1- DIVERSITAT GENÈTICA, IGUALTAT DE DRETS: Recerca de la freqüència dels grups sanguinis en diferents poblacions esbrinant si hi ha diferències significatives entre elles i, en cas afirmatiu, buscar les raons biològiques, evolutives, històriques o socials que les poguin explicar.
2- EL PROGRÉS EN LA PREVENCIÓ DE RISCOS: Evidenciar el risc que generen les avingudes ocasionals produïdes pels forts aiguats al seu pas per una ciutat. Les inundacions són la principal causa de risc mediambiental a Catalunya i pot ser útil presentar un mètode de previsió de riscos d’inundacions basat en l’estudi de dades històriques sobre precipitacions, avingudes i inundacions. Per a realitzar aquest estudi s’ha escollit el riu Francolí al seu pas per la ciutat de Tarragona.
Aquest treball va guanyar el primer premi d’Investigació de Batxillerat “Fundació Caixa de Tarragona” del curs 2003-04 , premis convocats pel Consell Comarcal del Tarragonès, la Junta de Directors de centres d’educació secundària de la comarca i les associacions de mares i pares d’alumnes.
3- L’ALIMENTACIÓ DELS INFANTS A L’ESCOLA: Analitzar els menús de diferents escoles de primària de la localitat. Esbrinar quins professionals els assessoren sobre l’elaboració de menús equilibrats.
4- ESTUDI D’UNA DIETA: Es tracta d’escollir un grup determinat d’individus i estudiar la seva dieta comparant-la amb la dieta equilibrada que haurien de tenir. Per a realitzar aquest treball s’han escollit alumnes de 15-17 anys de l’IES Torreforta
5- LA CLONACIÓ AL CINEMA I A LA LITERATURA: Analitzar dues pel·lícules (Els nens del Brasil de F.J. Schaffner -1978- i El missatger de Nick Hamm -2004-) i una novel·la de ciència ficció (Un món feliç d’Aldous Huxley -1932-), que presenten un argument basat en la clonació i esbrinar que hi ha de científic i que hi ha de ficció. Cal tenir present l’any en que es van publicar i a partir d’aquí analitzar si les seves prediccions s’han complert.
6- ELS RESIDUS SÒLIDS URBANS: UN PROBLEMA QUE ENS AFECTA A TOTS: Analitzar el problema dels RSU des d’una perspectiva propera a l’alumnat, centrant l’estudi al seu barri. Esbrinar el nombre de contenidors per habitant, l’estat dels contenidors, l’horari de recollida dels residus i el destí concret de cada tipus de residu.
7- ESTÀ LA VEGETACIÓ DE LES ROTONDES DE TARRAGONA ADAPTADA AL CLIMA MEDITERRANI? ÉS CONSEQÜENT AMB L’ESTALVI D’AIGUA? Estudi de les espècies vegetals de les rotondes de Tarragona i dels seus requeriments d’aigua. Anàlisi de la seva adaptació al clima.
8- ESTUDI DE L’HERÈNCIA D’UN GEN DE DROSOPHILA MELANOGASTER: Es tracta d’escollir un mutant i veure quin tipus d’herència presenta realitzant diferents creuaments i analitzant la descendència. Els exemplars de Drosophila són subministrats pel CEDC.
9- ESTUDI DE LES VARIACONS DE LA FREQÜÈNCIA CARDIACA EN DIFERENTS SITUACIONS: Es tracta d’escollir diferents tipus d’individus ( diferents edats, diferent activitat física, presència o absència de l’hàbit de fumar, etc.) i estudiar la seva freqüència cardíaca per determinar possibles variacions en funció de diversos factors.