Arrel de les consultes que ens heu fet i aprofitant que ha començat el bon temps, hem preparat uns petits consells per ajudar a treure el bolquer.
És un procés d’aprenentatge, els nens i les nenes han de tenir prou maduració per poder afrontar aquest canvi.
Es diu als dos anys perquè en aquesta edat imiten als adults, volen ser més autònoms i generalment estan madurs per assolir aquest aprenentatge.
Però com ho sabrem? Escoltant l’infant
INDICADORS DE QUE ELS MENUTS ESTAN PREPARATS
- Pot tenir el bolquer sec: durant la migdiada, durant dues hores.
- Vol utilitzar el vàter: ho demana, juga a anar a fer pipí, vol seure a l’orinal o vàter encara que no faci pipí…
- Diferencia el fet d’estar net/brut: pipí, caca. I les expressa oralment que ha fet pipí o caca al bolquer quan el porta.
- No vol el bolquer.
CONSELLS
• És important preparar un ambient relaxat, tranquil, sense preses, i poder facilitar als nens/es aquesta zona, per que es sentin més autònoms.
• Tenir tots els estris necessaris que els nen/a pugui necessitar al seu abast, com un tamboret per poder accedir al vàter i que els peus no els pengin tovalloletes humides i paper del vàter ,contes, la gibrella ben col·locada. Tot sempre disponible i oferir-li quan sembla que té ganes.
• És important establir una rutina, estar atents i quan fa una hora que no ha fet res, recordar-li que no té bolquer ,preguntar si té ganes, oferir-li anar al lavabo i acompanyar-ho per donar-li seguretat.
• No tornar a posar els bolquers per la nostra necessitat (viatges en cotxe, visita casa familiars…)si no confondrem a l’infant.
• Primer treure el bolquer durant el dia i poc a poc durant la migdiada i la nit.
• Elogiarem al nen/a verbalment (“ estem molt contents”, “has fet un pipí sol/a… )
• Mai el renyarem, ni ens enfadarem davant els fracassos, sempre li donarem un missatge positiu, no passa res, aviat ho aprendràs.
• Si observem que l’infant no està preparat i que ho passa malament podem tornar a posar-li definitivament fins que estigui preparat de nou. NO PASSA RES