Educació per la pau

Hola, sóc una estudiant de 2n d’ESO, i aquí teniu una part del blog “Ora et Labora” que s’anomena “Educació per la pau”, on trobareu tota mena de coses relacionades amb la pau, la qual és important avui dia.

És un tema molt interessant, ja que en la societat dels nostres dies la necessitem molt. Llegiu i mireu les fotos, i segur que n’aprendreu alguna cosa!

A classe estem treballant coses sobre els conflictes i temes relacionats.Els conflictes poden ser entre persones, persona-grup o grup-grup. Poden acabar de una forma violenta o pacifica, depenent dels casos. Tot seguit us en pengem algun exemple.

Història nº1

Posem-ne un exemple. Diguem que un dia ets a casa i et vols posar a l’ordinador, però la teva germana també. No vols cridar l’atenció i que vingui la teva mare per embolicar-hi més la troca. Així que decideixes pensar en dues solucions: la violenta i la pacífica. Amb la violenta, tot i que et sembla que es resolen les coses abans, no és pas tan bona com la pacífica i/o diplomàtica. Amb aquest recurs, sempre s’empitjoren les coses (i molt), i no és gaire agradable. És un peix que es mossega la cua.

Amb la solució pacífica, tot i que es triga més a la possible solució del conflicte, sempre surt més a compte, perquè sempre es pot fer “Avui per tu, demà per mi”, i no n’hi ha ni empentes, ni baralles, sense el recurs típic de “Mareeeee!! La meva germana no em deixa l’ordinador!” O no?

Cristina Ruiz

“Cobardes” ; l’assatjament escolar

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/TUjY-KIYTJQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

La nostra opinió és que la pel.licula és força agressiva perquè es fica amb els altres companys de classe perquè són diferents dels altres. En aquest cas és un noi que acaba d’arribar. Però tots som iguals, no? Cal que les relacions dins dels centres escolars siguin de respecte i solidaritat..Guai!Descarat

Cristian Romero i Gabriel Leon

La nostra opinió personal sobre la pel·lícula “Cobardes” és que les discussions entre companys no acaben mai bé. Tots ens hem de tractar igual perquè ja hi ha massa disciminació en la nostra societat actual, tant de gènere com racisme. Hem de reflexionar sobre el nostre comportament abans de fer alguna cosa perjudicial als altres o pels del nostre entorn en general.

Albert Granell i Alfredo

3r A i C

Mans Unides i la solidaritat. Ajuda’ns a canviar el món!

• Comentari sobre Bowling for Columbine :

Aquest reportatge ens explica una tragèdia que va tenir lloc en un institut dels EUA. Van morir moltes persones i moltes altres van quedar ferides. No s’entén com dos adolescents van poder fer una cosa així! S’haurien de vendre menys armes i que no fiquessin tanta por als ciutadans dels Estats Units, perquè això fa cada vegada més gents tingui armes carregades a casa seva.