Us volem compartir les creacions de 6è B, amb la temàtica dels colors. Clica la imatge per veure’ls tots.
Per la tercera setmana de confinament, hem treballat el projecte llum i color. Uns dels continguts a treballar era el disc de Newton, un giny que permet comprovar que la llum blanca és formada per la suma de diversos colors, aprofitant la barreja de colors que es produeix quan el nostre ull no els pot diferenciar a causa de la velocitat de gir del disc.
Els ulls formen un dels sentits més importants: la vista. Aquest experiment serveix per mostrar que els nostres ulls només poden distingir un nombre limitat imatges per segon.
L’arc de Sant Martí es forma quan davant nostre hi tenim un ruixat, una pluja que cau del núvol cap a terra, i a l’esquena hi tenim el Sol. Quan això passa, davant nostre hi apareix un arc que és simplement la llum solar descomposta en els set colors bàsics: vermell, taronja, groc, verd, blau, anyil i violeta.
Observarem que la llum reflectida ja no és blanca sinó que és l’arc de Sant Martí
Quins materials vam fer servir:
Quins procediments o passos havien de seguir:
Per la segona setmana de confinament, es va proposar als alumnes, l’ activitat fer castell amb cartró relacionada amb el Projecte de Sant Jordi. Aquesta activitat era opcional, ja que considerava molta feina.
Aquí us presento castells de cartró fets amb material reciclat que tenien per casa: caixes, rotllos de paper higiènic o de cuina, trossos de cartolina, cola, tisores i retoladors……dels alumnes Eira i Hugo Ferrer.
Què em dieu d’aquest castell? Són preciosos i amb una imaginació increïble.!!!!!
Molt original.Felicitats!!!!!
Durant el confinament els mestr@s de l’escola hem estat en contacte diari per diferents canals de comunicació i hem decidit fer-vos aquest vídeo a tots els nens i nenes per donar-vos les gràcies per la paciència i comprensió durant aquests dies tan complicats.
Esperem que us agradi!
Us trobem molt a faltar!
A la classe, ens hem preparat per equips “el joc del pasapalabra” relacionat amb un tema de medi que ens costava molt per poder entendre, aprendre i memoritzar moltes definicions: LA REPRODUCCIÓ HUMANA.
D’aquesta manera, hem après de manera més divertida i fàcil.
Després de llegir a la classe el conte “La síndrome de la set “ hem anat a visitar la Biblioteca municipal del nostre poble, per conèixer l’ autora del llibre, la Maite Mompart. Primerament hem parlat del llibre, ja que explica una història de Lliçà d’ Amunt i seguidament, a partir de cinc paraules inventades pels alumnes, l’ autora s’ha inventat una història xulíssima.
En aquest segon trimestre hem anat al Museu de la Tècnica i la Ciència per realitzar el taller de l’ electricitat, ja que hem treballat aquest tema a l’ àrea de medi natural. Per tant, ens ha ajudat molt fer aquesta visita , per acabar de consolidar conceptes com l’ electricitat estàtica, els materials aïllants i conductors, els imants……..També, com veieu a les imatges, hem comprovat com els nostres cossos són conductors de l’ electricitat. Ens hem divertit molt !!!!
En el primer trimestre, els nens i les nenes de 6è vam anar d’ excursió al Parlament de Catalunya. Només en arribar a Barcelona, el primer que vam fer és esmorzar en el preciós parc de la Ciutadella. Així doncs, cap a les 12 vam entrar i iniciar una visita guiada per saber una mica més de l’ organització política de Catalunya. Aquí teniu les imatges!!!
http://[youtube]https://youtu.be/p-bivXX2MRY[/youtube]
Aquest curs 2019/20 el centre d’interès de l’escola són : ELS OFICIS
A 5èB s’ha escollit els tatuadors, en anglès, TATTO ARTISTS.
Avui a l’aula han vingut dos tatuadors molt joves, en Nil i la Marina ha explicar-nos les diferents tècniques, estils…I a més a més ens han fet una demostració tatuant una pell sintètica. Ha estat una experiència xulíssima!
Aprofitant que el Rei Carnestoltes ens mana jugar i passar-ho bé, aquest divendres al matí hem portat a terme la 1a Jornada de jocs gegants de fusta i jocs de taula. Els jocs gegants de fusta estaven situats al pati d’Infantil i els jocs de taula al pati de primària.
Els nens i nenes d’Educació Infantil i Cicle inicial han jugat a jocs gegants d’equilibri, d’habilitat, punteria….
Els alumnes de 3r a 6è han pogut gaudir d’una gran varietat de jocs i lliurament han circulat per les taules que més els ha agradat. Les famílies participants en la jornada, explicaven el joc que ells tenien assignat als/les alumnes.
Com a escola volem promoure l’ús dels jocs de taula com a recurs didàctic fomentant la creativitat, l’enginy, la rapidesa… Amb els jocs de taula podem treballar infinitats d’aspectes que ens ajudaran a aprendre d’una forma lúdica i divertida.
Volem donar les gràcies a totes les famílies que han participat en aquestes jornades, ja que sense elles la festa no hagués pogut portar-se a terme. Esperem que l’any vinent la puguem tornar a repetir.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LViXRaUG3PE&t=18s[/youtube]
El dijous els alumnes de 3r i 5è; vam anar a Vic al Centre d’Art Contemporànies a veure l’exposició sobre el TABÚ. Com ja sabeu hem estat al llarg de tot aquest curs treballant aquest concepte a partir de l’art i el resultat final ha estat IdentitArt. Ahir vam poder veure el nostre treball exposat juntament amb els treballs realitzats per les 31 escoles restants que també han participat en aquesta edició d’ART+ESCOLA. Ens va fer molta il·lusió veure el nostre treball exposat i també ens va agradar veure com ho havien treballat els nens i nenes d’altres escoles.
Aprofitant la visita a Vic, ens vam acostar al Museu Episcopal a fer una activitat d’història. Nosaltres vam treballar l’Edat Mitjana i l’art romànic i vam poder pujar al campanar de la catedral de Vic des d’on van poder veure tota la ciutat.
Finalment vam anar a dinar a un parc molt gran i divertidíssim que hi ha al costat dels Mossos d’Esquadra.
Com ja sabeu, al llarg d’aquest curs els alumnes d’Educació Infantil i Primària hem estat treballant en el projecte “Tabú” amb l’objectiu de relacionar la pedagogia amb les arts contemporànies a l’escola.
L’art ens ajuda a expressar artísticament tot allò que no som capaços de verbalitzar i despulla la nostra intimitat mostrant els tabús que ens cohibeixen quan els hem d’expressar amb paraules.
A partir d’obres de diferents artistes contemporanis, els/les alumnes han tractat tabús com: la pobresa, la identitat i el gènere, la malaltia, la mort, el racisme i el sexe.
Conscients de la quantitat de tabús que hi ha a la nostra societat, hem construït al vestíbul de l’escola el Mur dels nostres tabús. Per fer-ho hem demanat a cada família que representés en una senzilla peça de fusta un tabú.
CONSTRUCCIÓ DEL MUR DELS NOSTRES TABÚS
[youtube]https://youtu.be/2–2O5z8U3g[/youtube]
D’entre tots, el tabú d’identitat i gènere ha estat el punt de partida per dur a terme el nostre projecte artístic IdentitArt.
Els/les alumnes s’han qüestionat què són els rols estereotipats i si els associem a un gènere determinat. A partir de l’observació, l’anàlisi i la reflexió han estat conscients que ja des de ben petits/es tenim una idea feta sobre el que s’espera que fem, pensem o com actuem segons si som una nena o un nen. Per trencar tots aquests tabús i transgredir tot el que la societat inconscientment ens imposa hem decidit reivindicar-nos artísticament. Per fer-ho, hem creat un collage amb fotos de rols estereotipats que posteriorment hem transgredit, hem transformat anuncis de publicitat sexistes modificant els rols estereotipats i com a obra final hem realitzat una vídeo acció artística amb l’objectiu de comunicar que independentment del nostre gènere “Tots som diferents, però no desiguals”.
Vídeo acció: IdentitArt
[youtube]https://youtu.be/ZEn3hECWId4[/youtube]
El procés que hem seguit per fer tot el treball del TABÚ ha estat el següent:
[youtube]https://youtu.be/LAnI4VbN6KQ[/youtube]
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE “IdentitArt”A LA UNIVERSITAT DE VIC
[youtube]https://youtu.be/2kwy2Wr-GlI[/youtube]
Cliqueu damunt de la imatge per veure totes les fotos de l’activitat.
Aquest curs un grup d’alumnes ha anat a la Universitat de Vic a presentar el projecte IdentitArt a la resta d’escoles participants. De tots els alumnes que es van presentar voluntaris es va fer un sorteig per anar a fer la presentació.
Agraïm a la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt la seva col·laboració i el seu suport per poder dur a terme tot el projecte IdentitArt.
Finalment visitarem l‘exposició a les AcVic, els dies: 18 de maig (P4, P5 i 1r), 31 de maig (3r i 5è) i 1 de juny (4t), per conèixer tots els treballs realitzats per totes les escoles participants en el projecte de “TABÚ”.
Esperem que l’any vinent us puguem presentar un nou projecte!