1r DIA DE COLÒNIES CS

Bona nit a tothom!

Hem arribat molt bé a la casa de colònies i de moment el dia ha estat genial. Només arribar ens han rebut els monitors de la casa i hem jugat a un joc molt xulo, “la duana”. Seguidament hem anat a les habitacions a organitzar-nos els llits. Després d’una estona lliura hem anat a dinar, i ens ho hem acabat tot, tot i tot!

Per la tarda hem fet tot una sèries de proves molt xules que duraven 1/2 hora cadascuna. A continuació ens hem reunit amb els mestres per parlar de quatre normes i cap a la dutxa, que falta ens feia!

A 2/4 de 9 hem anat a sopar, i en acabat…JOC DE NIT!!

Ara toca dormir per agafar forces per demà! Bona nit!

1r dia colònies cs

El debat per treballar l’expressió oral

?Els alumnes de 6è estem treballant l’expressió oral. Vam veure un video sobre la situació actual dels refugiats, després van planificar les seves intervencions i finalment van poder compartir les seves idees, opinions i arguments. Aquí teniu una mostra.

[youtube]https://youtu.be/j6xWrNo04lU[/youtube][youtube]https://youtu.be/lZGvyHuw4kQ[/youtube][youtube]https://youtu.be/0MbW4t1PHVc[/youtube][youtube]https://youtu.be/pHXwrxWPl94[/youtube][youtube]https://youtu.be/m0Hb5d_IqHs[/youtube][youtube]https://youtu.be/uTycsbtip2A[/youtube][youtube]https://youtu.be/7GSEowg5IqU[/youtube][youtube]https://youtu.be/pmMF-HeJPP8[/youtube][youtube]https://youtu.be/LAAMIMJtUd0[/youtube][youtube]https://youtu.be/Ud1UUtIQu-M[/youtube][youtube]https://youtu.be/IYVdSoICdGw[/youtube][youtube]https://youtu.be/2JEomeM8EoI[/youtube][youtube]https://youtu.be/1VfQLgAWzyI[/youtube][youtube]https://youtu.be/141KLNIErS0[/youtube][youtube]https://youtu.be/phwqsjwmy4k[/youtube][youtube]https://youtu.be/r8SiTFteXP8[/youtube][youtube]https://youtu.be/n7caoEyIGho[/youtube][youtube]https://youtu.be/ZBzDlRC5lyk[/youtube][youtube]https://youtu.be/LdRA0wMlESQ[/youtube][youtube]https://youtu.be/qnkcrH9LIuc[/youtube][youtube]https://youtu.be/OGIvy7XcxHQ[/youtube][youtube]https://youtu.be/RgTmW_fXxHk[/youtube][youtube]https://youtu.be/KXfapkMSw3k[/youtube][youtube]https://youtu.be/6MtKJl-g18Q[/youtube]

mNACTEC 5è

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uhOPKz9Yl9k[/youtube]

TALLER DE FÍSICA LA MENTORA ALSINA
 Educació Primària
 Cicle Mitjà i Cicle Superior
 Durada: 1 hora i 30 minuts
 Taller
1. Objectius
 Conèixer la història del taller de Física Experimental Mentora Alsina.
 Aprendre de forma lúdica principis físics relacionats amb la pressió, la llum i l’electricitat.
 Considerar que es pot donar resposta a preguntes científics amb objectes quotidians.
 Introduir els alumnes al món dels descobriments científics.
2. Continguts
Mitjançant elements quotidians s’experimentaran els mateixos processos amb què s’aprenia física elemental al taller de física Mentora Alsina sota tres grans eixos temàtics: pressió, llum i electricitat. Aquests experiments, a més, es relacionaran amb els objectes originals exposats al Museu.
3. Relació amb els dissenys curriculars
En aquest taller es desenvolupen aspectes de coneixement del medi, àrees del camp de la història de la ciència així com aspectes metodològics de l’experimentació científica utilitzant llenguatges i termes raonats. Els resultats dels experiments permeten establir la importància de la planificació i la cerca de respostes raonades a problemes del nostre entorn més immediat ja que els aspectes de la llum, de l’electricitat i de la pressió són presents en el nostre dia a dia.
Així doncs, es treballen les següents competències descrites en el currículum d’Educació Primària:
Competències transversals

Competències comunicatives
– Capacitat de saber comunicar oralment (conversar, escoltar i expressar-se).
– Cerca, captació, selecció, registre i processament de la informació, amb una actitud critica i reflexiva.
 Competència matemàtica
– Habilitat per comprendré, utilitzant i relacionar els nombres, les informacions que es presenten en forma numèrica i els aspectes espacials de la realitat.
 Competència d’aprendre a aprendre
– Habilitat per conduir el propi aprenentatge i ésser capaç de continuar aprenent cada vegada de manera més eficaç i autònoma d’acord amb els propis objectius i necessitats.
 Tractament de la informació i competència digital
– Cerca, captació, selecció, registre i processament de la informació, amb l’ús de tècniques i estratègies diverses segons la font i els suports que s’utilitzin (oral, escric, audiovisual, digital) amb una actitud critica i reflexiva.
 Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
– Capacitat d’interpretar la realitat i aplicar conceptes i principis propis dels diferents camps del saber que donin sentit als fenòmens quotidians, la percepció adequada de l’espai físic en el qual es desenvolupen les activitats humanes i la vida en general.
– Habilitat per interactuar en l’entorn més proper: moure’s en ell i resoldre problemes en què intervinguin els objectes i la seva posició.
 Competència social i ciutadana
– Capacitat per comprendre la realitat social en que és viu, afrontar la convivència i els conflictes emprant el judici ètic que es basa en els valors i pràctiques democràtiques i exercir la ciutadania.
4. Descripció
El grup classe podrà veure i participar en la preparació i execució dels experiments proposats segons tres eixos temàtics: la pressió, la llum i l’electricitat. Cadascun dels tres eixos es composa d’un seguit d’experiments entre un total de 15, en funció de la dinàmica del grup
classe.

Els experiments es realitzaran utilitzant elements quotidians. En l’elaboració d’un ludió, per exemple, s’utilitzarà una ampolla de refresc, aigua i un petit recipient tancat amb una bombolla dins que farà la funció de ludió. Amb tot això, els estudiants podran jugar a pescar un objecte pressionant l’ampolla de plàstic.
Les pràctiques amb un major grau de complexitat s’aniran duent a terme mitjançant una demostració del monitor que els alumnes podran seguir en tot moment.
5. Conceptes i vocabulari: pressió, llum i electricitat, taller de física Mentora Alsina.
Lloc de l’activitat: Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC)
Adreça: Rambla d’Ègara, 270. TERRASSA.
Telèfon de concertació de visites: 93 789 22 44.
Consulta tota l’oferta educativa a: www.mnactec.cat/ofertaeducativa

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ksUQQTrnGIc[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=m1Pk6CnxLLM[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9T08OSEaB5Y[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9T08OSEaB5Y[/youtube]

 

ACTIVITAT CULTURAL DE TEATRE

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vKkwCj_H1Fg[/youtube]Avui 17 de febrer anirem al teatre a veure:

QUIXOT, EL VERTÍGEN DE SANCHO

Quixot o el vertigen de Sancho és, sobretot, una història d’amistat que pren com a base els personatges arquetips de la novel·la de Cervantes. Un espectacle sense text, per a dues actrius i una trapezista. Una història que ens presenta en Quixot amb un somieig, el de volar. El seu moviment, la seva concepció de les coses, el seu món està tenyit d’un univers fantàstic que li fa veure molins a les voltes de les escombres o juga amb elements de la cuina fins a transformar-los en personatges.

Direcció i producció: Markeliñe

Coordinació: Joserra Martínez

Intèrprets: Sandra F. Aguirre, Itziar Fragua, Maitane Azpiroz

Direcció musical: Fran Lasuen

Escenografia: ATX Teatroa

Disseny de vestuari: Marijo de la Hoz

quixot

PADRINS LECTORS 5ÈA I P5

Els alumnes de 5è A vam anar a explicar contes als nostres fillols/es. Els nens i nenes de P5 es posen molt contents cada cop que anem a visitar-los. Van estar molt guapos escoltant i mirant el conte que nosaltres havíem escollit.Esperem que us agradi veure aquesta activitat que fomenta el gust per la lectura i el món dels contes.

CARNAVAL 5è B

Aquest any el nom de les classes com ja sabeu són de menjars típics d’arreu, i en el nostre cas és un menjar típic del nord d’Àfrica, on viuen els Tuaregs, el cuscús. Per tant el ball i la disfressa de Carnaval han anat lligats. Ens hem disfressat  de Tuaregs i hem intentat fer un ball tradicional.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0_e71l0Xvsc[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=avges21Ydnc[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_xOR2pShHKM[/youtube]

 

DIJOUS LLARDER CS

Aquest dijous 4 de febrer pel matí els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior hem anat de sortida fins a Palaudàries. Quan hem arribat allà hem celebrat el Dijous Llarder tot esmorzant el nostre entrepà de truita o botifarra. Ens ho hem passat d’allò més bé!

PROGRAMA TEI (3r-5è)

A l’escola hem iniciat el Programa TEI, un Programa de Tutoria Entre Iguals entre els alumnes de 3r i 5è.  L’objectiu del programa és millorar la convivència escolar i prevenir l’assetjament al centre.Tot treballant per una cultura de la NO EXCLUSIÓ i de la NO VIOLÈNCIA. Amb el lema “TOLERÀNCIA ZERO A L’ASSETJAMENT” com un tret distintiu de la nostra escola.

Des de setembre tant els alumnes de 3r com els de 5è han realitzat diferents sessions de treball. Els alumnes de 3r han rebut una sessió informativa per conèixer el programa i el seu funcionament. Els alumnes de han rebut diverses sessions formatives per conèixer d’una banda el funcionament del programa i d’altra banda conèixer les funcions que haurien de realitzar com a tutors i les eines de que disposen per poder ajudar a resoldre els possibles conflictes dels seus tutoritzats dins l’escola.

Finalment, i després de tota la feina inicial, avui tutors i tutoritzats s’han pogut conèixer. A partir d’ara, queda molt treball a fer i esperem que entre tots plegats arribem a bon port! Us anirem informant!!!

CAMÍ A L’ESCOLA

El passat dijous 14 de gener vam realitzar una de les Activitats Culturals de cinema, i vam veure un documental molt interessant titulat :”Camí a l’escola.”

Sinopsis

Un documental que narra la història real i extraordinària de quatre nens, herois quotidians -Jackson, Carlitos, Zahira i Samuel- que s’han d’enfrontar diàriament amb una multitud d’adversitats i perills per arribar a l’escola. Aquests nens viuen en quatre punts molt distants de la terra, però comparteixen les mateixes ganes d’aprendre i són conscients que només l’educació els obrirà les portes a un futur millor.

“Camí a l’escola” és una pel·lícula que desborda optimisme i esperança en un futur, on per Jackson, Carlitos, Zahira i Samuel tot és possible amb coratge, predeterminació i esforç.

L’Organització de Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) patrocina el film “Camí a l’escola“, fet que representa el nivell més exclusiu de suport que atorga la Comissió Nacional.

La UNESCO treballa per crear condicions propícies per a un diàleg entre les civilitzacions, les cultures i els pobles, basades en el respecte dels valors comuns. És per mitjà d’aquest diàleg com el món pot forjar concepcions d’un desenvolupament sostenible que suposi l’observança dels drets humans, el respecte mutu i la reducció de la pobresa, objectius que es troben en el centre mateix de la missió i les activitats de laUNESCO.

[youtube]https://youtu.be/AiiZxkU-Bis[/youtube]

COVES DEL TOLL, SORTIDA DE 5È. 16/10/15

Són unes coves prehistòriques situades a Moià (Barcelona) a la Catalunya central que tenen un total de 1.148 m. de profunditat, la part visitable és de 180.55 m. i té forma de L.

GALERIA SUD (108 m.)

Zona ocupada per l’home prehistòric.

GALERIA EST (80,55 m.)

Vorejant, travessant o passant per sobre del curs fluvial, l’aigua freda i cristal·lina (riu intermitent).

 

03_Base_de_la_cova

 

La COVA DEL TOLL, situada a la comarca natural del Moianès, al terme municipal de Moià (a Catalunya) és una de les coves prehistòriques d’Europa més rica en fauna del QUATERNARI, durant la glaciació WÜRM: hipopòtam, rinoceront, ós de les cavernes, lleó, hiena, bou primitiu, isard…

Restes de foc i uns pocs sílex corresponents al Mosterià ens demostren la presència humana de l’home Neandertal durant el Paleolític Mitjà (entre 100.000 i 40.000 anys d’antiguitat) a la comarca del Moianès.

Les troballes a les coves prehistòriques (Catalunya), relatives a l’EPIPALEOLÍTIC, al NEOLÍTIC i a l’EDAT DE BRONZE ens permeten veure com la nostra gent anava fent camí per la història.

L’home passa de ser recol·lector a pagès, d’una vida tradicional que es veurà de tant en tant passa a la sobtada per la presència de gent i materials novedosos de caire forani.

Relacionat amb les troballes a la cova de Toll (Moià) tenim un exemple molt interessant: aquell individu masculí i robust, no gaire alt i branquimorf, de tipus alpí, del qual s’ha trobat l’enterrament i que s’acompanya d’un fermall metàl·lic d’origen centreuropeu.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qTTdNNIEoCw[/youtube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cgDMvMTf2co[/youtube]

Festa fi de curs 5 è A

Sembla que va ser ahir quan vaig entrar a la classe i us vaig veure a tots vosaltres per primer cop. Ha estat un any molt intens en el que hem après tots junts, hem rigut, plorat, treballat moltíssim i sobretot ens ho hem passat genial.
Ha estat tot un plaer formar part de la vostra vida durant aquest curs i espero de tot cor poder estar amb vosaltres el proper curs. Us estimo moltíssim encara que ja sé que a vegades, potser no ho ser demostrar prou. Us anyoraré molt i desitjo de tot cor que passeu un gran estiu i gaudiu molt.

SORTIDA LÚDICA A ANIGAMI

Avui hem anat cap a Santa Maria de Corcó, l’Esquirol, a passar un dia increïble amb un entorn espectacular. Hem realitzat 5 activitats diferents i totes elles ens han encantat.
Eren:
– TIR AMB ARC
– TIROLINA
– PONTS AERIS
– GEOCATCHING
– CURSA D’OBSTACLES

Aquí teniu unes quantes imatges!

youtube]https://www youtube.com/watch?v=SfZYkeKhzt4[ youtube]
youtube]https://www youtube.com/watch?v=Hv0pOaoetPs[ youtube]
youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4sturlxmwzQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oUUwYb51qCA[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CdaRMi_iP3E[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9jA2jf05tic[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=z-khOAMGcOE[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EhlTNyqjsRM[/youtube]

MAPA DE COM ARRIBAR A ANIGAMI: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zpb6K9jwxE8M.kFJWZA8Q746c&usp=sharing

PROJECTE: LES MÀQUINES, 6èB

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=umik_v2e3r8[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8AefHeyb7pI[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cLUr4jPnwTE[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=a4Rjxp0Imi8[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hYNSH9XCouA[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0i8fYomeuKo[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EFHtFI8dokw[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N0fkIZyaNbE[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P14TMnGBNic[/youtube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tIinsJqVxtM[/youtube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A-jNraYV04k[/youtube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XRKIkVRKmbo[/youtube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Pu0SYwoH2to[/youtube]

TEATRE EN ANGLÈS: Frankenstein

Frankenstein és un doctor. Té un laboratori on, ajudat pel seu assistent, dóna classes d’anatomia.

També té un llibre: Com fer un monstre. El que necessita són alguns trossos de cos humà, un cervell i molta energia. Però, d’on treurà tot això??

Informació útil

Durada
55 minuts

Lloc
Escola o teatre

Tècnica
Teatre interactiu en viu. Basat en la novel·laFrankenstein.

Preus
Varien segons el número de nens, el mes i el lloc

Percentatge de l’obra en anglès
100%

Nivell
Pre-Intermedi

Contingut didàctic
Verbs en present, inclosos la 3a persona i l’imperatiu.Vocabulari: parts del cos, adjectius bàsics i adverbis, estructures de narració. Funcions lingüístiques: fer preguntes, donar explicacions i instruccions.

Material didàctic
Una àmplia varietat d’activitats d’escoltar, rimes, totes les cançons i altres materials didàctics de diversos nivells es poden descarregar des de la nostra web.

Què necessitem
Un espai per a l’actuació de 5m d’ample per 4m de llarg i foscor absoluta.

Muntatge
45 min. Portem el nostre propi equip de llums i so (3500w).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HYVjjVLWadQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xuu4de2xagU[/youtube]

Els alumnes de 6è A van dissenyar i escriure un mini llibre sobre robots per regalar als seus fillols de P5A. Aquí us deixem unes fotos de com va anar la tarda. Per cert als fillols els hi va encantar!

POLITJA 6è

A 6è estem treballant a l’àrea de Medi “Les màquines simples i compostes”. Vam plantejar als nostres alumnes que construïssin una màquina simple, “La politja” i aquest va ser el resultat.

SETMANA CULTURAL

 

La setmana del 22, 23 i 24 d’abril a l’escola vam fer la Setmana Cultural aprofitant les dates. Vam realitzar moltíssimes activitats: taller de roses, contes visuals, obra de teatre a càrrec de l’AMPA,  laboratori de contes, premis del dibuix de l’hort,…

COSMOCAIXA I L’ELECTRICITAT

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=umYNPxR9dGk[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kT-xmOV-ZLA[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_56H3GlU-aU[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uKhqsjfHpJ0[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UvfvQVIs-4w[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xtRyllSCPvw[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Hdwdc_QVupU[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GEE_ZRXTNE8[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_WYrZGkVXxs[/youtube]