Sortida a l’empresa FRIME

frime

Aquest dilluns, dia 18 d’abril, hem fet una visita a l’empresa FRIME, la seu central es troba a Arenys de Munt, nascuda el 1977 com una empresa familiar amb arrels al mercat de la Boqueria, les especialitats són la tonyina, el peix espasa, el marlí i la semiconserva, compta amb 200 treballadors repartits entre les diverses empreses del grup: Coses de Casa Nostra, FRIME, FRIME3 i Espai Tonyina; exporta a més de 25 països de tot el món amb volums de negoci de 80 milions de dollars anuals.

La visita té com a objectiu principal l’apropament de l’alumnat de 3r i 4t de l’ESO a les empreses de nostra localitat. Aquest tema es relaciona directament amb el Projecte d’Orientació acadèmica i professional, amb la idea de guiar les seves observacions s’ha configurat una sessió i un qüestionari.

DSC_0016

veure fotos

 

 

Publicat dins de Emprenedoria, General | Deixa un comentari

12. Els criteris morals i la seva fonamentació: cura, justícia, compassió, reciprocitat, imparcialitat…

CC16. Els criteris morals i la seva fonamentació: cura, justícia, compassió, reciprocitat, imparcialitat…

Los dilemes Morales:

https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://www3.gobiernodecanarias.org/medusa/ecoblog/johergon/files/2013/04/Ejemplos-de-dilemas-morales.pdf

Publicat dins de General | 1 comentari

6. Situacions i contextos de conculcació dels drets humans i les llibertats.

Sessió 6:

mural_drets_humans

Competència:
–  Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans.

Objectiu:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Explicar com fer un mural.
– Escollir un dret de la Declaració Universal dels Drets Humans de 1948
– Per grups preparem el mural i el guió del vídeo.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Declaració drets humans.
Concepte
Dossier informació.

Publicat dins de Cultura i valors ètics | 1 comentari

5. Algunes disposicions legals i institucions per a la defensa dels drets humans i de les llibertats.

Sessió 5:

mural_drets_humans

Competència:
–  Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans.

Objectiu:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Explicar com fer un mural.
– Escollir un dret de la Declaració Universal dels Drets Humans de 1948
– Per grups preparem el mural i el guió del vídeo.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Declaració drets humans.
Concepte
Pensar en el drets humanans

Publicat dins de Cultura i valors ètics | 1 comentari

4. La Declaració Universal dels Drets Humans de 1948.

Sessió 4:

Competència:
–  Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans.

Objectiu:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Qui no ha fet la fitxa anterior va a l’aula d’estudi a repassar-la o finalitzar-la.
– Veure el vídeo.
– Explicació del grup alumnes proposat dels conceptes: La Declaració Universal dels Drets Humans de 1948
– Per grups treballem els conceptes.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Declaració drets humans.
Concepte
Material de suport. Dossier.

Publicat dins de Cultura i valors ètics | 1 comentari

3. El fonament de la llibertat i l’autonomia en les diverses teories ètiques.

Sessió 3:

Competència:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Objectiu:
– Cercar la construcció de la personalitat moral per afavorir l’autocomprensió, l’autocontrol, l’autoregulació i la confiança en les pròpies possibilitats i en el marc del bé comú.

Activitats:

– Valoració de la sessió anterior.
– Qui no ha fet la fitxa anterior va a l’aula d’estudi a repassar-la o finalitzar-la.
– Veure el vídeo.
– Explicació del grup alumnes proposat dels conceptes: llibertat, dret, responsabilitat, raó, moral, ètica,
– Per grups treballem els conceptes.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Llibertat i responsabilitat.

Publicat dins de Cultura i valors ètics | 1 comentari

3. Drets i deures en l’àmbit escolar, familiar i social (2).

SESSIÓ 3:

treball_grup2013_2a

Competència:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Objectiu:
– Cercar la construcció de la personalitat moral per afavorir l’autocomprensió, l’autocontrol, l’autoregulació i la confiança en les pròpies possibilitats i en el marc del bé comú.

Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Explicació del portaveu del projecte del grup proposat a la classe anterior.
– Explicar un exemple de projecte social com Radars de l’Ajuntament de Barcelona.
– Per grups treballem el projecte.
– Fer la Fitxa 3 treball de grup
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Projecte Radars
Què són els drets i els deures?
Exercicis i raonaments.
Video Drets infància

 

Publicat dins de Cultura i valors ètics | Deixa un comentari

2. Drets i deures en l’àmbit escolar, familiar i social.

SESSIÓ 2:

Competència:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Objectiu:
– Cercar la construcció de la personalitat moral per afavorir l’autocomprensió, l’autocontrol, l’autoregulació i la confiança en les pròpies possibilitats i en el marc del bé comú.

Activitats:
– Valoració de la sessió anterior. De la fitxa, qui no ha fet la feina correcta haurà d’anar a l’aula d’estudi a repassar-la o finalitzar-la.
– Veure els 4o segons inicials del vídeo.
– Explicació dels conceptes per part del grup proposat a la classe anterior.
– Clarificar els conceptes de drets i deures.
– Treballar les informacions de l’agenda. El seu ús.
– Deduir alguns drets/deures del reglament intern dels centre.
– Per grups treballem els conceptes.
– Fer la Fitxa treball n. 2
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Normativa d’Organització Interna Institut Domènec Perramon
Què són els drets i els deures?
Exercicis i raonaments.
Video Drets infància

Publicat dins de Cultura i valors ètics | 1 comentari

1. Presentació

SESSIÓ 1:

grup_base

Objectius

– Conèixer el grup.
– Motivar a partir de les activitats proposades en el crèdit.

Activitats

– Ens presentem tots/es per tal de conèixer el grup.
– Podem utilitzar la ficha de presentació.
– Presentació formal del crèdit i el seu contingut.
– Explicar els objectius del crèdit.
– Destaquem la importància del moment actual (preparació futur).
– Veiem el vídeo “El camino del éxito” .
– Fem els grups de treball i encarreguem la feina de la propera sessió a un dels grups (Formació grups).
– Recollir fitxa.

Publicat dins de Cultura i valors ètics | 1 comentari

Àmbit de cultura i valors 4t ESO

DSCN7664

Àmbit de cultura i valors (Cultura i valors ètics – Filosofia – Religió)
El currículum de l’Educació Secundària Obligatòria. Curs 2017-2018

Documentació:

Contingut de les sessions:

  • Dimensió personal
  • Dimensió interpersonal
  • Dimensió sociocultural
  1. Presentació i avaluació inicial.
  2. Drets i deures en l’àmbit escolar, familiar i social. CC5
  3. El fonament de la llibertat i l’autonomia en les diverses teories ètiques. CC6
  4. La Declaració Universal dels Drets Humans de 1948. CC7
  5. Algunes disposicions legals i institucions per a la defensa dels drets humans i de les llibertats. CC8
  6. Situacions i contextos de conculcació dels drets humans i les llibertats. CC9
  7. Els drets humans com a deures morals. CC10
  8. CC11. Història i fonamentació dels drets humans. Les generacions de drets. Els drets de les generacions futures.
  9. CC12. El dubte i la formulació de les bones preguntes com a inici de la reflexió.
  10. CC13. El bon argument.
  11. CC14. Els aspectes d’una argumentació.
  12. CC15. L’origen i la construcció dels prejudicis en el nostre context.
  13. CC16. Els criteris morals i la seva fonamentació: cura, justícia, compassió, reciprocitat, imparcialitat…
  14. CC18. La millora i la innovació com a estímul de l’avenç col·lectiu.
  15. CC19. Principals sistemes ètics del segle XX: derivacions de l’utilitarisme i ètiques apriorístiques.
  16. CC20. Codis deontològics professionals i empresarials com a concreció de l’ètica aplicada.
  17. CC23. Diversitat d’identitats. Les diferències i els seus contextos.
  18. Àmbits d’actuació de poder i violència. Actituds de tolerància, solidaritat, compromís i les seves manifestacions externes. CC25.
  19. CC26. El concepte de diàleg. Tipus de diàleg. El diàleg com a forma privilegiada de comunicació d’idees, de sentiments i de relació.
  20. CC27. Les condicions del diàleg: ordre, claredat, atenció, intencionalitat…
  21. CC28. Els valors del diàleg: comprensió, exclusió de violència, cooperació, participació, sinceritat, escolta, igualtat de les veus, assertivitat, respecte, racionalitat…
  22. CC29. El conflicte. Anàlisi de conflictes. El tractament de conflictes interpersonals com a actor, com a espectador, com a afectat. Estratègies: conversa, negociació, mediació…
  23. CC30. La cultura de la pau. Violència directa i violència estructural. Tipus de pau. Models i exemples de la cultura de la pau… Currículum educació secundària obligatòria Àmbit de cultura i valors (cultura i valors ètics)
  24. CC31. La tradició grecoromana, la judeocristiana i la il·lustrada europea entorn de les cosmovisions de: a) el món, b) l’ésser humà, c) la història, d) la divinitat.
  25. CC32. Els principis que es desprenen de les tres cultures. Exemples.
  26. CC33. Els principis i valors que perviuen en els nostres dies. Aportació budisme i islam. Referència a diferents teories ètiques.
  27. CC35. Les obres literàries modernes i contemporànies, les arts plàstiques (arquitectura, escultura, pintura) i les arts immaterials (música, teatre, dansa i cinema), com a expressions de comportaments ètics.
  28. L’exercici de la política i les seves repercussions ètiques. CC38.
  29. CC39 El medi natural i les seves implicacions (ètica del consum, medi ambient).
  30. CC41. Els mitjans de comunicació: tractament de la informació. Informació i comunicació en la xarxa.
  31. CC43. Valors i actituds a partir d’un sistema democràtic: solidaritat, bé comú, compromís, diàleg.
  32. CC44. Àmbits de cooperació i participació: voluntariat, ONG, centres d’assistència comunitària.
  33. CC45. La xarxa educativa en el territori: escoles, museus, sales d’art, centres artístics, biblioteques, centres esportius, esplais.

Recursos:

 

Publicat dins de Cultura i valors ètics | Deixa un comentari