El respecte…bàsic per una cultura de la pau.

Sóc una estudiant de 2n d’ESO, i faré un breu comentari sobre la pau.
El que les persones entenem pel concepte de “pau”, és mot diferent al que es viu avui en dia. Hi ha moltes guerres que es podrien evitar, però no en res fem al respecte. Es podrien evitar tantes guerres…, com per exemple la de Gaza; o també es podrien evitar els atemptats de Hamas. Tot i així no fem res. Llavors, com és que difonem el missatge que transmet la pau, si nosaltres sóm els primers que no la respectem? M’agradaria que molta gent reflexionés sobre això, i es repensés això de restar impotent davant els problemes del món.

Si tant volem difondre aquest missatge, podriem començar per les escoles, on pocs estudiants coneixen la paraula “respecte”. Avui en dia hi ha molt de “bulling”, un terme cada vegada més utilitzat en la vida diària dels alumnes. Aquest mot significa “assatjament escolar”, i és un dels antònims de la pau, per així dir-ho. Si ens volem preocupar per la pau, no hauriem de fardar tant i aplicar-ho més, en comptes de queixar-nos pels problemes que hi ha; i després diem que no hi ha res que tingui sol·lució, i que ja és massa tard. Deixem de donar-hi voltes i posem-nos a treballar!