Estudis sobre plurilingüisme
Sovint, els estudis sobre l’aprenentatge de llengües en situacions de diversitat lingüística demostren que els infants plurilingües tenen una evolució cognitiva similar a la dels monolíngües, però dominen més estratègies de flexibilitat comunicativa, una millor fluïdesa en la codificació i decodificació semiòtica, i una major creativitat en la gestió semàntica de les expressions, en especial en situacions noves.
“Reflexiones compartidas”,
una presentació a les escoles amb Projectes Plurilingües
Aquest vídeo recull una sessió de formació a Cantabria (octubre 2009) pel professorat d’escoles bilíngües (amb CLIL) de tot l’estat
No us perdeu la presentació de bones pràctiques!
Inclou una presentació catalana, amb la participació del CEIP Amistat (Figueres) i la seva comunitat d’aprenentatge!!
- El portfolio europeo de las lenguas, article de David Little: Guía para profesores y formadores de profesores.
- El Portfolio europeo de lenguas, article escrit per David Cassany i Radka Perclová.
- A practical guide to self-evaluation
- The alte can do project
GRUP DE TREBALL 2009-2010
ALGUNES REFLEXIONS SOBRE EL PORTFOLIO EUROPEU DE LES LLENGÜES
Carta personal dirigida al professorat desconeixedor del PEL i de la seva metodologia:
Què li serà útil saber?
Carta 1 | Carta 2 |
Carta 3 | Carta 4 |
Carta 5 | Carta 6 | Carta 7 | Carta 8 |
Carta 9 | Carta 10 | Carta 11 |