CARNAVAL 5ÈB

Els nens i nens de 5è B són la classe ” El flautista d’Hamelin” per aquest motiu anàvem disfressats amb vestimenta relacionada amb el conte. Mireu que guapos i guapes estàvem !!!!!

JORNADA DE JOCS DE TAULA

Aprofitant que el Rei Carnestoltes ens mana jugar i passar-ho bé, aquest divendres al matí hem portat a terme la 1a Jornada de jocs gegants de fusta i jocs de taula. Els jocs gegants de fusta estaven situats al pati d’Infantil i els jocs de taula al pati de primària.

Els nens i nenes d’Educació Infantil i Cicle inicial han jugat a jocs gegants d’equilibri, d’habilitat, punteria….

Els alumnes de 3r a 6è han pogut gaudir d’una gran varietat de jocs i lliurament han circulat per les taules que més els ha agradat. Les famílies participants en la jornada, explicaven el joc que ells tenien assignat als/les alumnes.

Com a escola volem promoure l’ús dels jocs de taula com a recurs didàctic fomentant la creativitat, l’enginy, la rapidesa… Amb els jocs de taula podem treballar infinitats d’aspectes que ens ajudaran a aprendre d’una forma lúdica i divertida.
Volem donar les gràcies a totes les famílies que han participat en aquestes jornades, ja que sense elles la festa no hagués pogut portar-se a terme. Esperem que l’any vinent la puguem tornar a repetir.


ART+ESCOLA 3r i 5è

El dijous els alumnes de 3r i 5è;  vam anar a Vic al Centre d’Art Contemporànies a veure l’exposició sobre el TABÚ. Com ja sabeu hem estat al llarg de tot aquest curs treballant aquest concepte a partir de l’art i el resultat final ha estat IdentitArt. Ahir vam poder veure el nostre treball exposat juntament amb els treballs realitzats per les 31 escoles restants que també han participat en aquesta edició d’ART+ESCOLA. Ens va fer molta il·lusió veure el nostre treball exposat i també ens va agradar veure com ho havien treballat els nens i nenes d’altres escoles.
Aprofitant la visita a Vic, ens vam acostar al Museu Episcopal a fer una activitat d’història. Nosaltres vam treballar l’Edat Mitjana i l’art romànic i vam poder pujar al campanar de la catedral de Vic des d’on van poder veure tota la ciutat.
Finalment vam anar a dinar a un parc molt gran i divertidíssim que hi ha al costat dels Mossos d’Esquadra. 

PROJECTE “IdentitArt”

Com ja sabeu, al llarg d’aquest curs els alumnes d’Educació Infantil i Primària hem estat treballant en el projecte “Tabú” amb l’objectiu de relacionar la pedagogia amb les arts contemporànies a l’escola.

L’art ens ajuda a expressar artísticament tot allò que no som capaços de verbalitzar i despulla la nostra intimitat mostrant els tabús que ens cohibeixen quan els hem d’expressar amb paraules.

A partir d’obres de diferents artistes contemporanis, els/les alumnes han tractat tabús com: la pobresa, la identitat i el gènere, la malaltia, la mort, el racisme i el sexe.

Conscients de la quantitat de tabús que hi ha a la nostra societat, hem construït al vestíbul de l’escola el Mur dels nostres tabús. Per fer-ho hem demanat a cada família que representés en una senzilla peça de fusta un tabú.

CONSTRUCCIÓ DEL MUR DELS NOSTRES TABÚS

Imatge de previsualització de YouTube

D’entre tots, el tabú d’identitat i gènere ha estat el punt de partida per dur a terme el nostre projecte artístic IdentitArt.

Els/les alumnes s’han qüestionat què són els rols estereotipats i si els associem a un gènere determinat. A partir de l’observació, l’anàlisi i la reflexió han estat conscients que ja des de ben petits/es tenim una idea feta sobre el que s’espera que fem, pensem o com actuem segons si som una nena o un nen. Per trencar tots aquests tabús i transgredir tot el que la societat inconscientment ens imposa hem decidit reivindicar-nos artísticament. Per fer-ho, hem creat un collage amb fotos de rols estereotipats que posteriorment hem transgredit, hem transformat anuncis de publicitat sexistes modificant els rols estereotipats i com a obra final hem realitzat una vídeo acció artística amb l’objectiu de comunicar que independentment del nostre gènere “Tots som diferents, però no desiguals”.

Vídeo acció: IdentitArt

Imatge de previsualització de YouTube

El procés que hem seguit per fer tot el treball del TABÚ ha estat el següent:

Imatge de previsualització de YouTube

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE “IdentitArt”A LA UNIVERSITAT DE VIC

Imatge de previsualització de YouTube

Cliqueu damunt de la imatge per veure totes les fotos de l’activitat.

Aquest curs un grup d’alumnes ha anat a la Universitat de Vic a presentar el projecte IdentitArt a la resta d’escoles participants. De tots els alumnes que es van presentar voluntaris  es va fer un sorteig per anar a fer la presentació.

Agraïm a la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt la seva col·laboració i el seu suport per poder dur a terme tot el projecte IdentitArt.

Finalment visitarem l‘exposició a les AcVic, els dies: 18 de maig (P4, P5 i 1r), 31 de maig (3r i 5è) i 1 de juny (4t), per conèixer tots els treballs realitzats per totes les escoles participants en el projecte de “TABÚ”.

Esperem que l’any vinent us puguem presentar un nou projecte!

Sortida museu de les matemàtiques

Aquest dimarts dia 6 de febrer el alumnes de 6è han realitzat la sortida al museu de les màtemàtiques a Cornellà del Llobregat. El museu està dins de Can Mercader, un antic palau envoltat de jardins, on han dinat. En primer lloc, han fet un taller on havien de reproduir una cúpula amb el sistema que va idear Leonardo da Vinci. Per fer-ho, Havien d’ensamblar unes peces de fusta formant figures geometriques.

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

Després han realitzat la visita al múseu on han descobert que les matemàtiques poden ser divertides. Anaven passant per sales de diferents temàtiques amb reptes i situacions problema que havien de resoldre de manera manipulativa. Els ha agradat molt.

SORTIDA CULTURAL DE CINEMA

Imatge de previsualització de YouTube

CINEMA
LA VIDA D’EN CARBASSÓ
Educació Primària. Cicle Superior

1. FITXA TÈCNICA
Títol original: Ma vie de courgette
Director: Claude Barras
Guió: Céline Sciamma
Història Original: Gilles Paris (Autobiographie d’une courgette)
Producció: Max Karli, Pauline Gygax, Armelle Glorennec, Eric Jacquot, Marc Bonny, Kate
Merkt, Michel Merkt, Théo Ciret
Música: Sophie Hunger
País: França i Suïssa.
Gènere: Animació, comèdia, drama.
Any: 2016
Durada: 66 minuts
Versió doblada al català

2. L’ARGUMENT
En Carbassó no té res de verdura, és un petit vailet valent. Quan perd a la seva mare, pensa que s’ha quedat sol al món. Però no compta amb tot el que descobrirà a la seva nova llar: una casa d’acollida. Allà coneixerà nenes i nens amb històries igualment difícils i a l’equip d’educadors, que acabaran sent tota una gran família. Allà haurà de demostrar qui és i enfrontar-se a les dificultats de la vida, però també aprendrà a confiar i estimar de nou.

  1. LA PEL·LÍCULA

La vida d’en Carbassó és una petita joia de Claude Barras, conegut en el mon de l’animació per direccions anteriors, com a Le génie de la boîte de raviolis (2006). En aquesta ocasió, el film es basa en una novel·la de Gilles Paris i s’opta per la tècnica de l’stop motion, amb uns personatge molt poètics, que recorden a les titelles més clàssiques.

Aquesta és una proposta atrevida, ja que es tracta una temàtica complexa amb una delicadesa absoluta. L’alternança d’escenes dures i divertides ens deixa entreveure i descobrir els sentiments de les diferents etapes de l’existència. El film ens fa experimentar l’ambivalència de la infància, un període de descobriments constants que no tots tenim la sort de viure lliures de maltractaments, violència i situacions doloroses.

Les històries i aventures d’en Carbassó i els seus companys de la casa d’acollida són plenes de foscor i tendresa, que combinades amb una tècnica d’animació minuciosa i naturalista, fan del film una aposta guanyadora.

A través de la ficció, podem acostar-nos a temàtiques complicades en la infància, com és l’abandó, la drogodependència, la mort o el racisme. I el més important, podem identificar-nos en la capacitat dels nens per curar ferides a través dels nous vincles d’afecte.

           L’acollida del film ha estat aclaparadora, i ha rebut premis i reconeixements dels grans festivals internacionals. Nominada als Oscars per millor pel·lícula d’animació, i guardonada als Golden Globes 2017, els premis Cèsar, al festival de Zurich i San Sebastian 2016.

ACTIVITAT CULTURAL DE CIRC

CIRC
Educació Primària. Cicle Superior
Imatge de previsualització de YouTube
Cia.: Vaivén Circo de Granada

1. Fitxa artística

Idea original: Vaivén Circo i Antonio J. Gómez
Intèrprets: Miguel Moreno “Bolo”, Raquel Pretel, Chema Martín i Emilio López
Direcció artística: Rosa Díaz
Coreografia: Raquel Pretel i Natalia Ferrándiz
Música original: Iván Monje
Direcció tècnica: Javier Luna
Disseny escenografia i vestuari: Vaivén Circo
Realització escenografia: Pepe del Pino
Realització del vestuari: Josefina Alfonso
Creació circense: Vaivén Circo
Disseny gràfic: Lula Linares
Idioma: Espectacle sense text
Durada: 60 minuts

2. La companyia

El que veurem és el quart espectacle de la companyia Vaivén. Amb la intenció de crear un espectacle des del moviment coreogràfic més proper al circ, i amb moments molt poètics, la companyia ha treballat sota la direcció d’una gran directora teatral Rosa Díaz, de la que ja hem vist altres espectacles al Vallès Oriental. Ella, juntament amb Antonio J. Gómez, tot un referent en el món del pallasso i Raquel Pretel acompanyada de Natàlia Fernández en les coreografies, fan d’aquest espectacle que veureu, una proposta extraordinària.

COMPTA AMB MI -Llenguatge bimodal – 5èB

Imatge de previsualització de YouTube

Des  de l’àrea de valors, hem volgut fer aquest vídeo per treballar entre d’altres coses: la tolerància, el respecte, la convivència, el comunicar-se de diferents maneres…
Ho hem fet amb una preciosa cançó de Txarango: “Compta amb mi”

EN QUÈ CONSISTEIX EL LLENGUATGE BIMODAL?

El sistema bimodal consisteix en l’ús combinat de dos codis, el codi parlat i el codi signat, que s’utilitzen simultàniament per expressar el mateix contingut.

L’hem d’entendre com un oralista, ja que vol contribuir al desenvolupament de la llengua oral amb l’ajuda dels avantatges de la llengua de signes.

Per aconseguir que aquest llenguatge sigui eficaç en la comunicació, els adults de l’entorn de l’infant hi juguen un paper molt important. Aquests utilitzaran de manera paral·lela la parla i alguns signes manuals que visualitzen cada una de les paraules que es diuen. En ocasions aquests signes s’hauran d’adaptar si els infants tenen alguna dificultat de mobilitat o motiu, sobretot en aquells infants amb alguna discapacitat.

D’aquesta manera, per tant, hem d’entendre el sistema bimodal com una estratègia comunicativa i no com un conjunt fix de signes, ja que variarà segons les característiques de cada nin.

QUIN OBJECTIU TÉ?

L’objectiu principal és afavorir un bon desenvolupament del llenguatge per tal d’evitar que es produeixi un desfasament entre el desenvolupament global de l’infant i la seva capacitat comunicativa. S’assegura d’aquesta manera una millor integració social i afectiva i ajuda a l’aparició del llenguatge oral.

 

SORTIDA DE 5è A LES COVES DEL TOLL

 El passat divendres 27 d’octubre vam anar a Moià a les Coves del Toll. Vam fer dos grups: uns feien un taller d’un brunzidor, i els altres entraven a visitar les coves. Al cap d’una hora, fèiem el canvi. És una sortida molt interessant i nosaltres precisament vam avançar el temari de medi natural per poder estudiar la Prehistòria i lligar-ho amb la sortida.

Després vam anar a la Casa Museu Rafael Casanova a veure totes les restes que havien trobat a les coves. Tot seguit vam anar a dinar al parc municipal.

IMG_6554-min

ACTIVITAT CULTURAL: “DESCONCERT”

El proper 24/10/17  anirem a la 1a Activitat Cultural, que serà de Música i es titula: “Desconcert”

Companyia: Percussió de Butxaca

Percussió de Butxaca és una agrupació de percussionistes que després de trobar-se l’any 1996 en el marc de diverses estades musicals, decideix apropar la percussió a infants i joves.  Tots els seus integrants es dediquen a la música des de la vessant interpretativa, formativa i divulgativa convençuts que, l’aparent facilitat per manipular els instruments de percussió, o els objectes que fàcilment s’hi converteixen, fan d’aquesta família d’instruments una bona eina musical per fomentar la creativitat dels infants, alhora que permet escoltar ritmes de cultures més allunyades i poc conegudes.

Amb aquests objectius, Percussió de Butxaca, formada per quatre percussionistes, i després d’un parèntesi, torna a recuperar els seus orígens actualitzant el seu programa, però amb els mateixos objectius que han donat sentit als seus concerts i tallers.

Desconcert

Un grup de percussionistes ha perdut els seus instruments. Davant l’atzucac, es plantegen fer el concert, sigui com sigui. Els músics faran sonar els objectes més insòlits valent-se de la seva experiència i imaginació i, amb l’ajut del públic, acabaran per fer un concert ben desconcertant. Aquesta excusa serveix als components de Percussió de Butxaca, per plantejar un concert on els instruments són objectes ben quotidians, que es fan sonar de la manera més inversemblant. Tot plegat, per interpretar obres pròpies d’autors consagrats del segle XX.

Desconcert és una proposta musical extremadament ben interpretada, que estimula la sensibilitat musical dels infants amb instruments o objectes percudits i pensada per ser interpretada com a concert familiar i escolar, per a nens i nenes de 6 a 12 anys.

Fitxa artística
Idea: Percussió de Butxaca
Direcció escènica: Marta Gil
Guió: Marta Gil i Percussió de Butxaca
Percussionistes: Enric Canada, Pepe Ferrer, Frederic Serrat i Àlex Tenas
Tècnic de so: Albert Surià
Producció: Percussió de Butxaca i Associació Cultural de Granollers
Durada: 55 minuts

ART I ESCOLA,Sortida a Vic

Divendres els alumnes de 4t i 6è vam anar a Vic al Centre d’Art Contemporànies a veure l’exposició sobre el CAOS. Com ja sabeu hem estat al llarg de tot aquest curs treballant aquest concepte a partir de l’art i el resultat final ha estat Mare Mortum. Ahir vam poder veure el nostre treball exposat juntament amb els treballs realitzats per les 30 escoles restants que també han participat en aquesta edició d’ART+ESCOLA. Ens va fer molta il·lusió veure el nostre treball exposat i també ens va agradar veure com ho havien treballat els nens i nenes d’altres escoles.
Aprofitant la visita a Vic, ens vam acostar al Museu Episcopal a fer una activitat d’història. Vam treballar l’Edat Mitjana i l’art romànic i vamcaos_opt poder pujar al campanar de la catedral de Vic des d’on van poder veure tota la ciutat.
Finalment vam anar a dinar a un parc motl gran i divertidíssim que hi ha al costat dels Mossos d’Esquadra. Va ser un dia rodó, ho voleu veure?

ACTIVITAT CULTURAL:Música, “In Crescendo”

In CrescendoImatge de previsualització de YouTube

Aquest proper 3 d’abril anirem a la sala Roca Umbert a gaudir del concert d'”In Crescendo”

Sinopsi:

In Crescendo ens regala l’oportunitat de descobrir com neixen les cançons que després escoltem als concerts,com creixen i juguen a diferents veus fins donar forma a tota l’harmonia! Aquesta experiència és l’oportunitat de descobrir el més universal dels instruments musicals: la veu humana.

Fitxa artística:

Idea: In Crescendo

Dramatúrgia i direcció: Marta García Otin i In Crescendo

Producció:Roca Umbert fàbrica de les Arts i In Crescendo

Durada: 60 minuts.

https://www.increscendo.cat/