Metodologia i activitas d’ensenyament-aprenentatge
Durant l’hora de classe els alumnes, a partir dels coneixements de cursos anteriors, han de reconstruir els nivell d’organització dels éssers vius i omplir els exercicis del dossier.
A l’aula d’informàtica l’alumne haurà de mostrar la seva opinió i introduir-la al bloc informàtic citat anteriorment sobre l’exposició “Bodies: the exhibition”. es tracta de motivar i predisposar a l’alumnat per reflexionar i opinar sobre diversos temes relacionats amb la mort i amb l’activitat científica (veure activitats de tutoria)
A les hores de desdoblament:
Utilització del microscopi: els alumnes hauran de practicar l’enfocament posant especial atenció en regular la quantitat de llum per tal de veure contrastades les diferents estructures cel·lulars. Es pretén que l’alumnat s’inicii amb l’us del microscopi, ja desenvolupar i treballar els continguts curriculars de citologia i histologia es realitzarà a 4t d’ESO.
Preparació de cèl·lules vegetals: epidermis de ceba.
Preparació de cèl·lules animals: epiteli bucal.
Activitats de tutoria relacionades:
Debat sobre els següents temes:
La utilització de cadàvers per promoure la investigació científica.
Veritat o falsedat de la procedència dels cadàvers de l’exposició “Bodies: the exhibition”.