Sessió 3. ZER EL JONC. Vallfogona de Balaguer

Suggeriment: Creació d’un bloc.

  • Fer la pràctica de creació d’un bloc i localització.

Altres experiències en TAC.

  • CURRÍCULUM A
    LA CARTA I SENSE LLIBRES.

null

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexsocials.htm

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/05/23/curriculum-a-la-carta/

L’objectiu és donar una visió global del medi partint d’allò que és més proper a l’alumne/a.
Afavoreix l’aprenentatge significatiu i per competències.

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/mural_org.doc

Hi ha adreces que les utilitza el/la docent com a:

Suport en les explicacions.

http://www.edu365.cat/primaria/muds/socials/relleu/index.htm
http://www.xtec.cat/~smora/webquest/WQlaprehistoria/3proces/
documents/linia_temps.swf

http://www.quicu.cat/educacio/weblilit/topografia/film%20topo.html
http://www.xtec.cat/~nminguez/

Font d’informació.

http://mercuri.icc.cat/website/mob_nf/mob1/mob2/inici2.htm
http://www.xtec.net/%7Eaguiu1/socials/index.htm

Eina d’investigació.

http://www.idescat.cat/cat/mapa.html
http://www.lavanguardia.es/hemeroteca/index.html
http://www.rafaelcastillejo.com/
http://blocs.xtec.cat/butbloc/2008/12/22/els-senyals-de-circulacio/

Visites virtuals.

http://www.parlament.cat/portal/page/portal/pcat/IE01/IE0105/IE010503
http://www.arounder.com/
http://oliba.uoc.edu/mlldc/component/option,com_frontpage/Itemid,1/lang,ca/

Activitat de reforç o ampliació.

http://www.gencat.cat/municat/pagines/info/escola/comarques.swf
http://www.xtec.net/~ivilater/enlinia/laterra/laterra1.html
http://www.xtec.cat/recursos/socials/romanic/indexb.htm
– …

Les activitats d’aprenentatge són diverses:

Esquemes

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/organitzacions.doc
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/esqs_passat.doc
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/esq_sec.doc

– Vocabulari

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/calendari%20_festiu.doc
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/voc_hidro.doc

– Dibuixos

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/voc_relleu_dib.doc

– Gràfics

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/muntanyes.xls
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/longitud.xls
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials.htm#grafics
http://blocs.xtec.cat/cienciessocials/archives/482

Geolocalitzadors. Mapes

http://www.xtec.es/centres/c5003822/pobles_grans/butsenit/butsenit.htm

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials.htm#geolocalitzadors


Jocs

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/simbols/trivial.htm
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/joc_periode_festiu.doc
http://oliba.uoc.edu/mlldc/images/stories/educacio/jocs/cat/index.htm
http://www.parlament.cat/web/serveis-educatius/activitats-educatives/primaria

– Vídeos i imatges

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/passat.doc

– Fitxes

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/segre.doc
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/fitxa_monestir_ripoll.doc

– Dossiers

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/colonia_cm_cs.doc
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials/fem_temps_mit_sup.doc

– Treball d’observació

http://www.xtec.cat/centres/c5000109/granja/obstau.htm
http://www.xtec.es/centres/c5000109/obser_ordi/obsertau.htm
– …

  • Medi i TAC.

null

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexnaturals.htm

Amplia les possibilitats: imatges en moviment, sons, …

– Medi per cicles i temàtica

http://www.xtec.es/~ncoma4/medi/index.htm
http://www.xtec.es/~rvillanu/

– Enciclopèdies

http://www.edu365.cat/aulanet/naturalesa/
http://www.edu365.cat/aulanet/comfuncionen/

– Projectes

http://www.xtec.es/~gmedina/projecte/reproduc/reproduccio.htm

– Curiositats i simuladors

http://www.iris.edu/seismon/
http://blocs.xtec.cat/butbloc/2009/04/26/la-piramide-dels-aliments/

http://astro.unl.edu/naap/motion1/animations/seasons_ecliptic.html

– Animacions

http://cma.aldeae.net/mauxiliadora/aldea/animaciones.asp

– Planetari i telescopi virtual

http://www.neave.com/lab/space/planetarium.html

http://www.astrobanyoles.org/vista/index.php

– Experiments

http://www.xtec.cat/~jgurrera/exp/index.htm
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/naturals.htm#laboratori

– Jocs

http://www.5aldia.es/cat/tot/tot02.htm
http://educalia.educared.net/externs/auladesalut/joc_facil/index_sol.html

– Altres

http://www.xtec.cat/zerelsio/experienc.htm
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/naturals.htm#laboratori

Experimentem i descobrim

Educació Infantil/Cicle Inicial i Medi.

http://curstac1.wordpress.com/sessio-4/

http://curstac1.wordpress.com/sessio-5/

Proposta activitat:

  • Activitat 6: Col•lex.

http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-4/

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/videotutorials/7308.rm" width="352" height="288"/]

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#collex

Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2010/11 | 1 comentari

Sessió 5. Escola Els Planells. Artesa de Segre

RECURSOS TAC I ÀREES.

RACONET DE PRÀCTIQUES.

  • Descriptors.

Un descriptor indica quin tipus de bloc és. Per assenyalar descriptors has d’anar a “Opcions” i “Descriptors”.

  • Llistat d’adreces.

Les adreces de les webs o dels blocs que interessin es poden tenir registrades al bloc. Prémer “Llista de blocs” i “Afegir un enllaç”.

http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=115&lang=ca
  • Escriure un article o una pàgina.

No és el mateix un article que una pàgina. Els articles o entrades és visualitzen segons la data de publicació. Es localitzen per la categoria o els articles arxivats (mes i any). Hi ha uns widgets a la dreta del bloc on pots prémer l’article que desitges llegir.

Les pàgines són fixes. Per localitzar-les hi ha unes pestanyes sota el títol del bloc.

http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=56&lang=ca

Tant als articles com a les pàgines hi pots insertar: imatges, enllaços, vídeos, so, …

Quan escrius un article has d’indicar la categoria en la que vols que es publiqui. Un cop desat un article o una pàgina has de prémer publicar.

http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=55&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=74&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=82&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/index.php?i=6
http://www.xtec.es/sgfp/crp/girona/suportic/continguts/sdtac/materials/05blocs/m05p2.htm
http://www.xtec.es/sgfp/crp/girona/suportic/continguts/sdtac/materials/05blocs/m05p3.htm
  • Gestionar

Pots gestionar articles i pàgines per editar-los o eliminar-los. En el cas de les categories també en pots crear una de nova.

http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=111&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=101&lang=ca
http://www.xtec.es/sgfp/crp/girona/suportic/continguts/sdtac/materials/05blocs/m05p4.htm
  • Usuaris

Pots definir autors i usuaris: administrador, subscriptors, …

http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=112&lang=ca
http://www.xtec.es/sgfp/crp/girona/suportic/continguts/sdtac/materials/05blocs/m05p5.htm
  • Opcions

Determines algunes opcions com: títol (general), descriptors, lectura, portada (escriptura), comentaris (discussió), privadesa, …

http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=95&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=98&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=76&lang=ca
http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=107&lang=ca
  • Comentaris

Els comentaris es poden editar, aprovar i rebutjar.

http://blocs.xtec.cat/pmf/suport.php?sid=105&lang=ca

CARPETA DIGITAL WEB.

Com inserir objectes a XTECBlocs.

[slideshare id=236295&doc=inserir-objectes-a-xtecblocs-1200958912342419-5]

Proposta de recursos:

  • Convertidor: De PDF a WORD/De WEB a PDF.

  • Les festes tradicionals: El Carnaval.

  • DVD Formació: Materials i eines.

Proposta d’activitats.

[slideshare id=978873&doc=les-tic-a-leducaci-1233558930207094-3]

Activitat: Dissenyar el teu bloc.

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/web.htm#blog
http://blocs.xtec.cat/aetp/sessions/sessio-9/

Curiositats.

adopt your own virtual pet!
Publicat dins de Formació Els Planells 2010/11 | Deixa un comentari

TAC i Educació Especial

Educació especial i TAC.

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#especial

  • Recursos i adreces

  • Estratègies Aula d’acollida

  • Materials

  • Tipus de discapacitats

  • Tutoria

  • Projectes

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#diversitat

  • Recursos i materials

  • Presentació treball de la diversitat

  • Webquests

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/foto_index.htm

Publicat dins de Àrees | Deixa un comentari

TAC I INFANTIL

Educació infantil i TAC.

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#infantil

Hi podem trobar:

  • Classificacions dels recursos per àrees.

  • Fitxes.

  • Jocs.

  • Treballs per projectes.

  • Blocs

  • TiCaula

http://blocs.xtec.cat/curstac

  • Recursos matemàtiques
  • Sessió 1
  • Recursos educació artística
  • Sessions 2 i 6
  • Recursos llengua
  • Sessió 3
  • Recursos medi
  • Sessions 4 i 5

Publicat dins de Àrees | Deixa un comentari

Europass CV

 

El Currículum Vitae Europass és un model comú per a presentar de forma sistemàtica, cronològica i flexible les vostres capacitats, titulacions i certificacions. Està disponible en totes les llengües oficials europees.

Una part important de la informació que heu introduït a l’apartat anterior del vostre Currículum Vitae la recupera l’Europass.

A l’Europass es poden reflectir totes aquelles competències, capacitats i aptituds personals (lingüístiques, socials, organitzatives, tècniques, artístiques, etc.) adquirides al llarg de la vida però que no necessàriament estan avalades per certificats i diplomes oficials.

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

De HTML a PDF

  • Eina online, amb la que podrem convertir qualsevol lloc web en un arxiu PDF. Per utilitzar-la solament hem d’ingressar la URL del lloc i després pressionar el botó “MAKE PDF”. Després d’uns pocs segons, podrem descarregar la web en un arxiu PDF per llegir-la en qualsevol moment, fins i tot quan no tinguem connexió a internet.

  • Informació treta de:
    http://programariweb.blogspot.com/2010/01/html-pdf-convert-eina-online-per.html

Publicat dins de Recursos | Deixa un comentari

Sessió 2. ZER EL Jonc. Vallfogona de Balaguer

Experiències en TAC.

Utilitzar les TAC no significa partir de zero, sinó aprofitar les possibilitats que les noves tecnologies ens aporten per anar més enllà.

[slideshare id=271941&doc=recursos-tictac-1203439818908328-2]

Classificació dels recursos per àrees i etapes: Llengües.

  • ARMARI DE LLENGUA.

– Afavoreix l’aprendre a aprendre: Treball autònom i aprenentatge més significatiu.
Hi ha diferents tipus de recursos: Esquemes (accentuació), presentacions (majúscules), Mud (diftongs), fitxes (tipus d’oracions), jocs (la carta), JClics (frases fetes), …

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcatala.htm

  • JUGUEM AMB EL LLENGUATGE.

Desenvolupament de l’hàbit lector.
Desenvolupament de la comunicació oral.
Desenvolupament de l’expressió escrita.

EXEMPLE: M’encanta llegir.

Petits escriptors.

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/escriptors/pet_escrip.htm

Llibres de lectura.

http://www.xtec.cat/centres/c5003822/calendariZER2010/calendari.htm
http://blocs.xtec.cat/zerelsio/llibres-de-lectura/.
Itineraris de lectura

Un mes, un conte!

http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php

Concurs d’eslògans.

http://blocs.xtec.cat/zerelsio/concurs-eslogans/.

Revista.

http://xtec.cat/centres/c5007852/empatolls/empatolls.htm

Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2010/11 | Deixa un comentari

La carpeta digital

Francesc Sala Bassas

 

Publicat dins de Experiències | Deixa un comentari

Mestra d’una ZER: Estratègies i recursos.


De mestra d’escola rural per conveniència a mestra d’escola rural per convicció.

“Estima el teu ofici, la teva vocació, la teva estrella, allò per al qual serveixes, allò en el qual realment ets un entre els homes. Esforça’t en la teva tasca com si de cada detall que penses, de cada mot que dius, de cada peça que hi poses, de cada cop del teu martell en depengués la salvació de la humanitat. Car en depèn, creu-me.

Si oblidat de tu mateix fas tot el que pots en el teu treball, fas més que un emperador que regís automàticament els seus estats; fas més que el qui inventa teories universals només per satisfer la seva vanitat, fas més que el polític, que l’agitador, que el qui governa. Pots negligir tot això i l’adobament del món. El món s’arreglaria bé tot sol, només que tothom fes el seu deure amb amor a casa seva.”

Elogi de viure, Joan Maragall.


Algunes raons:

  • Necessitat d’innovar. Molts dels plantejaments i de les estratègies postulats amb la LOGSE (aprendre a aprendre, atenció a la diversitat, alumnes autònoms, interacció, grups flexibles, globalització, aprenentatge significatiu, ….) i amb la LOE (tractament de la informació i competència digital, treball de les 8 competències en totes les àrees, hàbits i tècniques d’estudi, …) fa anys que, per obvietat, s’estan aplicant a l’escola rural. Interacció entre alumnes de diferents edats, cursos i nivells. Amb una manera d’aprendre i d’ensenyar més flexibles.

  • Possibilitat de seguir tot el procés evolutiu de l’alumnat. Això és molt gratificant. Amb una atenció més individualitzada i personalitzada , respectant els ritme de maduració, de treball i d’aprenentatge dels/ de les alumnes.

  • Cal sumar esforços. Els/les docents hem de compartir, comentar, intercanviar, …. Els/les alumnes més grans poden ajudar als/les més petits/es (aprenentatge per empatia). Tothom ens hi hem implicar; mestres, mares i pares i ajuntaments. L’escola rural la fem gran la gent que d’alguna manera hi estem relacionats: Alumnat, Consell Escolar, AMPA, Claustre, …

Però hi ha cops que se’t fa difícil mantenir la il•lusió.


No tot són flors i violes:

  • L’Escola Rural és l’eterna oblidada de l’Administració. Legislació aliena a la realitat: augment i duplicitat de tasques administratives, els programes de gestió estan pensats per a escoles grans, excessius aplicatius amb manca d’uniformitat en usuari i contrasenya i amb errades de funcionament, … Minsa aportació econòmica. Dificultats en l’establiment d’alguns serveis: menjador, escoles obertes, activitats extraescolars, … No tenim aules d’acollida i la figura de l’especialista d’Educació Especial a les ZERs, està en perill d’extinció. Endarreriment en algunes concessions: 6ª hora/SEP, …I mancança d’altres: no totes les Zones tenen administratiu o administrativa. El bon funcionament de les ZERs depèn massa de la bona predisposició dels/ de les mestres que en formem part.

  • Desconeixement del món rural per part dels/de les nous/noves docents. L’escola rural hauria de tenir un paper més rellevant en els plans d’estudis de la Universitat, ja que molts dels nois i de les noies que estan estudiant per ser mestres aniran a parar a aquesta tipologia de centres. Temes com: L’escola rural.Trets d’identitat/ Gestió d’una ZER. Incoherències/ Tècniques per afavorir el treball internivells/ Recursos on line d’ensenyament-aprenentatge. (Les TAC ens són de gran ajuda)/ El mestre o la mestra itinerant/ L’Educació Infantil a l’escola rural/ … haurien de tenir-se en compte en la formació dels nous i de les noves docents.

Estratègies i recursos.

L’escola més enllà de les aules.

Les TAC com a mitja de: relació, gestió i ensenyament-aprenentatge

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2011/02/06/sessio-1-zer-el-jonc-vallfogona-de-balaguer/

Formes d’ensenyar. Maneres d’aprendre.

Publicat dins de Articles | Deixa un comentari

Sessió 1. ZER EL JONC. Vallfogona de Balaguer.

Les TAC com a mitjà de: relació, gestió i d’ensenyament-aprenentatge.

La classe virtual.

http://www.xtec.cat/zerelsio/

L’escola rural, pels seus trets distintius i per la manca de recursos pensats pròpiament per aquesta tipologia de centres, incrementa la necessitat d’innovar.

Molts dels plantejaments i de les estratègies postulats amb la LOGSE (aprendre a aprendre, atenció a la diversitat, alumnes autònoms, interacció, grups flexibles, aprenentatge significatiu, ….) i amb la LOE (tractament de la informació i competència digital, treball de les 8 competències en totes les àrees, …) fa anys que, per obvietat, s’estan aplicant a l’escola rural.

  • Factors que delimitaran la nostra trajectòria.

Els recursos tecnològics, com la dotació del Projecte Red.es (2003/04), ens faciliten la innovació. 33 tablets PC, 11 portàtils, 7 projectors, 7 pantalles, un servidor, …


La calaixera:

ftp://zersio@85.192.116.145/

Unes experiències prèvies i una línia de treball en zona, que pretenen garantir la continuïtat de la innovació en la nostra ZER. Projecte d’innovació en tecnologies de la informació (L’ordinador a l’aula) i Pla de formació de zona. (2007/10)

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/07/03/redes-i-la-zer-el-sio/

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/05/27/pla-de-formacio-de-centre-sota-la-perspectiva/

http://www.xtec.cat/zerelsio/projectes.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/proj_innov.pdf

http://www.xtec.cat/zerelsio/telematica/telemat1.htm

  • Una nova metodologia:

Que ens permet anar més enllà. Però, utilitzar les TAC no porta implícit el fet d’innovar o d’aconseguir millores didàctiques. Si no efectuem canvis en la metodologia els resultats aconseguits en el procés d’ensenyament- aprenentatge seran els mateixos.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/10/19/pc-tablets/

http://xtec.cat/crp-baixebre/crptic0607/docs/Pla_TAC_centres.pdf

  • Una nova organització:

Cada nen/nena té a la boca T, dins de la carpeta alumnes, una carpeta amb el seu nom. A dins d’aquesta una per a cada curs, amb una per a cada àrea i una altra per al treball de la web. Ex: alumnes/alumnesgrans/sergi/curs10_11/catala/dictat/11_01_11

Cada trimestre és convenient fer una còpia de seguretat de la carpeta alumnes a la boca P.

Quan finalitza l’escolarització, o es produeix un canvi d’escola, es dóna a l’alumne/a un CD amb el contingut de la seva carpeta.

A) De relació.

És una manera d’apropar-nos.
Un mitjà de relació entre els/les membres de tots els sectors de la ZER i …

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/nens/grup.htm

http://www.xtec.cat/centres/c5003822/calendariZER/calendari.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/ampa/index.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/cicleszer/mitja.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/mestres.htm

http://blocs.xtec.cat/zerelsio/2008/02/24/anem-a-xafar-neu-2008/

… i la utilitzem com a mitjà bàsic dins del Pla d’acollida d’un mestre/a nou/va. Un espai on tots i totes hi podem dir la nostra (amb enllaços al Fòrum, bloc de la zona).

http://blocs.xtec.cat/zerelsio/concurs-eslogans/

B) De gestió.

Una font d’informació a l’abast de tothom.

http://blocs.xtec.cat/zerelsio/intrazer/

http://www.xtec.cat/zerelsio/tauler/index.htm

C) D’ensenyament- aprenentatge.

Nova organització. Ràpid accés a la informació. Currículum a la carta.

Recursos per àrees.

De tots els nivells.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/arees/

Coneixement del medi natural: amplia les possibilitats, trobades de natura, …

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexnaturals.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/experienc.htm

Llengües: més significatiu …

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcatala.htm

http://phobos.xtec.net/c5007852/conte/conte.php

http://www.xtec.cat/zerelsio/empatolls/empatolls.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexcastella.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/altres.htm#estrangeres

Coneixement del medi social: de lo més proper a lo més llunyà, currículum a la carta, programació més flexible, premsa digital, el temps, …

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexsocials.htm

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2008/05/23/curriculum-a-la-carta/

http://blocs.xtec.cat/msolduga/premsa-digital/

http://www.xtec.cat/crp-urgell/meteor/

http://www.xtec.cat/zerelsio/social.htm

Matemàtiques: globalitzar les explicacions, reforç o ampliació,…

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexmates.htm

Altres: classificació dels recursos, …

http://www.xtec.cat/zerelsio/curiositat.htm

http://www.xtec.cat/zerelsio/curiositat2.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexweb.htm

http://www.xtec.es/~msolduga/menu/finestra/indexaltres.htm

Atenció als/a les nouvinguts o nouvingudes

http://www.xtec.cat/centres/c5003238/index2.htm

Sisena hora


http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/sisena_hora/index.

Setmanes

Temporalització dels recursos TAC segons els continguts treballats en cadascuna de les àrees.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/setmanes/

Raconet de pràctiques

Recursos pels blocs, per treballar les festes tradicionals, educació en valors, …

http://blocs.xtec.cat/marisolsolduga/

Exemples d’activitats del Tractament de la informació i la competència digital:

Exploració d’una web: Galeria dels museus de la ZER/ Qui? Com? Què?

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2010/01/17/tractament-de-la-informacio-i-competencia-digital/

Reflexions:

  • No es necessiten uns coneixements molt elevats d’informàtica, sinó ganes i temps.

  • A la xarxa hi ha un munt de recursos que podem utilitzar, el que cal és seleccionar-los.

  • No significa un trencament amb tot el que s’ha estat fent fins ara, sinó una adequació del que es té als nous mitjans i un canvi de metodologia i organització. Les TAC són un recurs més, que et permet anar més enllà.

  • Hi ha d’haver per part de l’Administració un compromís ferm de recolzament del projecte d’aplicació de les TAC a les escoles, amb tot el que això implica. Si hi ha mancances o deficiències tecnològiques la motivació dels/de les docents decreix.

  • La utilització de les TAC és una metodologia de treball amb possibilitats, no una moda del moment. La formació dels/de les docents en aquest aspecte és important, si no continuarem fent el mateix, amb uns recursos diferents, i quin sentit haurà tingut tota la inversió econòmica que s’ha fet en recursos tecnològics?

Suggeriment:

Escriure un comentari en aquest bloc, indicant l’àrea que imparteix, el curs o els cursos en el/els que dóna classe i l’objectiu o els objectius que li agradaria aconseguir, amb la realització d’aquest assessorament.

Proposta de recursos:

  • Google Apps: Documents i calendari.

    Nou correu

    Com pujar un document.

    Com configurar el calendari amb el telèfon mòbil o el correu.

Unes recomanació per saber-ne més:

“Les TIC a l’educació, per a què? de Jordi Adell.

http://dl.dropbox.com/u/5197976/Lleida-Adell.pdf


“Estratègies d’aprendre a les aules digitals” de Boris Mir.

http://blocs.xtec.cat/msolduga/2011/02/05/boris-mir/

Programa de la sessió:

Publicat dins de Formació ZER El Jonc 2010/11 | 5 comentaris