Com detectar la dislèxia a l’aula

EI –EP

  • Poden tenir un lleu retard en l’adquisició del llenguatge parlat
  • Dificultats en el llenguatge: problemes amb els sons de les paraules, confonen paraules de so semblant.
  • Dificultats en la pronunciació.
  • Dificultats per a realitzar rimes simples.
  • Possibles dificultats per mantenir l’ordre de les síl·labes en una paraula.
  • Dificultats en la denominació: colors, lletres, nombres.
  • Dificultats per memoritzar seqüències verbals: abecedari, dies de la setmana, mesos, taules de multiplicar…
  • Dificultats en associar sons amb lletres (fonema-grafema)
  • Greus problemes per lletrejar i per treballar amb els sons de les paraules (consciència fonològica)
  • Lectura lenta o incorrecta, forçada, poc natural (pauses, rectificacions, repeticions…)
  • Dificultat per llegir paraules poc habituals o pseudoparaules
  • Errors d’ortografia natural, inversions, substitucions, omissions, addicions… de lletres o síl·labes.
  • Comprensió lectora fluixa, però millor que la mecànica.
  • Generalment, els altres aprenentatges no basats en la lectura i l’escriptura són ben assolits.

EP-ESO

  • Lectura lenta i poc automatitzada, que els requerirà molt d’esforç per llegir.
  • Dificultat per aplicar les normes d’ortografia apreses.
  • Dificultats en l’escriptura
  • No domina les taules de multiplicar
  • Comprensió lectora més o menys alterada (tenen dies bons i dolents, ja que l’esforç i atenció que els demana la tasca de llegir fa que no els quedin recursos per a la de comprendre).

Informació relacionada:


Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>