PC Tablets

  Avantatges

 

Els PC tablets són: 

  • Un mitjà d’ensenyament – aprenentatge que d’entrada ja resulta motivador per als/a les alumnes. Per a qualsevol tipus d’activitat feta amb PC tablet saps que comptes amb l’interès, i per tant amb l’atenció, de l’alumne/a. 

  • Un complement a la llibreta i al llibre de text. Amb els PC tablets pots escriure de forma manuscrita, però també mecanogràfica; fer dibuixos, però també insertar-hi imatges, …; llegir què és un violí, però també escoltar el seu so; saber que és una politja, però també veure-la en funcionament,… 

  • Una eina multiusos i multiàrees que et permet el treball de totes les competències bàsiques; les comunicatives, les metodològiques i les personals. Amb un PC tablet pot realitzar una gama molt variada d’activitats: Llegir, escriure, dibuixar, fer gràfics, escoltar i compondre música, visualitzar una pel·lícula, jugar, … ; però a més a més rebre un e-mail amb notícies d’un company o companya d’una altra escola, participar en treballs cooperatius en línia, com l’elaboració d’un conte, enviar una edupostal a un amic o amiga pel seu l’aniversari o consultar la premsa del dia i el temps atmosfèric.  

  •  També podem citar entre els avantatges l’estalvi en paper i la consegüent contribució a la conservació del medi ambient, la facilitat d’accedir a la informació i emmagatzemar-la, … 

 

Inconvenients

 

  • La utilització dels PC tablets suposa un canvi en l’organització de la tasca educativa i en la manera d’entendre-la i dur-la a terme; que implica a l’alumnat, als pares i a les mares i als docents. Sense aquest canvi aquest maquinari pot suposar duplicar la feina i arribar a ésser contraproduent. És necessària una educació prèvia a aquests mitjans que afecti als tres col·lectius abans esmentats.

  • La manca d’una política de seguiment, manteniment i continuïtat des del Departament produeix un treball extra i una incertesa constant. Els PC tablets s’han implantat als centres sense haver-hi les connexions adequades, sense saber que passarà quan aquest maquinari deixi de funcionar o no sigui operatiu i els/les alumnes i els docents s’hagin habituat a treballar amb ells i els pares i les mares si hi hagin adaptat. 

 

A tenir en consideració

  • Els PC tablets han de deixar d’ésser una curiositat dins del Departament d’Educació i passar a ser un projecte amb tot el que això suposa d’inversió econòmica, formació i previsió de futur. Mentre això no es produeixi serà difícil tirar-ho endavant i engrescar a la gent a fer-ho.

Experiències

 

  • Setmanes: És una experiència que hem muntat aquest curs. Consisteix en un espai dins d’un bloc on els/les alumnes troben els recursos TAC que poden treballar, en un espai de temps i classificats per àrees. Aquest entorn fomenta l’aprendre a aprendre i el treball autònom i significatiu.

  •  http://blocs.xtec.cat/msolduga/setmanes/ 

  • Armari de llengua: En aquest entorn es troben els continguts que els alumnes de Cicle Mitjà i Superior han de treballar en l’àrea de Llengua Catalana, amb activitats TAC i textos de diverses tipologies creats pels propis alumnes.

  • http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/indexcatala.htm 

 

Els PC tablets a la ZER EL SIÓ

Vídeo: Ariño, un año después

Aquest article ha estat publicat en Articles. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *