Tots per la pau!

Aquesta setmana estem treballant la pau amb els alumnes de religió coincidint amb la mort de Gandhi ara fa 61 anys. El dia 30 de gener de cada any se celebra el DNIP (Dia Escolar de la Noviolència i la Pau).

On hi ha persones hi ha conflictes i hem d’aprendre, entre tots, de resoldre’ls d’una manerera no violenta. Cal dir ben clar que la violència és ineficaç com a resposta i ocasiona sempre mal i sofriments.

És important l’educació per la pau en el camí de la instauració d’una cultura de la pau.

A classe hem visionat aquest video, entre altres, i hem pogut establir tertúlies força interessants. Us recomano que visiteu la pàgina fundacioperlapau.org. Hi trobareu aquest video i més material per treballar.

16 thoughts on “Tots per la pau!

1. JORKY

Ens ha agradat més el de la noia perquè el misatge que ens transmet el de no untilitzar la violència. La violència no porta a cap lloc, i ens diu que utilitzem la paraula.

2. Guillermo

M’ha agradat més el de els stickmans que es pegaven, perque m’h amarcat més el missatge que transmetia, era mes profund, fent veure que per molt que no hi hagi armes, sempre trobarem alguna manera de fer-nos mal els uns als altres!

3. Alberto

M’ha agradat perquè és divertit i demostra que un món sense armes seria més segur.

4. paula i judit

El video que més ens ha agradat ha sigut el segon, ja que el missatje és més clar.
    *Paula i Judit*

5. Alfredo Rioja i Albert Granell

De tots els videos que hem vist aquest sembla el més currat i a més a més han fet servir la imaginació més que en els altres.
    El joc de paraules de Rambo i Mambo està ben trobat i la idea de convertir el soldats bojos i la guerra en músics i música és un simbol de pau claríssim i divertit.

6. Miriam

M’ha agradat perquè la música fa que la guerra i la destrucció desapareguin.
    La música fa que tots siguin amics i no es barallin.

7. Miriam

M’ha agradat molt perquè simbolitza que la música ens pot unir a tots, que pot haver-hii pau si col.laborem tots.

8. Ivan .T i Michael .B

Creiem que tots els videos en general estan bé pero hem pensat que el de rambo no mambo es un video que transmet una idea sobre el que és la violència. Pensem que és molt adequat per ensenyar a explicar el que és

9. joselyne

M’agradat més el video de la nena petita, perque ens fa veure que no fa falta la violència per aclarir les coses, i que es podria aclarir-ho amb la paraula. Aneu a fundacioperlapau.org per veure’l.

10. ari

El que m’ha agradat més és el del “Rambo no Mambo” perquè com m’agrada molt la música m’ha transmès que amb les armes no es soluciona res i que on hi ha música és on hi ha pau. Suposo que per això harmonia té dos significat, (el benestar i els acords de la música). Bé el que volia dir és que dos no es discuteixen si un no vol.(i la música ajuda, je je).

11. aleix

mMha agradat molt perquè m’ha sobtat molt la manera en que s’ha creat per demostrar la pau. La idea és molt original.

12. jaime y alex

13. Cristina Ruiz

A mi m’ha agradat el vídeo de “Rambo no, mambo!”, perquè el missatge es transmet de manera clara i sense cap mena de continguts que hagin de ser censurats.
    Quan es difon un “no a la guerra”, podem dir que avui en dia és un missatge que es necessita sentir, ja que hi ha rumors que diuen que dintre de poc entrarem en la 3a Guerra Mundial.
    A més, també es podria donar com a exemple la guerra que s’està vivint en Gaza en aquests moments.

14. Carmen ??

M’ha agradat molt ,el misatge és molt clar i divertit ,i ens mostra con seria el mon si canvien les armes per instruments amb musica.

15. Guillermo Hesse Hernando Guanilo

M’ha agradat molt, ha sigut molt divertit. La part que més m’ha agradat ha estat quan els dolents es convertien i m’ha agradat la musica.

16. claudia

M’ha ‘agradat molt el video perque transforma allò dolent i perillós en un instrument musical (que significa que ens dóna pau i tranquil.itat ). No hi ha llàgrimes, ni enveja , ni guerra, sino que hi ha alegria i pau .