AJUDA’NS A GUANYAR

Els alumnes de 6èB hem creat un vídeo d’un minut per enviar-lo a participar a un concurs a nivell de tot Espanya, on es consciencia d’utilitzar un boca”n”roll o un tuper en comptes d’eutilitzar el paper d’alumini que tant contamina. Per fer-vos una idea, un alumne en 6 anys (la vida d’un Boca”n”roll) genera un total de 158kg de CO2, en canvi amb un Boca”n”roll només es generen 0,27 kg de CO2, per tant reduim en un 99’8 % les emisions.
Si us plau, quan més vegades visualitzeu aquest vídeo, més opcions tindrem per guanyar el concurs i d’aquesta manera aconseguiríem un Boca”n”roll per a tots els alumnes de la nostra escola!
Vinga doncs, clica aquest enllaç tantes vegades com puguis!

MOLTES GRÀCIES!!

PADRINS I FILLOLS 6èC-P4

El divendres passat, els alumnes de 6è C i P4 vam fer la primera sessió de Padrins i Fillols d’aquest curs. Va ser una tarda molt divertida i simpàtica. No sabem ben bé qui s’ho va passar millor, si els grans o els petits. Us deixem una petita mostra de com va anar la tarda!

2n TORN DEL TALLER D’HORT

Aquesta setmana hem començat el 2n torn de tallers. Us hem penjat unes fotos perquè veieu com treballen els nostres nens de 5è i 6è a l’hort. Com podeu veure tenen molta traça amb les eines de l’hort, la terra i el planter. Han plantat faves!

6è C FEM MONIATOS!

Aquest any a Cicle Superior ens ha tocat fer una “paradeta” de productes de la tardor, per la decoració de la Castanyada. A 6è C ens va tocar fer moniatos amb pasta de sal. Us deixem unes fotos de tot el procés i el resultat final.

POEMA DE TARDOR

LA TARDOR

Ja cauen les fulles
i les flors es marceixen.
Les vinyes estan ben curulles
i la tardor ja fa abrigar la gent.
Les castanyes peten al foc
a poc a poc.
Ja hi ha panallets
els que més m’ agraden són els de pinyonets.
La tardor es vesteix
de marró, vermell, verd i ataronjat.
De bolets en pots agafar un bon feix
però has de córrer perquè si no ja te’ls han agafat.

Les orenetes se’n van,
hi ha silenci al niu
però, com sempre, tornen a l’ estiu.

Amb la tardor
pots escoltar la remor
d’una confusa tempesta
que no fa gens de gresca.

tardor

TALLERS CS


Com ja sabeu, al cicle superior l’àrea de Plàstica la fem en forma de tallers. Aquí us deixem una petita mostra dels tallers de cosir i hort. Mireu quina traça tenen els vostres fills!

ENS VOLEN TREURE LA MÚSICA

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aOAA3mZsYY4&list=UU66wOGFBppFI1nbVV3uSZVg[/youtube]

Després de mesos de treball, finalment ha arribat el 6 de juny, dia escollit per realitzar el ‘Dóna la nota’. La iniciativa va néixer al Camp d’Aprenentatge Pau Casals del Vendrell, que es dedica a treballar i promoure la música a tots els centres educatius catalans. El seu director, i un dels impulsors del ‘Dóna la nota’, David Melgar, ha explicat que tot plegat va néixer quan van començar a notar el “neguit” que hi havia entre el professorat dels centres catalans quan van saber què suposava la LOMCE. Una llei, ha continuat Melgar, que “relega la música a una assignatura optativa”. En aquest sentit, el director ha manifestat que “optativa és una paraula que no ens agrada”, i ha reivindicat que “no podem entendre l’educació d’un alumne sense música, llavors no podem treure la música de les escoles”. “Hem d’aconseguir que sigui obligatòria, per tothom, i que no sigui elitista”, ha finalitzat.

Isabel González, mestra de música de l’escola Pla de Mar del Vendrell, ha assegurat que la iniciativa és molt encertada, i ha dit que els seus alumnes han treballat intensament amb tot el material que els van facilitar per preparar la cançó, amb la qual han estat entusiasmats. Així mateix, González ha remarcat que quan van explicar als nens i nenes què suposava l’aplicació de la LOMCE es van mostrar “incrèduls”, i ha declarat que cal fer “el que sigui” perquè no treguin la música de les escoles. Saray Seuren, alumna de l’escola Els Secallets, també del Vendrell, ha posat de manifest la importància de la música, i en nom dels seus companys ha exposat que no volen que els treguin aquesta assignatura.

L’acte d’aquest divendres ha començat amb la lectura d’un manifest en què, des de l’organització de l’esdeveniment, han posat sobre la taula la necessitat de mantenir la música en els currículums escolars. “La música forma part de l’aprenentatge. No hi renunciarem. No poden prendre’ns-la. No pot desaparèixer de l’educació”.

La cançó ‘Mirall de Pau’, composta especialment per l’ocasió per David Melgar i Gibert d’Artze, ha estat interpretada al Vendrell per 500 alumnes de set escoles i tres instituts del municipi, acompanyats per la professora de música Àngels López, que ha posat la veu a la peça. En l’enregistrament de la cançó també hi han participat Lax’n’busto, Buhos, Filippo Landini, o Joan Reig, d’Els Pets. Així mateix, molts altres músics i grups catalans han donat suport a la iniciativa, com ara Ol’Green, Marina Rossell, Marc Parrot, Joan Masdéu o Sergio Dalma.

Ahir els padrins i fillols de P3 i 5è C vam anar a l’hort a recollir enciams. Avui al matí la cuinera de l’escola, la Raquel, ens ha netejat els enciams i ens els ha amanit per tal que els nens fessin un petit tastet. Us deixem una mostra del resultat!

EDUCACIÓ VIAL A 5è

Com cada any des de fa uns quants, la Policia Local de Lliçà d’Amunt duu a terme un programa molt interessant d’Educació Vial que consisteix en tres classes teòriques i una de pràctica. Durant el més de maig se’ns han impartit tres classes on hem après com reaccionar davant d’accidents, senyalitzar quan anem en bicicleta, conèixer els senyals de trànsit,… I finalment aquesta setmana hem posat en pràctica tots els coneixements adquirits al circuit que hi ha a la Pl. Catalunya de Lliçà. Avui dilluns 2 de juny hem anat 5èB, dmà 5èC, i demà passat 5èA. L’experiència per a nosaltres ha estat genial i aquí en teniu unes quantes imatges.

 

&nbsp

mNACTEC (Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya)

Avui divendres 16 de maig els alumnes de Cicle Superior hem anat al mNACTEC (Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya) de Terrassa a fer un taller d’engranatges(6è) i de física elemntal Mentora Alsina (5è).
Mentre un grup feia els taller l’altre feia una visita per l’increïble museu. Ens ha faltat temps per a poder-lo veure sencer.
A l’hora de dinar hem anat al Parc de Sant Jordi a dinar i jugar una estona fins que ha arribat l’hora de tornar a casa.


SOMNIS DE SORRA

Avui hem anat a l’Aliança a veure un espectacle que organitza Les Activitats Culturals titulat: “Somnis de Sorra”.
Espectacle multidisciplinar que combina art amb sorra, circ, música en directe, titelles de gran format i pintura ràpida. Només amb les mans i sorra sobre un vidre, l’il·lustrador Borja González ha realitzat sobre l’escenari i projectat en una gran pantalla, històries que ens han omplert d’emocions. ha passat per diferents atmosferes amb un sol moviment de les seves mans. Pura inventiva i creació que no ens han deixat indiferents. Tot això acompanyat de tres músics en directe.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aRbcOiiMFPM[/youtube]

TALLER DE PINTURA: PACO MERINO 5èB

Taller Paco Merino

Viure l’art és una proposta de tallers de plàstica estructurats a partir de diferents moviments artístics i/o artistes. Es pretén que els alumnes experimentin, juguin i gaudeixin fent les seves pròpies obres. Després d’oferir unes nocions molt bàsiques dels moviments i dels artistes, l’objectiu és adquirir agilitat amb els diferents materials, mitjans i aptituds visuals i despertar interès per l’art.

 

 

VIURE L’ART A L’ESCOLA

Pintar emocions
Autor: Paco Merino ( 1948-2004)
Observem un artista d’una gran personalitat que experimenta contínuament diferents tècniques i formes expressives. Els materials senzills, barats i quotidians són un aspecte fonamental de la seva obra. Jugant amb textures, colors i formes, ens mostra una emoció artística i creativa d’una gran sensibilitat.
Pintem, imaginem i expressem, fem un quadro sobre loneta, una marina.
Valorem i comentem el resultat dels treballs.
Activitat: pintura
Durada: 2 hores
Dirigit a educació primària

 

TALLER DE LA BOSSA OBERTA

  • DESCRIPCIÓ ACTIVITAT:

Classificació del contingut de la bossa d’escombraries en:

–          matèria orgànica, vidre, paper, ferro, alumini, plàstic. Determinació del pes de cadascuna de les fraccions i valoració material. Conclusions.

  • OBJECTIUS:

–  Observar, analitzar i classificar materials que es llencen als diferents contenidors del carrer.

–  Conèixer l’origen i el destí dels materials que es llencen a la brossa.

–  Incentivar comportaments sostenibles a l’hora de realitzar les compres.

–  Incentivar els comportaments que afavoreixen la reducció de residus.

–  Utilitzar de forma correcta l’instrumental de mesura i expressar correctament les observacions i mesures preses.

–  Conèixer el procés de participació ambiental municipal Agenda 21.

 

  • CONTINGUTS:

 Fets, conceptes i sistemes conceptuals

–  Composició, en pes, de la bossa d’escombraries.

–  Cicle dels diferents materials (vidre, paper, ferro, alumini,plàstic, matèria orgànica). Implicacions ambientals de la seva producció i del seu tractament com a residus.

– Valorització material i econòmica dels residus.

 

Procediments

– Manipulació i utilització d’instruments de mesura.

– Recollida i ordenació de dades i posterior tractament numèric.

– Extracció de conclusions a partir de les dades obtingudes en l’experiència i reflexió entorn a aquestes conclusions.

 

Actituds, valors i normes

– Presa de consciència i corresponsabilització vers la problemàtica dels residu.

– Promoció d’actituds a favor de la reducció de residus i llur separació selectiva

– Disposició de les deixalles en els llocs adequats.

 

Aportat pel centre educatiu

–  Bossa escombraries (plena)

 

.

APADRINAMENT LECTOR 5èB/P4B

 

Avui divendres 21/03/14 hem fet la tercera sessió d’apadrinament lector amb els nostres fillols, i com sempre ha estat una experiència molt enriquidora i emocionant. Hem explicat contes als nostres fillols acompanyant-nos d’objectes varis com peluixos per explicar millor la trama del conte.La valoració ha estat molt bona altra vegada i ja ens estem preparant per la propera. Després de llegir i fer la valoració conjunta hem estat jugant al pati fins l’hora de marxar.

 

PROPERA ACTIVITAT CULTURAL: TEATRE D’OBJECTES.”ULISSES”

El pròxim dijous 27 de març, Cicle Superior anirem a veure aquesta obra com a Activitat Cultural:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9tcgVzFZ78M#action=share[/youtube]

ULISSES

Els déus grecs habitaven el cim del mont Olimp, governaven sobre els éssers humans i o bé els afavorien amb la seua protecció o bé els abandonaven.

Alguns homes s’atreviren a desafiar els capricis dels déus i foren víctimes de la seua ira. Fou el cas d’Ulisses, el qual va ofendre Possidó en deixar cec el seu fill Polifem. Per aquest motiu no el deixava tornar a Ítaca i el va obligar a vagar sense rumb per tot el mar Mediterrani.

La història d’Ulisses és la història del viatge com una metàfora de la vida, de la lluita davant les dificultats i de la manera de resoldre-les.

Els nostres actors són déus d’un tauler on mouen les accions de l’heroi grec. Condicionen i controlen el viatge d’Ulisses i són alhora part del viatge. Dirigeixen el seu destí com manipuladors dels seus actes, però són també companys de viatge. L’ajuden a descobrir mons mentre ells també els descobreixen. Són conscients de la història que conten, universalment coneguda, però se sorprenen davant tot el que ocorre.

Un viatge ple de peripècies úniques, d’estratègies que t’omplin d’experiències, de jocs compartits on cada acte, cada escena, és un univers. Li hem demanat a Ulisses que ens deixe una altra vegada seguir-lo mentre busca la seua Ítaca, potser així trobarem també la nostra.

Llarga vida a l’heroi grec.

Ramón Moreno

Direcció i dramatúrgia: Ramón Moreno
Intèrprets: David Durán, Carlos Gracia, Luís M. Romaguera
Guió i espai escènic: Jaume Policarpo
Composició musical: Albert Sanz
Disseny il·luminació: Víctor Antón
Disseny gràfic: Espacio Paco Bascuñán 2010
Fotografia: Samuel Domingo
Vídeo: Eloi Cárcel (Ítaca Vídeo)
Construcció elements: Ximo Muñoz
Producció: Josep Policarpo, Ángeles González

LES MESCLES A 5èB

Avui a Medi Natural hem explicat les substàncies pures i les mescles. Després hem posat en pràctica les diferents maneres que hi ha de separar els diferents components de la mescla:

 

La vaporització ens permet separar un sòlid d’una solució líquida. Si agafem aigua de mar i la deixem evaporar o la fem bullir, es convertirà en vapor d’aigua, i al fons del recipient quedarà la sal.

 

El magnetisme permet separar una substància que conté ferro d’una altra que no en tingui, com per exemple arròs. Gràcies a un potent imant hem separat la pols de ferro de l’arròs.

 

La decantació permet separar dos líquids immiscibles de diferent densitat, en aquest cas l’aigua de l’oli.

 

La filtració permet separar partícules sòlides fines d’un líquid mitjançant un sedàs adequat a la mida de les partícules. Nosaltres ho hem fet amb sorra del pati i aigua.

 

SORTIDA A L’IMAX

El passat 6 de març vam anar a passar el dia a Barcelona a veure una pel·lícula als Cinemes Imax del Port Vell, titulada: “El Cos Humà”

Després vam passejar per la Rambla de Catalunya fins arribar al Parc de la Ciutadella on vam dinar i jugar fins l’hora de marxar cap a casa.

 

 

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QLq_u-Liam8[/youtube]

 

TÓTEMS 5è C

Aquest any Educació Infantil està organitzant el Carnaval i ens han demanat a 5è que per decorar i guarnir una mica més l’escola fem un Tótem… Aquí us deixem una petita mostra de la elaboració i el resultat final.

Sortida Les Coves del Toll 18 d’octubre de 2013

 

 

Abans de tot vull demanar disculpes per trigar tant de temps en penjar articles al bloc.

Com ja sabeu a l’àrea de Medi vam estudiar el tema de la Prehistòria i per tal de viure en viu i en directe aquesta època i ampliar el nostres coneixements, ens vam anar a les Coves del Toll de Moià. Com podeu veure estàvem molt emocionats ja a l’autocar perquè no sabíem ben bé que ens trobaríem.

Quan vam arribar primer vam esmorzar i després vam anar per grups a fer diferents tallers; un dels que més els va agradar va ser fer foc!!

També vam anar a visitar una de les coves que estava oberta…

Quan vam acabar la visita a les coves vam anar a un parc de Moià a dinar, i ja a mitja tarda vam tornar cap a l’escola!!

 

PROGRAMA ANELLA

Com des de fa uns anys, la nostra escola participa al Programa Anella que consisteix en aconseguir el nombre màxim d’anelles de plàstic de tota mena de refrescs. L’escola que més Kg d’anelles de plàstic aconsegueixi guanyarà premis importants per a l’escola.

Avui ha vingut l’Alba del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental a conscienciar-nos de la importància de reciclar, i ens ha il·lustrat amb un power point i diversos materials.

Així doncs, TOTHOM A PORTAR ANELLES A L’ESCOLA A VEURE SI GUANYEM EL PREMI!!

Aquí teniu unes imatges.

 

 

L’AMBIENT NADALENC JA ÉS AQUÍ

Ja falta menys per les Festes de Nadal i tota l'escola ja estem decorant les aules i l'entrada de l'escola. Nosaltres 5è B hem decorat les finestres de l'aula amb floquets de neu i amb unes mans que volen abraçar-los. També hem començat a decorar l'avet de Nadal de l'entrada de l'escola que quan estigui acabat farà molt de goig ja que hi haurà en paper, totes les mans de tots els alumnes de l'escola. També vam penjar els nostres desitjos  per al 2014 a un 2014 que hi ha just a l'inici de l'escala que va cap a cicle mitjà!
Aquí en teniu unes imatges.

APLIQUEM A LA PLÀSTICA CONEIXEMENTS DE MEDI NATURAL (5è)

Recentment a 5è hem estudiat la Nutrició, un tema molt interessant on intervenen 4 aparells: el digestiu, el respiratori, el circulatori i l’excretor. I a l’assignatura de plàstica hem aplicat aquests coneixements en forma de petit mural on es mostren diversos òrgans que intervenen el la nutrició.

La tècnica aplicada ha estat l’aquarel·la i aquí teniu uns quants resultats.

APADRINAMENT LECTOR (P4B i 5èB)

Com ja sabeu la lectura:

  • Diverteix i entreté d’una manera activa; permet  una experiència plaent que no és passiva i redundant.
  • Ajuda a percebre la realitat que ens envolta i a interpretar-la.
  • Permet eixamplar el nostre món en conèixer tradicions i valors d’identitat d’altres cultures o d’altres èpoques.
  • Permet explorar el món interior i dóna recursos per expressar-lo.
  • Enriqueix la capacitat expressiva i creativa del nostre llenguatge.
  • Ajuda a la maduració personal perquè amplia les nostres experiències.
  • Permet aprendre a situar-se, a identificar-se amb diferents rols i personatges. Això ens fa més aptes per al diàleg i la tolerància.
  • Estableix lligams afectius amb els pares, si la lectura és compartida.
  • Reforça lligams emocionals i ajuda a estendre la xarxa de relacionsquan compartim lectures, comentem, ens aconsellem llibres…
  • Estimula la curiositat intel·lectual.
  • Permet, estimula i desenvolupa la imaginació i la capacitat de creativitat.
  • La fantasia de vegades permet tractar temes profunds a través d’unllenguatge simbòlic.
  • Desenvolupa l’atenció i la concentració.
  • Permet adquirir vocabulari i millorar la rapidesa lectora.
  • Desenvolupa la intel·ligència verbal,  emocional i la racional.
  • Millora el rendiment acadèmic. Dóna peu al desenvolupament de determinats aprenentatges.
  • Dona accés a la informació i amplia les fronteres del nostre coneixement.
  • Dóna accés al món de la cultura i del pensament.
  • Millora la capacitat crítica i la autonomia en les opinions i les idees.

 

i per aquests motius aquest any continuem amb L’APADRINAMENT LECTOR!!

Aquí teniu unes imatges de la primera trobada (13/11/13) entre P4B i 5èB! La veritat ens ho vam passar pipaaaa!!

 

 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GuB7seHX-KY[/youtube]

ENTRE CARNISSERS I CIENCÍFICS

Creiem els mestres que s'aprèn molt més vivint en directe, tocant i palpant allò que se'ns explica que no pas mirant i llegint d'un llibre. És la suma de les dues maneres que dóna a l'alumne una visió més real i propera, i de ben segur que el record que en queda és molt positiu.
La sessió va consistir en observar, entendre i comprendre com funcionen els pulmons i el cor (en aquest cas de xai, que són molt semblants als dels humans), dibuixar-los i disseccionar-los per obtenir-ne un registre.
La valoració va ser molt positiva per part de tots.

EL CIRC DE LES PAPALLONES

Avui a 5è B hem acabat de veure un curtmetratge que els havia promès: “El circo de las mariposas”, un curt que no ha deixat a ningú indiferent.

El primer que cal saber, és que “El circ…” és un viatge de transformació i acceptació humana. El nom del curtmetratge estableix immediatament l’analogia amb el viatge de la papallona, que neix com a eruga i després de llarg procés d’espera, surt al món i mostra tot la seva esplendor.

Aquest curt dirigit pel nord-americà Joshua Weigel ens explica la història de Will (Nick Vujicic), “un home oblidat per Déu”, qui sense extremitats viu els seus dies com a principal atracció en un circ de rareses. En aquest lloc la vida és dura, ja que es porta la discapacitat al nivell de la morbositat, on l’invàlid és vist com una víctima que ha de ser exposada en públic per evidenciar alguna cosa així com “els errors de la naturalesa”.

És en aquest context en el qual Will aconsegueix unir-se a el “Circ de la Papallona”, una espècie de colla d’homes, també estranys, que han fet de la diferència, una virtut. Aquest circ, liderat per Méndez (Eduardo Verasategui) recorre l’Estats Units de 1930, un país en crisi tant econòmica com a moral, portant aquest missatge de superació i alegria.

En aquest viatge de transformació, el primer que ha de fer Will, és deixar de veure’s com una atracció de circ, i acceptar la seva condició i diferència, fins a aconseguir treure profit des de la seva posició. El viatge és llarg i dolorós, ja que la seva vivència passada exerceix molta força, convencent-ho que sense peus ni mans no s’és capaç de res.

Però a poc a poc Will comença a observar aquest xou diferent, protagonitzat per homes i dones que encara que ara gaudeixen de popularitat, també amaguen històries de dolor, solitud i discriminació, però que en negar-se a mostrar el món de les imperfeccions humanes, van aconseguir ser artífexs d’un espectacle virtuós.

Així Will comprovarà que sí és capaç de moltes coses, i potser de la més important de totes: ser un exemple i motivar al fet que uns altres se superin.

Tal com diu Méndez, “Mentre major és la lluita, més gloriós és el triomf” i aquest curt no és més que la demostració d’aquest acte d’acceptació personal.

Poques vegades veurem al cinema a un actor representant la seva pròpia història. El resultat és una obra que torna difuses les fronteres entre la ficció i el documental i que realça la valentia amb la qual Vujicic enfronta el desafiament de retratar els seus dolors.
El 2009, aquest curt va resultar guanyador de “The Doorpost Film Project”, festival que promou la difusió dels valors humans. Des de llavors ha començat un llarg peregrinar, tenint a Internet com a gran aliat i a milers de persones que han detingut per 20 minutos la seva rutina diària, per presenciar aquest meravellós exemple de superació humana.

Fitxa tècnica:

“The *Butterfly Circus”, USA 2009
Adreça: Joshua Weigel
Curtmetratge
20 minuts

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=od2lg1ZC20s[/youtube]

ENS DISCULPEM

Durant part d’aquest trimestre la comissió d’informàtica no ha estat activa ja que tots els mestres de l’escola hem estat elaborant un nou format d’informe d’avaluació. Esperem que en breu es normalitzi el fet de penjar articles al bloc.

Perdoneu les molèsties.

CELEBRANT LA CASTANYADA

Avui dijous 31 d’octubre hem celebrat la Castanyada a l’escola!

Cicle superior com que anem molt atabalats de feina hem fet classe durant les dues primeres sessions, i després com a novetat, enguany a l’hora del pati hem menjat castanyes tots plegats al pati i els companys de sisè ens les han repartit dins de les paperines que ens havíem elaborat cadascú de nosaltres.

Per la tarda, a càrrec del mestre d’educació musical, en Ramon, cada nivell ha realitzat balls de tardor relacionats amb la castanyada. La veritat han quedat molt vistosos i aquest és el resultat:

 

 

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7ZGCDmvgolE[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yJxB6UnucrI[/youtube]

PROGRAMA TEI

Enguany a l’escola hem iniciat el Programa TEI, un Programa de Tutoria Entre Iguals entre els alumnes de 3r i 5è. El programa, que ja s’ha portat a terme a instituts de secundària de Barcelona amb gran èxit, és pioner a la comarca del Vallès Oriental i l’iniciem conjuntament amb totes les escoles de Lliçà d’Amunt. L’objectiu del programa és millorar la convivència escolar i prevenir l’assetjament al centre.Tot treballant per una cultura de la NO EXCLUSIÓ i de la NO VIOLÈNCIA. Amb el lema “TOLERÀNCIA ZERO A L’ASSETJAMENT” com un tret distintiu de la nostra escola.

Des de setembre tant els alumnes de 3r com els de 5è han realitzat diferents sessions de treball. Els alumnes de 3r han rebut sessions informatives per conèixer el programa, el seu funcionament i quins serien els seus tutors assignats. Els alumnes de  han rebut diverses sessions formatives per conèixer d’una banda el funcionament del programa i d’altra banda conèixer les funcions que haurien de realitzar com a tutors i les eines de que disposen per poder ajudar a resoldre els possibles conflictes dels seus tutoritzats dins l’escola.

Finalment, i després de tota la feina inicial, avui tutors i tutoritzats s’han pogut conèixer. A partir d’ara, queda molt treball a fer i esperem que entre tots plegats arribem a bon port! Us anirem informant!!!

 

L’AUTOR DE: “EL CASTELL DEL DOCTOR FRANCHINI”, LLUIS OLIVAN ENS VISITA A L’ESCOLA

Avui divendres 7 de juny, l’autor de: “El castell del doctor Franchini”, LLuis Olivan, ens ha vingut a visitar a tots els alumnes de cinquè ja que ens havíem llegit el seu llibre i teníem moltes preguntes a fer-li. Hem estat a la biblioteca de l’escola en rotllana i un per un li hem anat preguntant moltes coses sobre el llibre.
La veritat ha estat molt interessant parlar amb en Lluis, i fins i tot ens ha avançat unes línies del pròxim llibre, que serà la continuació d’aquest!