CC16. Els criteris morals i la seva fonamentació: cura, justícia, compassió, reciprocitat, imparcialitat…
Los dilemes Morales:
CC16. Els criteris morals i la seva fonamentació: cura, justícia, compassió, reciprocitat, imparcialitat…
Los dilemes Morales:
Sessió 6:
Competència:
– Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans.
Objectiu:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.
Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Explicar com fer un mural.
– Escollir un dret de la Declaració Universal dels Drets Humans de 1948
– Per grups preparem el mural i el guió del vídeo.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.
Recursos:
– Declaració drets humans.
– Concepte
– Dossier informació.
Sessió 5:
Competència:
– Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans.
Objectiu:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.
Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Explicar com fer un mural.
– Escollir un dret de la Declaració Universal dels Drets Humans de 1948
– Per grups preparem el mural i el guió del vídeo.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.
Recursos:
– Declaració drets humans.
– Concepte
– Pensar en el drets humanans
Sessió 4:
Competència:
– Assumir actituds ètiques derivades de la Declaració Universal dels Drets Humans.
Objectiu:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.
Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Qui no ha fet la fitxa anterior va a l’aula d’estudi a repassar-la o finalitzar-la.
– Veure el vídeo.
– Explicació del grup alumnes proposat dels conceptes: La Declaració Universal dels Drets Humans de 1948
– Per grups treballem els conceptes.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.
Recursos:
– Declaració drets humans.
– Concepte
– Material de suport. Dossier.
Sessió 3:
Competència:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.
Objectiu:
– Cercar la construcció de la personalitat moral per afavorir l’autocomprensió, l’autocontrol, l’autoregulació i la confiança en les pròpies possibilitats i en el marc del bé comú.
Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Qui no ha fet la fitxa anterior va a l’aula d’estudi a repassar-la o finalitzar-la.
– Veure el vídeo.
– Explicació del grup alumnes proposat dels conceptes: llibertat, dret, responsabilitat, raó, moral, ètica,
– Per grups treballem els conceptes.
– Fer la Fitxa treball n. 3
– Recollim la fitxa.
Recursos:
– Llibertat i responsabilitat.
SESSIÓ 3:
Competència:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.
Objectiu:
– Cercar la construcció de la personalitat moral per afavorir l’autocomprensió, l’autocontrol, l’autoregulació i la confiança en les pròpies possibilitats i en el marc del bé comú.
Activitats:
– Valoració de la sessió anterior.
– Explicació del portaveu del projecte del grup proposat a la classe anterior.
– Explicar un exemple de projecte social com Radars de l’Ajuntament de Barcelona.
– Per grups treballem el projecte.
– Fer la Fitxa 3 treball de grup
– Recollim la fitxa.
Recursos:
Projecte Radars
Què són els drets i els deures?
Exercicis i raonaments.
Video Drets infància
SESSIÓ 2:
Competència:
– Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes.
Objectiu:
– Cercar la construcció de la personalitat moral per afavorir l’autocomprensió, l’autocontrol, l’autoregulació i la confiança en les pròpies possibilitats i en el marc del bé comú.
Activitats:
– Valoració de la sessió anterior. De la fitxa, qui no ha fet la feina correcta haurà d’anar a l’aula d’estudi a repassar-la o finalitzar-la.
– Veure els 4o segons inicials del vídeo.
– Explicació dels conceptes per part del grup proposat a la classe anterior.
– Clarificar els conceptes de drets i deures.
– Treballar les informacions de l’agenda. El seu ús.
– Deduir alguns drets/deures del reglament intern dels centre.
– Per grups treballem els conceptes.
– Fer la Fitxa treball n. 2
– Recollim la fitxa.
Recursos:
Normativa d’Organització Interna Institut Domènec Perramon
Què són els drets i els deures?
Exercicis i raonaments.
Video Drets infància
SESSIÓ 1:
Objectius
– Conèixer el grup.
– Motivar a partir de les activitats proposades en el crèdit.
Activitats
– Ens presentem tots/es per tal de conèixer el grup.
– Podem utilitzar la ficha de presentació.
– Presentació formal del crèdit i el seu contingut.
– Explicar els objectius del crèdit.
– Destaquem la importància del moment actual (preparació futur).
– Veiem el vídeo “El camino del éxito” .
– Fem els grups de treball i encarreguem la feina de la propera sessió a un dels grups (Formació grups).
– Recollir fitxa.

Àmbit de cultura i valors (Cultura i valors ètics – Filosofia – Religió)
El currículum de l’Educació Secundària Obligatòria. Curs 2017-2018
Documentació:
Contingut de les sessions:
Recursos:

En deu anys, un de cada tres treballs de l’any 2026 encara no s’ha creat. La pérdua de llocs de treball per la progressiva millora de la tecnologia i de la digitalització, en tots els àmbits, és una realitat. Recordo dues empreses importants de quan era jove, KODAK i OLIVETTI, dues empreses que actualment ni es coneixen. Amb els oficis ha passat el mateix, tants oficis que ja no es fan, bloc dels oficis que no existeixen, alguns analistes ja apunten a oficis que desapareixeran en un parell de dècades com per exemple en el sector dels transports:
Segons un estudi de Randstad, multinacional d’origen holandès especialitzada en recursos humans, sobre el mercat laboral espanyol, en el sector industrial es canviaran tres milions d’empleats en el proper decenni. Moltes d’aquestes feines, potser la majoria, seran simples substitucions dels que abandonen per edat o altres circumstàncies el mercat laboral (successió natural), d’altres seran perque ja no es necessiten i, finalment, caldrà afegir d’altres que provindran de la previsible incorporació de les noves tecnologies al procés industrial i la demanda de nous professionals que generarà el propi sector: