Digues què sona…

Els nens i nenes de P5 descobrim els sons que ens envolten. Per introduir el tema escoltem la cançó Tot sona de la Dàmaris Gelabert.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CfIVJNZRSDQ[/youtube]

 

Publicat dins de Llenguatge musical, timbre | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Sesere Eeye

Ens situem entre l’illa de Nova Zelanda i Papua Nova Guinea, en un conjunt d’illes molt petites anomenades TORRES STRAIT ISLANDS d’on prové aquesta cançó.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=J9MpGNIa3BA[/youtube]partitura Sesere Eeye

Publicat dins de CANÇÓ, Dansa i moviment, General, pulsació, pulsació | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Estrelles i cavallets de mar

BENVINGUTS I BENVINGUDES ESTRELLES DE MAR I CAVALLETS DE MAR!!
PER CELEBRAR LA VOSTRA ARRIBADA US HE PREPARAT UNES CANÇONS …
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PAW6mvaUrFk[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0VVTNqhM1JM[/youtube]

Publicat dins de CANÇÓ | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Peer Gynt A la cova del rei de la muntanya

Avui hem estat jugant a descobrir les aventures de Peer Gynt, com quan va entrar a la cova del Rei de la muntanya i els trols el volien capturar. Ens ha agradat molt el vídeo i hem gaudit amb el joc d’atrapar-nos.
Un feia de Peer Gynt, 4 alumnes més feien de trols i la resta érem la cova drets i agafats de la mà. Peer Gynt puja les escales per fora de la rotllana i hi ha un moment en el qual entra tot buscant a Anitra, els trols es desperten i quan veuen que hi ha un intrús comencen a perseguir-lo fins que l’atrapen i… al final, hi ha qui l’afegeix a la seva dansa, altres vegades Peer Gynt aconsegueix escapar de la cova, i d’altres vegades li presenten al Rei…
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=r__Dk4oWGJQ[/youtube]

Publicat dins de AUDICIÓ, fort-fluix, ràpid-lent | Etiquetat com a | Deixa un comentari

La màquina d’escriure

Amb els nens i nenes de P5 ens hem fet massatges en semicercle tot escoltant l’audició de la màquina d’escriure de Leroy Anderson.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wk6v1mt9CzA[/youtube]

Publicat dins de AUDICIÓ, pulsació | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Músiques per la tempesta

Una pluja d’idees de músiques que ens parlen de la pluja i de la tempesta…

I’m singing in the rain de G. Kelly

Little april shower de la pel·lícula de Bambi

Una tempesta amb instruments de percussió en una aula
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3FZ_-VRqboQ[/youtube]

Una tempesta en un cor
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=n42YGcjXgI4[/youtube]

Pluja en un pabelló d’esports
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UCRQ4qO2rks[/youtube]

Simfonia en Re menor
[vimeo]https://vimeo.com/52500195[/vimeo]

The rain song
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=D9tZOY4K3J8[/youtube]

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Tempesta de neu Carmina Burana de Carl Orff

Voleu veure una tempesta de neu en un teatre amb la música espatarrant de Carl Orff a l’ópera de Carmina Burana? Doncs no us perdeu aquest vídeo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IwqKbhqvPR0[/youtube]

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El timbaler 5è A

El timbaler (Dàmaris Gelabert)

Com m’agrada el ritme i la percussió.
El bombo i els timbals em fan parar boig.
La bateria porta el ritme constant.
Amb energia i força
racatam-pam, racatam-pam, racatam-pam,
Faig sonar la caixa racatam-pam,
toca Nadal.

Amb el tema que m’he estat preparant
el meu primer concert faré aquest Nadal.
Encara que no ho sembli estic com un flam.
Amb les baquetes necessito picar
racatam-pam, racatam-pam.

Sé que puc semblar un xic massa petit.
Però avui tothom sabrà que sóc tant feliç.
Faré sonar la caixa, els plats i els timbals.
Vull recordar a tothom que avui és Nadal
racatam-pam, racatam-pam.
Faig sonar la caixa racatam-pam,
toca Nadal.

ASSAIG COREOGRAFIA
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6s8tnwCiCr8[/youtube]
PER ESCOLTAR I APRENDRE LA CANÇÓ
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cUKxCUe6eFA[/youtube]
ACOMPANYAMENT INSTRUMENTAL
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=29AXXM5BfCE[/youtube]

Publicat dins de CANÇÓ, Karaoke, Nadal | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Agut i greu

Amb els nens i nenes de P5 hem conegut l’agut i el greu.

Hem escoltat la cançó de la Dàmaris Gelabert i l’estem aprenent. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zRNy49kwLOE[/youtube] Per si la voleu sentir en versió instrumental: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v4kFYQLBsIQ[/youtube]

Hem jugat amb titelles i hem fet sonar les campanes afinades i el carilló.

També hem escoltat la cançó per nens núm. 2  del Chick Corea que comença per una música aguda i acaba per una música greu. Per representar-ho hem fet servir les mans com si fossin titelles i que es passegen i salten per diferents parts del cos del cap als peus.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=diuAGBdTC8Y[/youtube]

Publicat dins de agut-greu, AUDICIÓ, C. Corea, CANÇÓ, COMPOSITORS | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Haydn, un compositor molt bromista

A Haydn li agradava molt fer bromes musicals. Una de les més famoses és la simfonia de la Sorpresa. Clica aquí per veure i seguir el musicograma.
Després d’un dinar ben copiós Haydn era l’encarregat d’animar el ball. Tota la gent estava mig adormida escoltant un fragment de música suau quan de sobte se sent un forte fortíssimo que els fa aixecar a tots de la cadira!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mNwMXj0Y1_Y[/youtube]

Una altra de les seves bromes la trobem en les repeticions del final de la simfonia núm, 70 on els violins van interpretant la nota re i els altres instruments li responen com volen dir: qui hi ha? fins que tots al final l’imiten causant un efecte sonor diferent i divertit. El trobareu a partir del minut 13:14 del següent video
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ac-lVkHrqP4[/youtube]

Al final de la simfonia núm. 86 es van repetint cinc corxeres que ens recorden a una papallona o a un ocell volant. Haydn en aquest ocasió vol fer-nos escoltar el joc de fet i amagar per davant i darrere dels arbres aquest ocellet o papallona.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8nWy097ahXw[/youtube]

El principi de la simfonia núm. 83 pronostica un gran drama, però de cop i volta apareixen unes notes repetides que ens recorden al so d’una gallina, aquestes notes les fa l’oboè. Per això l’anomenen: La simfonia de la gallina.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DMP2nA0tCoE[/youtube]

Un final molt ràpid que desvirtua una mica la realitat fent una mica de broma i de paròdia és el que fa a la simfonia núm. 102. La forma d’aquest final és un rondó.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N57KnKImyJo[/youtube]

La imitació d’objectes també era molt utilitzat per Haydn, com a la simfonia núm. 101 anomenada El rellotge, on el fagot i un pizzicato de cordes imiten el so del tic-tac d’un rellotge.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CF1F8S7VOAg[/youtube]

Observa el director L. Bernstein dirigint a l’orquestra a la simfonia 88, series capaç de dir quan i com dona les entrades als músics?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oU0Ubs2KYUI[/youtube]

Observa el següent vídeo del final de la simfonia núm. 45 Els adéus. De seguida veuràs quina és la broma que fa Haydn al seu auditori, sobretot per fer entendre al príncep la necessitat de fer vacances.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vfdZFduvh4w[/youtube]

Per últim mira aquest vídeo de dibuixos animats The clock store
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WLBCHFmwDaY[/youtube]

 

Publicat dins de AUDICIÓ, COMPOSITORS, J. Haydn | Etiquetat com a | Deixa un comentari