Juguem amb els tresets

Si cliqueu aquí trobareu un article sobre el treset.

Practica el ritme del treset amb aquests vídeos:

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ritme: Corxera i dues semicorxeres

Practica el ritme corxera i dues semicorxeres

Dictat rítmic

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Canon Si de bon matí

Amb els i les alumnes de cinquè hem après la cançó Si de bon matí.

Hem fet una ambientació amb el METAL·LÒFON tot fent un trèmolo amb les notes do-do’ a la primera frase i després hem fet uns bordons per acompanyar la segona part.

Aquí teniu la partitura (extreta de Barcanova cicle superior 1 Aiguaneix)

Publicat dins de CANÇÓ, cànon, CONJUNT INSTRUMENTAL | Etiquetat com a | Deixa un comentari

La cançó de l’estiu!

Celebrem l’arribada de l’estiu amb cantant sense parar…

BONES VACANCES A TOTHOM!!
Ens veiem al setembre!

Publicat dins de CANÇÓ | Deixa un comentari

BOOGIE WOOGIE

Anem a escoltar i a ballar amb aquest Boogie Woogie!

Vols tocar un boogie woogie en un piano o teclat?

Què en saps del Boogie woogie?

Del boogie woogie a la música anomenada Boogie

Vols ballar un boogie woogie?

Aquest no és ben bé un woogie boogie però és divertit

Publicat dins de Acords i arpegis, AUDICIÓ, Boogie woogie, Dansa i moviment, JAZZ, Llenguatge musical, Piano | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Concert de globus

Què us semblaria fer un concert amb globus?
Per practicar podeu visitar l’entrada del bloc FEM UN CONCERT DE GLOBUS



Publicat dins de AUDICIÓ, PERCUSSIÓ | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Els alumnes de quart toquen la flauta dolça!

Els alumnes de quart han començat aquest any amb l’estudi de la flauta dolça utilitzant el projecte de Flauta per superheros creat per mi mateixa ja fa uns anys.

Aquest tercer trimestre hem viscut una situació excepcional degut a l’alerta sanitària de COVID-19, tot i així, hem continuat amb el projecte, ja que és un aprenentatge individualitzat i hem fet un concert virtual… a continuació teniu el resultat:

La proposta de la manualitat:

PREMI!

Com que sou molt bons flautistes podeu fer el vostre propi superheroi o superheroïna.

Si no teniu alguna cosa podeu substituir-la per algun altre material que tingueu.

Aquí teniu una altra opció: SUPERHEROIS AMB PAL DE METGE

Publicat dins de flauta per superheros, Instruments | Deixa un comentari

Bucket drumming – ritmes amb cubells

Sempre podem trobar un cubell o un pot per casa, el cubell de fregar el terra, un test, una olla…

Per aprendre a agafar les baquetes ( que poden ser dos culleres de fusta de la cuina o dos llapis de colors, o dos pinzells llargs, ….) he trobat aquests vídeos. Són en anglès! Afineu les orelles!







Animeu-vos a tocar i a experimentar diferents ritmes!!

Publicat dins de Llenguatge musical, PERCUSSIÓ, Percussió amb cubell, pulsació, ritme i compàs | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Afinem les notes amb fonomímia

La fonomímia és un mètode d’ensenyament musical en què cada nota s’associa amb un gest determinat fet amb la mà.

És un procediment estès pel mètode Kodaly, però que era ja usat en el sistema anglès de J.Curwen per allà de finals de segle XIX. És una manera clara i concisa per a veure el perfil melòdic, treballar l’audició interior, desenvolupar el cant i sobretot, adaptar l’entonació a aquells que els costi una mica més la situació espacial de les notes musicals de sistema occidental.

Escolta aquest vídeo però sobretot fixa’t en les mans que van apareixent al centre de la pantalla. Oi que coincideixen amb el nom de les notes?

Afina les notes tot practicant la fonomímia amb la Susi:

I ara que ja has afinat pots jugar amb aquestes dues activitats interactives. Clica per fer aparèixer i desaparèixer cada nota.
Quan cliquis una nota canta-la. Estàs a punt?

Clica a la imatge per començar:

A continuació teniu dos arxius de MUSICPLAYONLINE.COM amb fitxes de Kodaly
DIBUIXOS DE NENS FENT FONOMIMIA
DIBUIXOS EN BLANC I NEGRE DE FONOMÍMIA

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Sona agut o sona greu?

A continuació podem fer dos jocs.

JOC 1: Escoltar una seqüència de 4 sons i dir si és agut o greu tot movent la nota amunt o avall de la línia.
Aquest joc el podem complicar amb més línies fins a tenir tot el pentagrama.

JOC 2: Composar un patró melòdic per després tocar-lo o fer que el toquin altres persones.

En tots dos casos caldrà que feu IMPRIMIR PANTALLA (IMPR PANT: Un botó que normalment està damunt de la tecla insert del teclat de l’ordinador) per després poder-nos-ho ensenyar…

Estàs a punt?

Publicat dins de agut-greu, CREACIÓ, Dictat altura del so | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari