TAC i Educació Especial

Educació especial i TAC.

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#especial

  • Recursos i adreces

  • Estratègies Aula d’acollida

  • Materials

  • Tipus de discapacitats

  • Tutoria

  • Projectes

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#diversitat

  • Recursos i materials

  • Presentació treball de la diversitat

  • Webquests

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/foto_index.htm

Publicat dins de Àrees | Deixa un comentari

TAC I INFANTIL

Educació infantil i TAC.

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#infantil

Hi podem trobar:

  • Classificacions dels recursos per àrees.

  • Fitxes.

  • Jocs.

  • Treballs per projectes.

  • Blocs

  • TiCaula

http://blocs.xtec.cat/curstac

  • Recursos matemàtiques
  • Sessió 1
  • Recursos educació artística
  • Sessions 2 i 6
  • Recursos llengua
  • Sessió 3
  • Recursos medi
  • Sessions 4 i 5

Publicat dins de Àrees | Deixa un comentari

Europass CV

 

El Currículum Vitae Europass és un model comú per a presentar de forma sistemàtica, cronològica i flexible les vostres capacitats, titulacions i certificacions. Està disponible en totes les llengües oficials europees.

Una part important de la informació que heu introduït a l’apartat anterior del vostre Currículum Vitae la recupera l’Europass.

A l’Europass es poden reflectir totes aquelles competències, capacitats i aptituds personals (lingüístiques, socials, organitzatives, tècniques, artístiques, etc.) adquirides al llarg de la vida però que no necessàriament estan avalades per certificats i diplomes oficials.

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

De HTML a PDF

  • Eina online, amb la que podrem convertir qualsevol lloc web en un arxiu PDF. Per utilitzar-la solament hem d’ingressar la URL del lloc i després pressionar el botó “MAKE PDF”. Després d’uns pocs segons, podrem descarregar la web en un arxiu PDF per llegir-la en qualsevol moment, fins i tot quan no tinguem connexió a internet.

  • Informació treta de:
    http://programariweb.blogspot.com/2010/01/html-pdf-convert-eina-online-per.html

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Sessió 2. ZER EL Jonc. Vallfogona de Balaguer

Experiències en TAC.

Utilitzar les TAC no significa partir de zero, sinó aprofitar les possibilitats que les noves tecnologies ens aporten per anar més enllà.

[slideshare id=271941&doc=recursos-tictac-1203439818908328-2]

Classificació dels recursos per àrees i etapes: Llengües.

  • ARMARI DE LLENGUA.

– Afavoreix l’aprendre a aprendre: Treball autònom i aprenentatge més significatiu.
Hi ha diferents tipus de recursos: Esquemes (accentuació), presentacions (majúscules), Mud (diftongs), fitxes (tipus d’oracions), jocs (la carta), JClics (frases fetes), …

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcatala.htm

  • JUGUEM AMB EL LLENGUATGE.

Desenvolupament de l’hàbit lector.
Desenvolupament de la comunicació oral.
Desenvolupament de l’expressió escrita.

EXEMPLE: M’encanta llegir.

Petits escriptors.

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/escriptors/pet_escrip.htm

Llibres de lectura.

http://www.xtec.cat/centres/c5003822/calendariZER2010/calendari.htm
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/llibres-de-lectura/.
Itineraris de lectura

Un mes, un conte!

http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php

Concurs d’eslògans.

http://blocs.xtec.cat/zerelsio/concurs-eslogans/.

Revista.

http://xtec.cat/centres/c5007852/empatolls/empatolls.htm

Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2010/11 | Deixa un comentari

La carpeta digital

Francesc Sala Bassas

 

Publicat dins de Experiències | Deixa un comentari

Mestra d’una ZER: Estratègies i recursos.


De mestra d’escola rural per conveniència a mestra d’escola rural per convicció.

“Estima el teu ofici, la teva vocació, la teva estrella, allò per al qual serveixes, allò en el qual realment ets un entre els homes. Esforça’t en la teva tasca com si de cada detall que penses, de cada mot que dius, de cada peça que hi poses, de cada cop del teu martell en depengués la salvació de la humanitat. Car en depèn, creu-me.

Si oblidat de tu mateix fas tot el que pots en el teu treball, fas més que un emperador que regís automàticament els seus estats; fas més que el qui inventa teories universals només per satisfer la seva vanitat, fas més que el polític, que l’agitador, que el qui governa. Pots negligir tot això i l’adobament del món. El món s’arreglaria bé tot sol, només que tothom fes el seu deure amb amor a casa seva.”

Elogi de viure, Joan Maragall.


Algunes raons:

  • Necessitat d’innovar. Molts dels plantejaments i de les estratègies postulats amb la LOGSE (aprendre a aprendre, atenció a la diversitat, alumnes autònoms, interacció, grups flexibles, globalització, aprenentatge significatiu, ….) i amb la LOE (tractament de la informació i competència digital, treball de les 8 competències en totes les àrees, hàbits i tècniques d’estudi, …) fa anys que, per obvietat, s’estan aplicant a l’escola rural. Interacció entre alumnes de diferents edats, cursos i nivells. Amb una manera d’aprendre i d’ensenyar més flexibles.

  • Possibilitat de seguir tot el procés evolutiu de l’alumnat. Això és molt gratificant. Amb una atenció més individualitzada i personalitzada , respectant els ritme de maduració, de treball i d’aprenentatge dels/ de les alumnes.

  • Cal sumar esforços. Els/les docents hem de compartir, comentar, intercanviar, …. Els/les alumnes més grans poden ajudar als/les més petits/es (aprenentatge per empatia). Tothom ens hi hem implicar; mestres, mares i pares i ajuntaments. L’escola rural la fem gran la gent que d’alguna manera hi estem relacionats: Alumnat, Consell Escolar, AMPA, Claustre, …

Però hi ha cops que se’t fa difícil mantenir la il•lusió.


No tot són flors i violes:

  • L’Escola Rural és l’eterna oblidada de l’Administració. Legislació aliena a la realitat: augment i duplicitat de tasques administratives, els programes de gestió estan pensats per a escoles grans, excessius aplicatius amb manca d’uniformitat en usuari i contrasenya i amb errades de funcionament, … Minsa aportació econòmica. Dificultats en l’establiment d’alguns serveis: menjador, escoles obertes, activitats extraescolars, … No tenim aules d’acollida i la figura de l’especialista d’Educació Especial a les ZERs, està en perill d’extinció. Endarreriment en algunes concessions: 6ª hora/SEP, …I mancança d’altres: no totes les Zones tenen administratiu o administrativa. El bon funcionament de les ZERs depèn massa de la bona predisposició dels/ de les mestres que en formem part.

  • Desconeixement del món rural per part dels/de les nous/noves docents. L’escola rural hauria de tenir un paper més rellevant en els plans d’estudis de la Universitat, ja que molts dels nois i de les noies que estan estudiant per ser mestres aniran a parar a aquesta tipologia de centres. Temes com: L’escola rural.Trets d’identitat/ Gestió d’una ZER. Incoherències/ Tècniques per afavorir el treball internivells/ Recursos on line d’ensenyament-aprenentatge. (Les TAC ens són de gran ajuda)/ El mestre o la mestra itinerant/ L’Educació Infantil a l’escola rural/ … haurien de tenir-se en compte en la formació dels nous i de les noves docents.

Estratègies i recursos.

L’escola més enllà de les aules.

Les TAC com a mitja de: relació, gestió i ensenyament-aprenentatge

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2011/02/06/sessio-1-zer-el-jonc-vallfogona-de-balaguer/

Formes d’ensenyar. Maneres d’aprendre.

Publicat dins de Articles | Deixa un comentari

Sessió 1. ZER EL JONC. Vallfogona de Balaguer.

Les TAC com a mitjà de: relació, gestió i d’ensenyament-aprenentatge.

La classe virtual.

http://www.xtec.cat/zerelsio/

L’escola rural, pels seus trets distintius i per la manca de recursos pensats pròpiament per aquesta tipologia de centres, incrementa la necessitat d’innovar.

Molts dels plantejaments i de les estratègies postulats amb la LOGSE (aprendre a aprendre, atenció a la diversitat, alumnes autònoms, interacció, grups flexibles, aprenentatge significatiu, ….) i amb la LOE (tractament de la informació i competència digital, treball de les 8 competències en totes les àrees, …) fa anys que, per obvietat, s’estan aplicant a l’escola rural.

  • Factors que delimitaran la nostra trajectòria.

Els recursos tecnològics, com la dotació del Projecte Red.es (2003/04), ens faciliten la innovació. 33 tablets PC, 11 portàtils, 7 projectors, 7 pantalles, un servidor, …


La calaixera:

ftp://zersio@85.192.116.145/

Unes experiències prèvies i una línia de treball en zona, que pretenen garantir la continuïtat de la innovació en la nostra ZER. Projecte d’innovació en tecnologies de la informació (L’ordinador a l’aula) i Pla de formació de zona. (2007/10)

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/07/03/redes-i-la-zer-el-sio/

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/05/27/pla-de-formacio-de-centre-sota-la-perspectiva/

http://www.xtec.cat/zerelsio/projectes.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/proj_innov.pdf

http://www.xtec.cat/zerelsio/telematica/telemat1.htm

  • Una nova metodologia:

Que ens permet anar més enllà. Però, utilitzar les TAC no porta implícit el fet d’innovar o d’aconseguir millores didàctiques. Si no efectuem canvis en la metodologia els resultats aconseguits en el procés d’ensenyament- aprenentatge seran els mateixos.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/10/19/pc-tablets/

http://xtec.cat/crp-baixebre/crptic0607/docs/Pla_TAC_centres.pdf

  • Una nova organització:

Cada nen/nena té a la boca T, dins de la carpeta alumnes, una carpeta amb el seu nom. A dins d’aquesta una per a cada curs, amb una per a cada àrea i una altra per al treball de la web. Ex: alumnes/alumnesgrans/sergi/curs10_11/catala/dictat/11_01_11

Cada trimestre és convenient fer una còpia de seguretat de la carpeta alumnes a la boca P.

Quan finalitza l’escolarització, o es produeix un canvi d’escola, es dóna a l’alumne/a un CD amb el contingut de la seva carpeta.

A) De relació.

És una manera d’apropar-nos.
Un mitjà de relació entre els/les membres de tots els sectors de la ZER i …

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/nens/grup.htm

http://www.xtec.cat/centres/c5003822/calendariZER/calendari.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/ampa/index.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/cicleszer/mitja.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/mestres.htm

http://blocs.xtec.cat/zerelsio/2008/02/24/anem-a-xafar-neu-2008/

… i la utilitzem com a mitjà bàsic dins del Pla d’acollida d’un mestre/a nou/va. Un espai on tots i totes hi podem dir la nostra (amb enllaços al Fòrum, bloc de la zona).

http://blocs.xtec.cat/zerelsio/concurs-eslogans/

B) De gestió.

Una font d’informació a l’abast de tothom.

http://blocs.xtec.cat/zerelsio/intrazer/

http://www.xtec.cat/zerelsio/tauler/index.htm

C) D’ensenyament- aprenentatge.

Nova organització. Ràpid accés a la informació. Currículum a la carta.

Recursos per àrees.

De tots els nivells.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/arees/

Coneixement del medi natural: amplia les possibilitats, trobades de natura, …

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexnaturals.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/experienc.htm

Llengües: més significatiu …

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcatala.htm

http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php

http://www.xtec.cat/zerelsio/empatolls/empatolls.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexcastella.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#estrangeres

Coneixement del medi social: de lo més proper a lo més llunyà, currículum a la carta, programació més flexible, premsa digital, el temps, …

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexsocials.htm

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/05/23/curriculum-a-la-carta/

http://blocs.xtec.cat/msolduga/premsa-digital/

http://www.xtec.cat/crp-urgell/meteor/

http://www.xtec.cat/zerelsio/social.htm

Matemàtiques: globalitzar les explicacions, reforç o ampliació,…

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexmates.htm

Altres: classificació dels recursos, …

http://www.xtec.cat/zerelsio/curiositat.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/curiositat2.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexweb.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexaltres.htm

Atenció als/a les nouvinguts o nouvingudes

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/index2.htm

Sisena hora


http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/sisena_hora/index.

Setmanes

Temporalització dels recursos TAC segons els continguts treballats en cadascuna de les àrees.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/setmanes/

Raconet de pràctiques

Recursos pels blocs, per treballar les festes tradicionals, educació en valors, …

http://blocs.xtec.cat/marisolsolduga/

Exemples d’activitats del Tractament de la informació i la competència digital:

Exploració d’una web: Galeria dels museus de la ZER/ Qui? Com? Què?

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2010/01/17/tractament-de-la-informacio-i-competencia-digital/

Reflexions:

  • No es necessiten uns coneixements molt elevats d’informàtica, sinó ganes i temps.

  • A la xarxa hi ha un munt de recursos que podem utilitzar, el que cal és seleccionar-los.

  • No significa un trencament amb tot el que s’ha estat fent fins ara, sinó una adequació del que es té als nous mitjans i un canvi de metodologia i organització. Les TAC són un recurs més, que et permet anar més enllà.

  • Hi ha d’haver per part de l’Administració un compromís ferm de recolzament del projecte d’aplicació de les TAC a les escoles, amb tot el que això implica. Si hi ha mancances o deficiències tecnològiques la motivació dels/de les docents decreix.

  • La utilització de les TAC és una metodologia de treball amb possibilitats, no una moda del moment. La formació dels/de les docents en aquest aspecte és important, si no continuarem fent el mateix, amb uns recursos diferents, i quin sentit haurà tingut tota la inversió econòmica que s’ha fet en recursos tecnològics?

Suggeriment:

Escriure un comentari en aquest bloc, indicant l’àrea que imparteix, el curs o els cursos en el/els que dóna classe i l’objectiu o els objectius que li agradaria aconseguir, amb la realització d’aquest assessorament.

Proposta de recursos:

  • Google Apps: Documents i calendari.

    Nou correu

    Com pujar un document.

    Com configurar el calendari amb el telèfon mòbil o el correu.

Unes recomanació per saber-ne més:

“Les TIC a l’educació, per a què? de Jordi Adell.

http://dl.dropbox.com/u/5197976/Lleida-Adell.pdf


“Estratègies d’aprendre a les aules digitals” de Boris Mir.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2011/02/05/boris-mir/

Programa de la sessió:

Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2010/11 | 5 comentaris

Boris Mir

Presentacions:

Pàgina personal:

http://www.xtec.es/~bmir/

Publicat dins de Experiències | 2 comentaris

10/01/11

DISTRIBUCIÓ DE LES LLIÇONS/ 2n TRIMESTRE/

CURS 2010/11

Període: 10/01/11 al 28/01/11

Llengua Catalana

Lliçó 5:
La consonant R.
Els set corbs.
La Fustots.
El còmic.
La narració de ciència-ficció.

Segon

26-30 Lectures
Distinció
R/RR entre vocals
Distinció R muda
Esquema
Power Point
Mud

Embarbussaments
Esquema
Recull

Família de paraules
Sufixos: -ada/-er/
-era/-ista/-aire/
Prefix: des-
Clic
Paraules derivades

Paraules compostes
Activitat
Muds de mots

Nom d’oficis i de
persones
Mud
Webquest: Jo vull ser

Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova
– CD contes i poemes Barcanova

Tercer

La vocal neutra
A i E en síl•laba àtona
Acabaments
Vocal neutra
MUD

A/E masculí/femení
Activitat
Activitat

Plurals –es
Canvis consonàntics
MUD
Activitat
Activitat

Paraules de la mateixa
família A/E
Activitat

Activitat

El nom: gènere i
nombre
Activitat
Activitat
Activitat

Text narratiu:
el conte popular
La carbassa Carolina
Un mes un conte
Una mà de contes


Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Quart


La vocal neutra
A i E en síl•laba àtona

Activitat
Vocal neutra
MUD

Acabaments A/
E masculí/femení
Activitat
Activitat

Plurals –es/
Canvis consonàntics
Mud
El gènere i el nombre

Paraules de la mateixa
família A/E
La vocal neutra

El nom: Classes.
Gènere i nombre
Esquema
Joc
Activitat

Els determinants.
Tipus.

Esquema
Mud

La rondalla
Rondalla d’un
trobador d’avui

Recull

Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Cinquè


La O tònica
/accent obert/
accent tancat
Vocals
Exemple
Mud

El nom: Classes.
Gènere i nombre
Esquema
Fitxa

Elements del còmic.
Còmic Piu Piu
Webquest

Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Sisè

El guionet
Esquema
Activitat

El punt volat
Esquema
Informació

Activitat
Les preposicions
Esquema
MUD
Les conjuncions
Esquema
MUD
L’oració composta
Presentació
– Text narratiu: ciència -ficció
Isaac Asimow
Amics Robots
Exemples

Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Llengua Castellana

Lliçó 5:
La música.
Caperucita
amarilla.
Las aventuras de un hámster.
Jugaremos con las palabras.
Ensalada de pasta.

Segon

Lèxic: Instruments
musicals
Audició
Clic

Nom comú i propi
La llamada de la
selva

El gènere i el nombre
La llamada de la
selva

Text informatiu:
Els instruments
tradicionals
Joc
Poema
Exemples

Experiències
personals

Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova
– CD contes i poemes Barcanova

Tercer

c/qu/k
Llengua
El punto sobre la i

La narració de ficció:
El conte
Contes amb jocs

El nom: Classes.
Gènere i nombre
Activitat
Activitat

Lectura de la imatge

Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Quart

Endevinalles
Exemples

Diferències entre un
text descriptiu i
un text enciclopèdic
Activitat
Activitat

c/qu/k
Llengua
El punto sobre la i

El nom: Classes.
Gènere i nombre
Activitat
Activitat

Els determinants.
Tipus.
Activitat
Activitat

Fotografies
paisatges


Dictat
– Windows Journal
Autoavaluació
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Cinquè



Poemes visuals/
Encadenats
Embarbussaments
Retruécanos
Wikipedia
Trabalenguas
Poesía visual

La separació de
síl•labes
Clic

Els dígrafs
Wikipedia

Activitats

Les comparacions
Mud

Sentit real/Sentit figurat
Mud
Actividad


Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Sisè

El punt
Puntuando correctamente
Activitat
Informació

Els punts suspensius
Presentació
Activitats
Actividat

Els dos punts
Activitats
Activitat

Els estrangerismes
Llistat
Activitat

Els eufemismes
Llistat
Activitat

Text instructiu: la recepta
MUD
Exemple

Dictat
– Windows Journal
– CD interactiu Barcanova
– CD recursos d’aula Barcanova

Matemàtiques

Lliçó 6:

Comptem centenes.
La multiplicació.
La divisió.
Nombres decimals.
Fraccions.

Lliçó 1:
Els nombres de dues xifres.
Els nombres de tres xifres.
El sistema de numeració.
Nombres naturals. Suma i resta.
Operacions amb nombres naturals.

Segon

Els nombres fins a 900
Clic

Sumar i restar centenes
Activitat
Fitxes
Joc

Comparació de nº fins 500
Activitat

L’euro
Clic

L’orientació a la quadrícula
Activitat
Activitat

Problemes nombres 3 xifres
Activitat

Editorial Vicens Vives
Internauta
Joc

Cardinals fins a 99
Mud
Mud
Esquema

Ordinals fins a 10è
Esquema
Un poco de orden
Clic

Parells i senars
Esquema
Clic

Sèries
Activitats Flash
Sèries

Tipus de línies
Activitat
Problemes
Quinzet
Editorial Vicens Vives
Internauta

Tercer

Termes de la multiplicació
Activitat
Animat3

Propietat commutativa
Activitat
Power Point

Taules de multiplicar
La formiga matemàtica

Doble i triple
Activitat

Multiplicar desenes
Activitat

Sumar i restar
Activitat

Problemes
Activitat


Editorial Vicens Vives
Internauta
Activitat

Cardinals fins a 999
Esquema
Mud
Mud
Ordinals fins a 15è
Esquema
Un poco de orden
Clic
Parells i senars
Esquema
Clic
Sèries
Clic
Sumar i restar
Activitat
Problemes
Quinzet
Autoavaluació
Editorial Vicens Vives
Internauta
Editorial Cruïlla 117308
Activitats

Quart

Divisió exacta i entera
Animat4
Activitat

Propietat del residu
La divisió

Prova de la divisió
Prova del 9

Dividend de més de
dues xifres
Exercici

Descompondre
nombres per sumar
Clic

Problemes
Activitat

Editorial Vicens Vives
Internauta
Activitat
Informació

Nombres fins al milió
Esquema
Activitat Flash

Ordinals fins a 30è
Esquema
Clic
Nombres romans
Esquema
Genmagic
Signes > <
Ordenar ascendent
Ordenar descendent

Sumar i restar
Joc
Problemes
Quinzet
Autoavaluació
Editorial Vicens Vives
Internauta
Editorial Cruïlla 117316
Activitats

Cinquè

Dècims, centèsims
i mil•lèsims
Activitat
Saltadors d’altura

Comparar decimals
Joc
Activitat

Arrodonir a la unitat
Activitat

Dividir per 10/100/1000
Activitat
Convertidor

Multiplicar per 11
Estratègies

Fracció d’un nombre
Activitat

Problemes
Activitat


Editorial Vicens Vives
Internauta
Activitat

Nombres fins al milió.
Esquema
Activitat Flash
Signes > <
Activitat
Parèntesis
Activitat
Propietats de la suma i la resta
Activitat
Sumar i restar
Joc
Problemes
Quinzet
Editorial Vicens Vives
Internauta
Internauta
Editorial Cruïlla 120979
Activitats

Sisè

Lectura, escriptura i representació de fraccions
Esquema
Activitat
Activitats

Fraccions equivalents
Activitat

Fracció irreductible
Activitat

Comparació de fraccions
Activitat

Operacions amb fraccions i nombres mixtos
Activitat

Problemes fraccions
Activitat
Activitats

Editorial Vicens Vives
Internauta
Activitat
Activitat

La descomposició de nº
Activitat
Relació + -/x :
Operacions combinades
Joc
La divisió. Prova
Flash
La divisió
Escriptura nº naturals
Flash
Problemes
Quinzet
Editorial Vicens Vives
Internauta
Internauta

Coneixement del Medi
Natural
i Social

Lliçó 2:
Els éssers vius (5è i 6è)
Lliçó 3:
Ens comuniquem (2n).
Les plantes i els fongs. (5è i 6è)
Lliçó 4:
Els animals. (5è i 6è)

Lliçó 5:
Diversitat d’animals. (3r)
El creixement de plantes i animals. (4t)

Les estacions i les festes.


Segon

El termòmetre
Activitat

Importància/
qualitats
/cicle de l’aigua
Clic
Animació

L’aire
Presentació
Clic

Tipus d’habitatges
Els habitatges
Diccionari de
la casa

Clic

Els mitjans de
transport
Quinto vehicles
Clic
El món per un forat
Quadern virtual

CD Recursos a l’aula

Els mitjans de
transport
Viatgem en avió
Clic

Editorial Cruïlla
Activitats

30 de gener dia de la No-violència i la Pau.

Tercer

Classificació dels animals
Projecte
Curiositats

Característiques dels animals
Àlbum
Quadern

Mamífers, ocells, peixos, amfibis i rèptils
Esquema
Clic
Avalua’t

Les plomes
Els ocells
Joc

Els invertebrats
Esquema
Clic

Metamorfosis granota
Mud

Identificar animals
Joc
Jocs

Animals protegits
Viquipèdia
Camaléo

Vertebrats de Catalunya
Informació

Editorial Cruïlla 117310
Activitats

Les estacions i les festes

30 de gener dia de la No-violència i la Pau.

Quart

La nutrició de les plantes
La fotosíntesi

La reproducció de les plantes
La flor
Exercicis
Animació

Les plantes sense flor
Fotos
Molses, falgueres i algues

Necessitat de les plantes
Productes
Aprofitament

Adaptacions al medi
Adaptacions

La nutrició dels animals
Presentació
Joc
Remugants

La reproducció dels animals
Projecte

Les necessitats dels animals
Productes

Agrupacions
d’animals
Coralls

El cicle vital d’un enciam
Informació

Cinquè

Els vertebrats: tipus
Esquema
Clic
Avalua’t

Les plomes
Els ocells

La truita i les
balenes
Dissecció truita
Balenes

La dentició dels
mamífers
Joc
Desplaçament
dels mamífers

Parcs zoològics
Zoo de Barcelona
Aquari de
Barcelona

Els artròpodes
Power Point

L’alimentació dels insectes
Hablemos de insectos

Els mol•luscs
Informació

Observem els cargols
Projecte

Altres invertebrats:
equinoderms, anèl•lids,
esponges, meduses,
anemones i coralls
Informació

Observem una
estrella de mar

Informació
Vídeo

Estudiem la llagosta
Llagosta insecte
Vídeollagosta crustaci
Avalua’t

La nutrició de les plantes
La fotosíntesi

La reproducció de les plantes
La flor
Exercicis
Animació

Les plantes sense flor
Fotos
Molses, falgueres i algues

Necessitat de les plantes
Productes
Aprofitament

Adaptacions al medi
Adaptacions

La nutrició dels animals
Presentació
Joc
Remugants

La reproducció dels animals
Projecte

Les necessitats dels animals
Productes

Agrupacions
d’animals
Coralls

El cicle vital d’un enciam
Informació


Editorial Cruïlla 122082/122083
Activitats

Les estacions i les festes

30 de gener dia de la No-violència i la Pau.

Sisè

Els vertebrats: tipus
Esquema
Clic
Avalua’t

Les plomes
Els ocells

La truita i les
balenes
Dissecció truita
Balenes

La dentició dels
mamífers
Joc
Desplaçament
dels mamífers

Parcs zoològics
Zoo de Barcelona
Aquari de
Barcelona

Els artròpodes
Power Point

L’alimentació dels insectes
Hablemos de insectos

Els mol•luscs
Informació

Observem els cargols
Projecte

Altres invertebrats:
equinoderms, anèl•lids,
esponges, meduses,
anemones i coralls
Informació

Observem una
estrella de mar

Informació
Vídeo

Estudiem la llagosta
Llagosta insecte
Vídeollagosta crustaci
Avalua’t

La nutrició de les plantes
La fotosíntesi

La reproducció de les plantes
La flor
Exercicis
Animació

Les plantes sense flor
Fotos
Molses, falgueres i algues

Necessitat de les plantes
Productes
Aprofitament

Adaptacions al medi
Adaptacions

La nutrició dels animals
Presentació
Joc
Remugants

La reproducció dels animals
Projecte

Les necessitats dels animals
Productes

Agrupacions
d’animals
Coralls

El cicle vital d’un enciam
Informació

Educació per a la ciutadania i els drets humans

ANTZ
Adreces ciutadania
Pensar amb el cinema
Pel•lícula
Fitxa
Calaixera

Treball interdisciplinari

Programa Thao: Peix i marisc
Adreces
Calaixera
Trobades de natura

Projecte herbes remeieres
Projectes interdisplinaris
Trobades de natura
Més adreces

Altres activitats TAC del trimestre

Programació 2n trimestre ZER.

Activitats a Butbloc.

Activitats cd

ALTRES SETMANES


CURS ANTERIORS:

Publicat dins de Curs 2010/11 | 3 comentaris