També era important mantenir el respecte pels ritmes naturals de cada infant per aquesta raó, l’hora de la migdiada està pensada per acollir a la diversitat de possibilitats. Per aquells infants que ho necessitin tenen un espai i un temps de fer la migdiada. Per la resta, hi ha un espai de relaxació i tranquil·litat. Quan es considera oportú, se surt al pati per acabar de tancar aquest moment tant important.

Per tal de dur a terme aquests criteris és imprescindible una col·laboració molt estreta amb els educadors i educadores de l’hora de dinar i amb les famílies.

• Articles i links:

En aquest apartat us volem oferir articles i enllaços que estan relacionats amb el món de l’alimentació i us poden resultar interessants. Si cliqueu a sobre d’ells us podreu descarregar la informació pertinent: