28. El Parlament de Catalunya

Sessió 28:

L’exercici de la política i les seves repercussions ètiques.

Competència:
–  Aplicar el diàleg i exercitar totes les habilitats que comporta, especialment per a la solució de conflictes interpersonals i per propiciar la cultura de la pau.

Objectiu:
– Conèixer les funcions del Parlament.
– Saber les seves repercussions ètiques en l’exercici de la política.
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions.

Activitats:
– Explicació del grup alumnes proposat dels conceptes que pot treballar.
Vocabulari bàsic de primària  i  Vocabulari bàsic de secundària parlamentari.
– Visita al Parlament de Catalunya (web).
– Per grups treballem el dossier de la sortida.
– Fer la Fitxa valoració treball grup
– Fer fitxa de conceptes bàsics. Què sabem?
– Aula d’informàtica: Fer mapa conceptual del Parlament (Què, com, on, per què?).
–  Joc parlamentari (guia-instruccions ) (presentació Ppsx). Resum:

1. Fer 4 grups parlamentaris (compromís, ecològic, llibertat, tradició). Breu explicació.
2. Cada grup escull el seu portaveu per votació. Serà candidat a President de la Generalitat.
3. Escriure el programa del partit, haurà de ser senzill, pot tractar educació, família, esport, ciutat, oci, etc.
4. Crear les credencials, logotips, … del partit.
5. Sessió d’informació i diàlegs: defensar el programa, es poden fer pactes i negocien entre ells.
5. Constitució de la mesa, triar president , 2 alumnes més (més petit i més gran de classe).
6 Sessió d’investidura: Iniciar l’investidura del President, discurs del programa, intervenen els portaveus, es fa la votació per crida.
7. Fa un discurs.

– Recollim la fitxa.

Recursos:
– Concepte
Material de suport.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

18. La Ola

Sessió 18:

Àmbits d’actuació de poder i violència. Actituds de tolerància, solidaritat, compromís i les seves manifestacions externes.

Competència:
–  Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans.

Objectiu:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Activitats:
– Veure la pel·lícula La Ola.
– Explicació del grup alumnes proposat dels conceptes que pot treballar.
– Per grups treballem els conceptes.
– Fer la Fitxa valoració treball grup
– Recollim la fitxa.

Recursos:
La Ola.
Concepte
Material de suport. Dossier.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Sortida a l’empresa FRIME

frime

Aquest dilluns, dia 18 d’abril, hem fet una visita a l’empresa FRIME, la seu central es troba a Arenys de Munt, nascuda el 1977 com una empresa familiar amb arrels al mercat de la Boqueria, les especialitats són la tonyina, el peix espasa, el marlí i la semiconserva, compta amb 200 treballadors repartits entre les diverses empreses del grup: Coses de Casa Nostra, FRIME, FRIME3 i Espai Tonyina; exporta a més de 25 països de tot el món amb volums de negoci de 80 milions de dollars anuals.

La visita té com a objectiu principal l’apropament de l’alumnat de 3r i 4t de l’ESO a les empreses de nostra localitat. Aquest tema es relaciona directament amb el Projecte d’Orientació acadèmica i professional, amb la idea de guiar les seves observacions s’ha configurat una sessió i un qüestionari.

DSC_0016

veure fotos

 

 

Publicat dins de Emprenedoria, General | Deixa un comentari

12. Els criteris morals i la seva fonamentació: cura, justícia, compassió, reciprocitat, imparcialitat…

CC16. Els criteris morals i la seva fonamentació: cura, justícia, compassió, reciprocitat, imparcialitat…

Los dilemes Morales:

https://docs.google.com/viewerng/viewer?url=http://www3.gobiernodecanarias.org/medusa/ecoblog/johergon/files/2013/04/Ejemplos-de-dilemas-morales.pdf

Publicat dins de General | 1 comentari

6. Situacions i contextos de conculcació dels drets humans i les llibertats.

Sessió 6:

mural_drets_humans

Competència:
–  Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans.

Objectiu:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Explicar com fer un mural.
– Escollir un dret de la Declaració Universal dels Drets Humans de 1948
– Per grups preparem el mural i el guió del vídeo.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Declaració drets humans.
Concepte
Dossier informació.

Publicat dins de Cultura i valors ètics | 1 comentari

5. Algunes disposicions legals i institucions per a la defensa dels drets humans i de les llibertats.

Sessió 5:

mural_drets_humans

Competència:
–  Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans.

Objectiu:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Explicar com fer un mural.
– Escollir un dret de la Declaració Universal dels Drets Humans de 1948
– Per grups preparem el mural i el guió del vídeo.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Declaració drets humans.
Concepte
Pensar en el drets humanans

Publicat dins de Cultura i valors ètics | 1 comentari

4. La Declaració Universal dels Drets Humans de 1948.

Sessió 4:

Competència:
–  Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans.

Objectiu:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Qui no ha fet la fitxa anterior va a l’aula d’estudi a repassar-la o finalitzar-la.
– Veure el vídeo.
– Explicació del grup alumnes proposat dels conceptes: La Declaració Universal dels Drets Humans de 1948
– Per grups treballem els conceptes.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Declaració drets humans.
Concepte
Material de suport. Dossier.

Publicat dins de Cultura i valors ètics | 1 comentari

3. El fonament de la llibertat i l’autonomia en les diverses teories ètiques.

Sessió 3:

Competència:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Objectiu:
– Cercar la construcció de la personalitat moral per afavorir l’autocomprensió, l’autocontrol, l’autoregulació i la confiança en les pròpies possibilitats i en el marc del bé comú.

Activitats:

– Valoració de la sessió anterior.
– Qui no ha fet la fitxa anterior va a l’aula d’estudi a repassar-la o finalitzar-la.
– Veure el vídeo.
– Explicació del grup alumnes proposat dels conceptes: llibertat, dret, responsabilitat, raó, moral, ètica,
– Per grups treballem els conceptes.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Llibertat i responsabilitat.

Publicat dins de Cultura i valors ètics | 1 comentari

3. Drets i deures en l’àmbit escolar, familiar i social (2).

SESSIÓ 3:

treball_grup2013_2a

Competència:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Objectiu:
– Cercar la construcció de la personalitat moral per afavorir l’autocomprensió, l’autocontrol, l’autoregulació i la confiança en les pròpies possibilitats i en el marc del bé comú.

Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Explicació del portaveu del projecte del grup proposat a la classe anterior.
– Explicar un exemple de projecte social com Radars de l’Ajuntament de Barcelona.
– Per grups treballem el projecte.
– Fer la Fitxa 3 treball de grup
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Projecte Radars
Què són els drets i els deures?
Exercicis i raonaments.
Video Drets infància

 

Publicat dins de Cultura i valors ètics | Deixa un comentari

2. Drets i deures en l’àmbit escolar, familiar i social.

SESSIÓ 2:

Competència:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.

Objectiu:
– Cercar la construcció de la personalitat moral per afavorir l’autocomprensió, l’autocontrol, l’autoregulació i la confiança en les pròpies possibilitats i en el marc del bé comú.

Activitats:
– Valoració de la sessió anterior. De la fitxa, qui no ha fet la feina correcta haurà d’anar a l’aula d’estudi a repassar-la o finalitzar-la.
– Veure els 4o segons inicials del vídeo.
– Explicació dels conceptes per part del grup proposat a la classe anterior.
– Clarificar els conceptes de drets i deures.
– Treballar les informacions de l’agenda. El seu ús.
– Deduir alguns drets/deures del reglament intern dels centre.
– Per grups treballem els conceptes.
– Fer la Fitxa treball n. 2
– Recollim la fitxa.

Recursos:
Normativa d’Organització Interna Institut Domènec Perramon
Què són els drets i els deures?
Exercicis i raonaments.
Video Drets infància

Publicat dins de Cultura i valors ètics | 1 comentari