Sempre (im)perfectes

Unitat de treball: Sempre (im)perfectes: les mil cares de la pressió estètica

Curs: 4t d’ESO

Durada: 2 setmanes

Objectius:

  • Reflexionar sobre la pressió estètica i els seus efectes en la salut física i mental.
  • Identificar els factors que contribueixen a la pressió estètica, com ara els mitjans de comunicació, les xarxes socials i la publicitat.
  • Analitzar com la pressió estètica afecta a persones de diferents edats, gèneres, ètnies i orientacions sexuals.
  • Desenvolupar estratègies per fer front a la pressió estètica i promoure l’acceptació del cos propi i dels altres.
  • Fomentar el pensament crític sobre els missatges que rebem dels mitjans de comunicació i les xarxes socials.
  • Expressar opinions i sentiments sobre la pressió estètica de manera respectuosa i constructiva.

Continguts:

  • Què és la pressió estètica?
  • Com afecta la pressió estètica a la salut física i mental?
  • Quins factors contribueixen a la pressió estètica?
  • Com podem fer front a la pressió estètica?
  • Com podem promoure l’acceptació del cos propi i dels altres?

Activitats:

  • Visionat i debat del documental “Sempre (im)perfectes”.
  • Lectura i anàlisi d’articles de premsa i altres textos sobre la pressió estètica.
  • Investigació sobre la pressió estètica en diferents cultures i contextos socials.
  • Debat sobre els missatges que rebem dels mitjans de comunicació i les xarxes socials.
  • Creació de campanyes de conscienciació sobre la pressió estètica.
  • Elaboració d’un manifest per a la promoció de l’acceptació del cos propi i dels altres.

Avaluació:

  • Participació en les activitats proposades.
  • Reflexió crítica sobre la pressió estètica.
  • Capacitat per desenvolupar estratègies per fer front a la pressió estètica.
  • Compromís amb la promoció de l’acceptació del cos propi i dels altres.

Recursos:

  • Documental “Sempre (im)perfectes”.
  • Articles de premsa i altres textos sobre la pressió estètica.
  • Pàgines web i recursos d’organitzacions que treballen en la promoció de la salut i l’acceptació del cos.

Observacions:

  • Aquesta unitat de treball es pot adaptar a les necessitats i interessos dels alumnes.
  • Es recomana utilitzar diferents metodologies d’aprenentatge, com ara el treball en grup, el debat, la investigació i la creativitat.
  • És important crear un clima de confiança i respecte a l’aula per tal que els alumnes se sentin còmodes per expressar les seves opinions i sentiments.

Aquesta unitat de treball pretén ser un espai de reflexió i aprenentatge sobre la pressió estètica, un tema que ens afecta a tots i que és important abordar per tal de promoure una societat més justa i inclusiva.

 

Quant a jcruz

Orientador escolar
Aquest article ha estat publicat en Activitats de classe, Autoconeixement, Recursos. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *