Matemàtiques, matemàtiques i més matemàtiques

1htm1.jpgLa veritat és que en Sebastià podria haver-nos xerrat unes trenta hores, com deia ell, de matemàtiques i ordinadors… En poc menys d’una hora és difícil mostrar tots els recursos que ens ofereix la xarxa i les tecnologies de la informació i la comunicació. Per això crec que ha estat molt encertat el “regal” que ens ha fet amb pàgina que ens ha portat i que ja hem enllaçat al nostre bloc (La xerrada d’en Sebastià).

mogude9.jpgEll ha dividit tot aquests recursos en sis blocs: mogudes, jocs, webs, projectes, projectes col·laboratius, activitats TAC i aprofitament didàctic d’internet.

Suposo que pels que érem a la sessió no cal explicar el poder de motivació que tenen algunes d’aquestes activitats i com poden servir per treballar habilitats i conceptes matemàtics de manera lúdica i profitosa.

Ara cal pair, remenar la web, com ens ha recomanat en Sebastià, i trobar aquells recursos o idees que podem utilitzar.

Veient la quantitat de materials, idees i persones que treballen en aquesta línia, començo a pensar que ja no és moment de dir allò de “noves” tecnologies per mirar-nos-les com un experiment. És llavors l’hora de plantejar-nos ara un canvi radical a la nostra manera de fer mates o potser només hem d’utilitzar aquestes eines com a reforç, com a suport o com a premi ?

Sigui com sigui gràcies Sebastià per aquest huracà de matemàtiques, matemàtiques i més matemàtiques.

 

index13.gif

 

 

8 thoughts on “Matemàtiques, matemàtiques i més matemàtiques

  1. Lídia

    Molt maco el mail!! M’ha agradat el regalet. Certament, aquest serà el primer comentari que escric al bloc i només et puc dir:
    m’ha encantat el joc del Mozaik, m’he obssessionat i no m’he pogut resistir, just arribar a casa he conectat l’ordinador i l’he buscat. De vegades, ens passa com als nostres alumnes!
    Deixant de banda el joc, avui ha estat molt bé. Massa informació per menys d’una hora i mitja però ben aprofitada.
    He sentit comentaris que havia anat molt bé el fet d’estar dues en un mateix ordinador. Sí que és veritat que facilita i dos caps pensen més que un!!
    En resum, m’ha agradat molt el que ens ha explicat, bé en si, la facilitat d’accés a un munt d’activitats. Ara és feina nostre triar i remenar!
    Em va agradar molt l’activitat de l’Ull matemàtic!
    Fins aviat!

  2. aperez83

    La paraula “radical” sovint provoca pors… jo no diria que haguem de fer un canvi radical, si no més aviat “normalitzar” aquestes eines en la nostra manera de fer mates…. tot i que ben mirat, això suposa canvis metodològics, i aquests sovint, provoquen un canvi radical en l’educació.

    De les coses que més m’han cridat l’atenció són les activitats de l’apartat “mogudes”, on la integració de TAC i MATES es fa d’una manera molt senzilla: gimcanes i proves a la web i moviment i experimentació per tota l’escola… ens apuntem a preparar alguna cosa similar? Igual així comencem a preparar-nos per un canvi…. radical 😉

    Anna

  3. Marisa

    Realment la xerrada d’en Sebas ha estat molt interessant. Hi ha moltes activitats a fer, molt motivadores i per a tots els nivells.

    Ara només cal que ens posem mans a l’obra i les fem servir. Jo també hegués estat molta més estona escoltant-lo i remenant per la web.

  4. maria-antònia

    M’ho he passat molt bé tota l’estona, remenat i jugant i veient la quantitat de possibilitats que hi ha, la varietat de coses que ja estan penjades… M’hauria agradat poder parlar més del que ha presentat al final: com preparava les sessions pels alumnes, com triava i proposava les activitats… Cal conéixer molts recursos però també saber presentar-los de manera que facilitin els treball als alumnes, que els engresqui…
    Pot ser també una “línia” de treball….

  5. aespino5 Post author

    Ja veig que la xerrada d’en Sebastià Capella ha remogut coses i ens ha engrescat!
    Quan dic radical em refereixo d’arrel, des del principi, plantejant la metodologia amb una “mirada informàtica” des de l’inici de la programació de mates….. això, és clar, demana també saber presentar, triar i avaluar la feina amb aquests recursos…….
    També em pregunto si aquest treball amb les “màquines” deixarà de banda tot el manipulatiu i “real” que ens mostrava la Maria Antònia Canals……
    La solució segurament és la barreja de les dues coses, ara cal parlar-ne i plantejar-se canvis….. o no.

  6. Montse

    Uf! Quin munt d’informació! Potser fins i tot espanta un xic el fet d’haver de remenar, rebuscar, descobrir… i escollir el més adient per als nostres alumnes i que a la vegada també els entusiasmi.
    Per descomptat que avui dia hem de saber aprofitar la gran riquesa que ens ofereix la xarxa però, a la vegada , jo crec que no podem oblidar la necessitat de tocar, palpar, explorar … Jo també dubto si el recurs de la xarxa ha de ser prioritari sobre el manipulatiu o bé, senzillament, son complementaris .
    De totes maneres crec que una cosa molt positiva és el fet que ,de mica en mica , tots plegats anem perdent la por al món de les mates.

  7. anna

    Manipulatiu o virtual?…. ui, jo no crec que s’hagi de fer un debat sobre si és millor manipular o fer activitats a l’ordinador. Crec que precisament alguns dels exemples que ens va explicar el Sebas anava amb la línia de fer les dues coses, i en diversos moments una comporta l’altre (per exemple les fires o les gimcanes)… seria el mateix que qüestionar-nos si és millor fer una experimentació disseccionant una pota de pollastre o mirar-ho al yotube (o fer una activitat a l’edu365)… oi que dependrà del moment i de l’activitat? I sens dubte, sabem que les dues són importants i necessàries, oi?

    La qüestió és anar normalitzant les eines i treure’ls-hi el màxim profit didàctic.

    Pel que fa a la presentació dels materials crec que és bàsic i que si, que hauria de ser una línia de treball.

    El Sebas penja a internet les seves activitats, l’itinerari o seqüència d’activitats, en una web que ell mateix gestiona i penja, la veritat és que hi ha molts mestres que ho fan així a través de la seva web personal.

    Però si no es té aquest domini hi ha molts recursos que ens ho permeten fer i a la web de l’escola en tenim uns quants: Des dels cursos del moodle (crec que tenim algun de mates), a les possibilitats de fer els blocs o plantilles de webquest.

    Igual podríem anar mirant aquests recursos que els hem fet servir majoritàriament en altres àrees i veure si ens poden servir per matemàtiques.

    Ah! i sobretot posar una espelmeta a Santa Rita perquè la xtec no es pengi i poguem penjar aquestes activitats i recursos web 🙂

  8. Alfons

    Com ja he dit més amunt (perdoneu per la repetició) crec que tothom té clar que hem de conjugar les dues maneres de fer, no pot ser d’una altra manera.
    A mi el que més em preocupa és, d’una banda com ho hem de presentar (criteris de selecció i eines de presentació) i de l’altra com podem avaluar el profit que es pot treure d’aquestes activitats.
    Potser entre totes i tots podem aportar idees per trobar el principi d’aquesta línia de treball que es planteja.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *