Expressem les emocions amb accions tot fent PSICOMOTRICITAT

La psicomotricitat és aquella que actua en la globalitat de la persona. Aquesta té com a objectiu promoure l’expressió de totes les possibilitats motrius, emocionals, cognitives i relacionals de l’infant.
Oferim a les criatures la possibilitat de relacionar-se i expressar-se a través de l’acció i el moviment, d’una manera lliure. El més important, és que facilita la bona relació de l’infant amb sí mateix, amb el material al seu abast, amb els altres, amb l’espai i amb el temps.

COM HO FEM?
A partir d’una dinàmica vivencial relacional basada en la pràctica psicomotriu de Bernard Aucouturier.
Organitzant els diferents espais i materials de la sala d’usos mútiples i tot fent servir uns rituals.

L’ESPAI ESTÀ CLASSIFICAT:
Espai tou: Facilita les relacions corporals properes. També permet un moviment plaent, més impulsiu i menys controlat com llançar-se enrere o endavant sense fer-se mal, intentar fer tombarelles…
Espai dur: Facilita el fet de cercar les pròpies possibilitats motores.
Espai simbòlic: Relacional, creatiu, imaginatiu, fantasmàtic…

psico-016 psico-017 dscn5433

ELS RITUALS I MOMENTS PER A L’EXPRESSIÓ MOTRIU:
Ritual d’entrada:
Els infants es treuen les sabates (es posen els mitjons antilliscants) i les deixen sempre en el mateix lloc, a sobre d’un banc de fusta i aleshores l’educadora explica allò que es trobaran a continuació. És el moment per donar consignes i/o normes (principalment les que tenen a veure amb la cura de si mateix i la dels altres).

psico-015
Després cantem una cançó, comptem fins a tres i comencem!

Els pollets…

psico-042

dscn0196 dscn0201 dscn0202

psico-067

psico-052 psico-065

pollets-011 pollets-012 pollets-014 pollets-015 pollets-016 pollets-020 pollets-021 pollets-025 pollets-034

 

 

 

 

 

Els cavalls…

psico-002 psico-008 psico-010 psico-013 psico-024 psico-026 psico-031 psico-037 psico-051 psico-061 psico-063 psico-076 psico-082 psico-086 psico-091

 

 

 

 

 

dscn5430 dscn5435 dscn5440

Ritual de sortida:
Una vegada hem recollit la sala i el material, els infants busquen les seves sabates, se les posen i parlem de la sessió (com ens ho hem passat, a què hem jugat…) i finalitzem la sessió.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *