Trobades en línia a l’IDP

L’IDP, Institut de Desenvolupament Professional (IDP-ICE) de la Universitat de Barcelona està al servei del desenvolupament professional dels diferents col·lectius del món educatiu, en totes les seves dimensions i tasques.

Antigament denominat Institut de Ciències de l’Educació (ICE).

Com moltes altres organitzacions i entitats, han ofert als docents unes activitats de formació en format de “Trobades en línia” que ajuden a complementar la seva formació d’una manera pràctica i motivadora.

TEMES:

EXPERIÈNCIES DE LUDIFICACIÓ: Punts forts i febles de pràctiques reals a les aules
Escoltarem una anàlisi crítica d’experiències de ludificació on es podran veure els aspectes que han funcionat i els que es poden millorar.

CHRISTIAN NEGRE
NATXO MATÉ

APRENENTATGE SERVEI DESPRÉS DEL CONFINAMENT
En aquesta sessió es reflexionarà sobre les possibilitats i el paper de l’Aprenentatge Servei en situació de pandèmia i post pandèmia.A la trobada hi participaran Roser Batlle i Jordi Calvet del Centre Promotor de l’Aprenentatge Servei, docents del CEIP Virgen de la Vega de la població de Moraleja a Cáceres que presentaran el projecte  “Moraleja una empresa de todos”, i els organitzadors del projecte “Sota la mascareta” de l’Institut Vilamajor de Sant Pere de Vilamajor, en col·laboració amb Ràdio Vilamajor.

ROSER BATLLE
JORDI CALVET
del Centre Promotor d’Aprenentatge Servei
CEIP VIRGEN DE LA VEGA
INSTITUT VILAMAJOR

:: Vídeo del webinar

COM DETECTAR DISLÈXIES A EDUCACIÓ INFANTIL: Punts en comú entre TEL (Trastorn Específic de Llenguatge) i dislèxies
Comprendre com amb les tasques que realitzem de forma natural a educació infantil estimulem aspectes fonamentals per al posterior aprenentatge de la Lectoescriptura.

Activarem l’observació de les respostes dels infants perquè ens donin pistes sobre les seves habilitats, dishabilitats o entrebancs estructurals que poden ser causa de problemes com la dislèxia o el TEL, encara que la seva manifestació sigui més evident en moments posteriors.

MÒNICA BALLESTER

:: Video del webinar

:: Presentació del webinar

ENFORTIR LES RELACIONS A TRAVÉS DE L’ENFOCAMENT RESTAURATIU
L’enfocament restauratiu i les seves pràctiques aporten una mirada i unes eines que enforteixen els vincles emocionals, la cohesió del grup i la resolució de conflictes des d’un model positiu i comunitari.

BLANCA BARREDO
MAR ALDÁMIZ-ECHEVARRIA

EINES DE COMUNICACIÓ NO VIOLENTA

Una bona connexió amb l’alumnat ens ajuda en la gestió de l’aula, a l’hora de prevenir i gestionar conflictes, en l’acompanyament tutorial i augmenta la motivació de l’alumnat pels aprenentatges.
En aquest seminari introduirem recursos de comunicació basats en la Comunicació Noviolenta de Marshal Rosenberg, que tenen com a finalitat ajudar-nos a crear un clima de confiança, serguretat i connexió a les nostres aules.

IDOIA HERNAIZ GARCÍA

EL IOGA, UNA ESCOLA DE VIDA
Les pràctiques de ioga a l’aula són llavors que transformen l’alumnat i el professorat.

Aquesta xerrada ens donarà pistes per descobrir que el ioga ens cuida i ens ajuda a gestionar el que sentim físicament  i emocional

ISABEL MIRALBÉS
IRENE MANSILLA
M. TERESA LLADÓ

EL PROJECTE “ESCOLTA’M”: UN RECURS PER A LA TUTORIA PERSONALITZADA
En aquest Seminari reflexionarem sobre la importància del vincle, la resiliència i l’escolta activa, conceptes claus que fonamenten la pràctica de la tutoria personalitzada en el programa Escolta’m .

SILVIA BORRELL

EINES DE GESTIÓ EMOCIONAL ALS DOCENTS
Proporcionarem recursos pràctics per acompanyar als docents en la gestió de les seves pròpies emocions i les del seu alumnat amb la finalitat de contribuir al benestar emocional personal i professional.

ÈLIA LÓPEZ-CASSÀ
ESTHER GARCIA- NAVARRO

MODEL “COMP” PER L’ACOMPANYAMENT PEDAGÒGIC DEL DOCENT
Coneixerem eines per a entrenar 4 competències/capacitats (Comunicativa, Organitzativa,  Mediadora i de Planificació) necessàries per a l’acompanyament pedagògic del docent, millorar la gestió individual i l’efectivitat del treball en equip, a partir de l’aplicació del model COMP dins de l’aula i del centre docent.

NACHO ALBERT
PILAR PALACIOS

MICRO#GAMIFICURS NOVETAT

Sessions especials extra. Experiències d’alumnes de #gamificursos anteriors.
Treballs de ludificació i ABJ de primària i secundària en format breu.

CHRISTIAN NEGRE
NATXO MATÉ