Els alumnes de 3er d’ESO visiten l’exposició de Sant Pere de les Puel.les

La comunitat benedictina explica en què consisteix el monacat femení, fa un repàs per la història mil·lenària del monestir a la ciutat de Barcelona i destaca el seu actual compromís envers la societat.El Museu d’Història de Catalunya presenta fins a l’1 de març de 2009 l’exposició Sant Pere de les Puel·les, un monestir de dones en què fa un repàs als 1000 anys d’història documentada de la comunitat benedictina que constitueix el més antic testimoni en actiu del monacat femení originari dels comptats catalans de l’edat medieval.L’exposició pretén explicar en què consisteix el monacat femení, una forma de vida poc coneguda avui en dia regida per la Regla de sant Benet, a través de la història de la comunitat del monestir de Sant Pere de les Puel·les. La mostra també explica el compromís social que desenvolupa la comunitat de monges participant en projectes d’ajuda a famílies necessitades, acollint persones mancades d’habitatge i dedicant-se a l’edició i restauració artesanal de llibres.
La comunitat se situava originàriament al barri de Sant Pere de Barcelona, des d’on, com a conseqüència de desamortització a finals del s.XIX, es trasllada al seu actual emplaçament a Sarrià, on hi viuen encara unes 40 monges.

Pàgina web de l'actual monestir: http://www.benedictinescat.com/StPere/cat/assis.htm http://www.mhcat.net/oferta_museal/exposicions_temporals/sant_pere_de_les_puel_les_un_monestir_de_dones

2 thoughts on “Els alumnes de 3er d’ESO visiten l’exposició de Sant Pere de les Puel.les

1. Paula i Judit

l’excurció que vam fer ahir al museu d’història de Catalunya ens va agradar, ja que vam anar a una sala on hi havien moltes coses de l’edat antiga.
    El que més ens va agradar va ser un llibre que era tàctil i explicava com vivien els de l’edat antiga. També vam veure un video molt interesant d’una monja que explicava la seva vida des de que va trobar aquesta professió.

2. David Ursueguia Castañe

Ahir vam anar a veure una exposició sobre sant pere de les puel·les, un monestir per a dones.
    Vam veure com era el dia a dia en aquell monestir i la vida de les dones en aquell temps.

En general va esta bé, i em va agradar.